Thundercat fråga

Svep

Ny medlem
Gick med
28 Nov 2005
Hoj
R1-01 (såld...)
Tänkte ta en sväng och kolla på en åskkatt.
Men priset är lite för högt för min smak.. en kåpa är tydligen spräckt då den vält en gång. Lagad med glasfiber, men ändå..

Får ju bra mycket roligare hoj för 45k.

Vad är det skäligt att bjuda på en nästan 10år gammal hoj, om den funkar i övrigt?

Svep skrev:
2076753 Tänkte ta en sväng och kolla på en åskkatt.
Men priset är lite för högt för min smak.. en kåpa är tydligen spräckt då den vält en gång. Lagad med glasfiber, men ändå..

Vad är det skäligt att bjuda på en nästan 10år gammal hoj, om den funkar i övrigt?

Skulle inte ge mer än 38-40 tusen för den om skicket nu e okej.

Svep skrev:
2076753 Tänkte ta en sväng och kolla på en åskkatt.

Såg ju ganska fin ut, men bara rullat 900 mil ??? Bytt motor? Sprickor i kåpa är ju iof kosmetisk men ganska trist..Hojen borde väl ligga runt 40k kanske, svårt å säga när man inte sett den, men kika på den, det kostar dig bara tid :tungan

Låter väldigt högt. Jag la ut min ´97'a till salu för 35 tusen för 2 år sedan och inte en käft hörde av sig! Ingen slipon, försäkring ligger runt 5 lök halv/hel.
Tror killen chansar, om du inte kan pruta ner den till minst 40, gå därifrån!

Oj, tack för svaren :Bugar . Ja 40 känns som en smärtgräns. Han bor inte så långt borta så det är ingen förlust direkt.

Över 40' för en -97 är för mycket oavsett skick tycker jag.
KAn dock nämna att jag nyligen bytte in min -00 på Yamahacenter i Göteborg. Den hade en del skavanker efter en vurpa. De sa i alla fall att hade den varit oskada hade jag fått 45' för den i inbyte mot en R6. Oförskämt bra betalt tycker jag och kanske en indikation på att marknaden förändrats en del över vintern.

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D