Såhär ligger det till, har en streetfighter yzf600 som har öppna luftfilter och sportavgassystem. Satte på en lambda så jag har koll på blandningen hela tiden.
Nu är det så att den ligger under lambda ett (snålar) hela tiden i stort sett. Ligger ändå ganska bra när man kör lungt och inte varvar upp den. Sen när man drar fullt och får upp den i varv så går den ojämt och jäkligt snålt till precis i slutet på registret där den drar iväg (osäker på blandningen där).
Då är frågan ska jag röra pilot jet skruven något(in/ut)? Ändra nålen? Kolla bränslenivån i förgasarna eller hur ska man gå till väga? För att justera soppa måste man ta ner förgasarna, så synd att jobba ihjäl sig om nån är kunnig här på fallförgasare..cv-förgasare?
Det enda jag testade va att byta main jet till 5 steg större hål men då ville den inte starta alls och gav endast ifrån sig en jävla smäll.....lite för fett antar jag.
Tacksam för svar, fint väder ute ju
Nu är det så att den ligger under lambda ett (snålar) hela tiden i stort sett. Ligger ändå ganska bra när man kör lungt och inte varvar upp den. Sen när man drar fullt och får upp den i varv så går den ojämt och jäkligt snålt till precis i slutet på registret där den drar iväg (osäker på blandningen där).
Då är frågan ska jag röra pilot jet skruven något(in/ut)? Ändra nålen? Kolla bränslenivån i förgasarna eller hur ska man gå till väga? För att justera soppa måste man ta ner förgasarna, så synd att jobba ihjäl sig om nån är kunnig här på fallförgasare..cv-förgasare?
Det enda jag testade va att byta main jet till 5 steg större hål men då ville den inte starta alls och gav endast ifrån sig en jävla smäll.....lite för fett antar jag.
Tacksam för svar, fint väder ute ju
