Tickande ljud efter toppbyte KTM 640

JonasHalt

Ny medlem
Gick med
24 Jan 2010
Hoj
KTM 690 Enduro/SMC
Har bytt topplock på min KTM 640 efter att det gamla sprack mellan ventilsätena..

Motorn är nu uppstartad och verkar gå bra, men det är något litet missljud.. Vad kan det vara? Det ända som jag har haft borta är cylinder, topp och den stora kåpan på kamkedjesidan.. Det var inget missljud när toppen pajade och jag rev ner det.
Har dragit allt med momentnyckel samt justerat ventilerna. Kamkedjan har gått ca 400mil och spännaren är det 6 hack kvar på.

//Jonas

Kan vara så enkelt som Feljusterad decomparm. Med motor igång....... Kolla om den arm som som går till decompen på styret fladdrar eller rör sig .. Den ska stilla.

Om man råkat släpaa spelet för mycket slår den i bakvägen i ventileriet...samma sak om man spänner för mycket.

Hoppas det är så enkelt :tummenupp

Kan vara så enkelt som Feljusterad decomparm. Med motor igång....... Kolla om den arm som som går till decompen på styret fladdrar eller rör sig .. Den ska stilla.

Om man råkat släpaa spelet för mycket slår den i bakvägen i ventileriet...samma sak om man spänner för mycket.

Hoppas det är så enkelt :tummenupp

Hej!
Det skulle faktiskt kunna vara så.. Har testat att dra lite i dekompen med motorn igång, men det blir ingen skillnad på ljudet..
Så det borde betyda att den är för hårt spänd nu isåfall..
Armen på styret rör sig inte något iaf :(
Armen på toppen ligger i botten mot toppen, har även testat utan wire till dekompen med samma resultat..
Någon som har en bild hur den ska stå?
Kan man plocka bort manuella dekompen för att utesluta den?

//Jonas

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...