thundercat

För den som söker sporthoj som ingångsfordon är den sannolikt ypperlig. Behändig och lättkörd med en för sporthojar förvånansvärt bra och rymlig körställning. Det senare uppskattas särskilt om man är lite längre. Tillräckligt fort går den också. Inte värst på bana kanske, men det spelar knappast någon större roll för en nybörjare. JAg är jäkligt nöjd med min. Dä ä bar å köp.... :tummenupp
 
Det är en sporthoj med mer touring än racing i blodet. Vet du bara om det och anser att 600cc är lämpligt för dig kan du inte bli missnöjd. Körde själv 1000 mil på min innan jag sålde den.
 
Hade en Thundercat -00'a i tre säsonger, blev en 3000 mil, och jag har då
inget ont att säja om den som allround hoj.
Bra fjädring och bromsar, och en motor som är riktigt kul över 9000 varv.
Tack vare strömlinjeformen så har den även en ganska hyfsad toppfart,
jag fick upp min i 250 mätarfart, men då började vägen svänga,
så jag blev tvungen att släppa av. Den borde gå runt 250 verklig hastighet.

På banan kändes den nog aningen klumpigare än den RS som jag har nu,
trögare att lägga ner och så, men med lite fjädringsmixtrande
så kan nog det avhjälpas till en del.

Var ut på 3 semesterresor med den, varav en med passagerare,
och det gick hur bra som helst, den orkade fint på norska kringelkrokar,
och "spättan" hade inget att klaga på.
Mycket hoj för pengarna. :tummenupp
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top