Thujon i Absinth!

tvålen

Sporthojsnörd
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
XL650V, GSXR600, GSXR750
Vad exakt gör thujonet(stavning) med kroppen? Har det en hetsig effekt eller blir man helt lost och hög? Har en hetsig diskussion och jag måste ha rätt! :gnissla

tvålen skrev:
2269647 Men en del säljs ju utan eller med eller med meer thujon än andra. Har det ingen som helst påverkan på en eller?

Om jag minns rätt nu så är thujonen ett ämne i Malört, så det kan vara en fråga om hur bäsk Absinthen är? Eller så spär dom bara på myten för att sälja mer? Om Thujon verkligen varit hallucinogent hade jag sett rosa elefanter på heltid :Beskadroppar

Ädit:jag var på rätt spår iaf.. http://sv.wikipedia.org/wiki/Tujon

Last edited:
I dagens absinthe är det så lite thujon att du tar skada av alkoholen innan du tar skada av thujonen.

Skulle du dock få tag i riktig absinth som ligger på en bra mycket högre nivå thujon så skulle jag tro att du kan bli hög, då thujon är ett nervgift.

Med tanke på vilken alkoholhalt absithe håller så kommer du drabbas av delirium långt före thujoen gett någon verkan och detta gäller för alla absithe som man känner till.

Thujon är ett nervgift. Får du i dig mer än 200 liter absint kan thujonmängden orsaka yrsel, hjärtklappningar och illamående! :mattias

Thujonhalter och annat trams tjeckerna skriver på sina färgade ojleblandningar är bara ett modernt löljigt säljknep och svärtar ned riktigt ryktet hos riktig absint, som jag tror ytterst få faktiskt har smakat.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg