thunderace....problem, växellåda, temp

starre68

Starre
Gick med
19 Nov 2003
Hoj
2017 Suzuki Hayabusa
Jag har en yzf1000r thunderace 99:a.
När jag växlar från ettan till tvåan låter det rätt kraftigt från växellådan.....är detta normalt.
Min tjej har en fzr1000 och den känns helt ok när man växlar.
Och min hoj kommer inte heller upp bra temperatur......ska jag byta termostat.
Tacksam för svar.
Starre.

Prova lufta kopplingen , byt bromsvätsa samtidigt (i kopplingen alltså) brukar grejja saken.
Lådan ska klonka ettan till tvåan men inte onormalt högt , donkar det ordentligt eller att den nyper fast eller missar så justera länkaget i små omgångar tills du hittar rätt.
Hjälper inte det så får du byta fjädern på växelarmen (sitter bakom kopplingskorgen)

Fzr1000

tack för tipsen....
Min tjej har en fzr1000r-91:a hon når inte ner så bra med fötterna.....hon är är lite kort i benen....men är det någon skilnad i höjd på hojar när det gäller kubik.
Kan man sänka en fzr1000_91 eller är det platådojjor som gäller.
Mvh Starre

Silwer skrev:
kopplar den ur ordentligt?
Hoppar 2an ur om du drar ur hojen upp till rödstrecket?

Nej det är inga problem det är bara att det låter illa när man växlar...hojen går skitbra, svårt att förklara ljudet det låter "hårt" när man växlar....men allt funkar som det ska, och den går bra........

starre68 skrev:
tack för tipsen....
Min tjej har en fzr1000r-91:a hon når inte ner så bra med fötterna.....hon är är lite kort i benen....men är det någon skilnad i höjd på hojar när det gäller kubik.
Kan man sänka en fzr1000_91 eller är det platådojjor som gäller.
Mvh Starre

Jag känner en tjej som sänkte sin fzr1000 -87, jag kan höra med henne hur hon gjorde om du vill?

Ja det skulle va bra att veta hur hon gjorde.
Vi har lite problem med om vi ska byta hoj eller om vi ska ha kvar den som vi har.

du kan skjuta upp gaffelbenen i kronorna men bak är problemet, visst kan man ta ut dynan en del, men den blir ju rätt hård då.
Möjligt tat en kortare eller mjukare fjäder bak skule göra susen ifall du nu redan provat släppt upp fjäderförspänningen rejält.

Låter som det e normalt, min yzf lät som fan när man växlade, sen pajjade växellådan 2ggr iofs, växeln hoppade ur när man varvade ur 2an. Till sist tröttnade jag å sålde skiten.

Ing problem....

Som du ser har jag en exakt likadan skonhet som du har..... :yoparty

Tempen ar normal, jag far inte upp nagat pa mataren heller nar jag kor...Men krypkor man lange i stan t.ex. sa ska den ga upp mot det roda efter ett tag. Sedan ska dom dubbla flaktarna starta.

Vaxelladan verkar skum....Lite trilskas den juh nar den ar kall men sa firt oljan ar varm ska den inte lata....Inte min i alla fall. Vissa har haft problem nar de bytt till helsyntetisk olja har jag hort.

Hoppas allt ordnar sig.......Sakke

Helt normalt med låg temp, vet dock inte varför termostaten är sån på Thunderace. Min ligger på 65 grader ungefär. Min läda klonkar inte, trots att hojen gått ett varv runt jorden.

Givaren till temp mätaren sitter i kylaren (totalt fel ställe tycker jag ) så när du kör går tempmätaren inte upp det hjälper inte att byta termostat (jag har provat)

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti