Thundercat?

Nyqvist

Kan själv!
Gick med
5 Feb 2004
Hoj
vtr 1000
Undrar vad ni skulle ge för en fin -96:a med 2500 mil på mätaren, inklusive slipon och lite annat godis. Tänkte fara och bjuda på en i helgen och bara undrar vad ni tycker den står i för värde.

En Thundercat är väldigt svårsålda numera har jag upplevt eftersom försäkringen är så pass hög idag att man kan lika väl köpa en vassare hoj och betala samma försäkringskostnader, det finns dessutom många till salu. Jag försökte sälja min 97'a några gånger, inte ett svar fick jag (begärde 35 tusen bara för att se vad som hände), har även pratat med försäjlarna i butiker om ett inbyte - ingen var intresserad av den, sälj privat sa dem. Så du kan nog pruta ordendligt. Betala in mer än 40 000 för en 96'a
Inköps priset är bra, men räkna med ganska mycket försäkring (jag betala ca. 5000 /halvår, halvförsäkring hos TH). Andra bolag ville betydligt mer.
Det är en kul hoj, ett slipon ger minimal extra effekt (bara bättre ljud), satsa istället på mindre fram drev, vilket kommer att ge mycket bättre acceleration till mycket lägre pris. Köp några "crash-bobbins" oxå för att skydda kåperna oxå. Lycka till.

Jag betalar 5000:- helår för min -96 halvförsäkring hos TH körkort 2 år.
Inte så blodigt tycker jag.

Nyheter
Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!

Vinn en airbagväst från Dai...