Tickande från cbr 900!!??

heigo

Dåre
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
En blå..
Hör ett tickande ljud när man kör, omkring 3000varv. försvinner sen.. :confused:
Inget ljud när man står o gasar i friläge.
Är dags för ventiljustering enligt boken. Kan det vara ventilerna? :va

Extremt tacksam för svar :Bugar :Bugar

Yepp rättså säker på de bubben. Du kan göra det själv om du är relativt kunnig inom att mecka... annars kommer det kosta dig 3-4 lökar.

Troligen ventilerna eller för säkerhets skull...kolla om det är en R1a du har istället för en CBR :va

R1orna har en tendens att ticka (har för mig att Mattias sa årsmodell 98-01)

Min tickar, Lisas tickar ännu mer och Mattias har haft en tickhoj. Flera andra sm nämn det med, men som sagt var det gäller R1or ;)

Swedie skrev:
Yepp rättså säker på de bubben. Du kan göra det själv om du är relativt kunnig inom att mecka... annars kommer det kosta dig 3-4 lökar.

Beskriver en haynes bok hur man går till väga? Om så är fallet så fixar jag det nog själv :tummenupp

Ja i en sådan bok står det grundligt hur du går till väga men du bör ha någon form av kunskap..... :D
Kolla min r1á i går då den tickar lite på ventilerna,dom låg alla mellan högsta/minsta värde så det får gå tills vidare.
Lite bökigt å ändra på spelet då du troligen som på många andra hojar måste bort med kamaxlarna för å byta chims/mäta spelet går ju däremot lättare :hihi

Last edited:
Vad är det för årsmodell på hojen. De tidiga modellerna hade ett slamrande ljud från trottlarna vid vissa varvtal, inget att oroa sig över i sådana fall. Tror inte du hör om ventilspelet skulle vara fel bara genom att lyssna på motorn.

Nyheter
Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP