Min granne lånade ut sin Ducati 999 till mig idag (tack Pajo). Eftersom jag inte kört hoj ordentligt sedan 18:e april 2003, var det mer än lovligt ringrostigt. Dessutom är hela min utrustning helt oanvänd, och stället är nog optimalt för en matchvikt ett par, tre kilo under dagens notering.
Följande noterades under körningen:
1. Handskarna är för trånga. Någon som vill köpa ett par sprillans nya Alpinestars GP Plus, storlek 9 (medium) för kompispris?
2. En hoj med rejsväxling kräver koncentration, om man inte är van.
3. En japansk hoj kan man slököra i stan, och mellangas vid nedväxling använder man om man vill vara cool någon gång.
4. En 999:a är tortyr att slököra, och mellangas ger man alltid vid nedväxling. Iallafall om man önskar få i växlarna.
5. Mitt högerben har sett bättre dagar. Skiten domnar bort och lever rövare, verkar vara obefintlig cirkulation. Tårna är borta på fem minuter.
6. 999:an har extrem körställning. En YZF R1 är en tourer i jämförelse. Lite svårt att nå växel- och bromspedal också, fast det beror nog på att hojen justerats för en annan invalido (ägaren).
7. Det är häftigt med twin, när man väl vant sig.
8. Det är tur att man inte håller på med detta längre. Teamchefsjobbet är betydligt mindre farligt.
Följande noterades under körningen:
1. Handskarna är för trånga. Någon som vill köpa ett par sprillans nya Alpinestars GP Plus, storlek 9 (medium) för kompispris?
2. En hoj med rejsväxling kräver koncentration, om man inte är van.
3. En japansk hoj kan man slököra i stan, och mellangas vid nedväxling använder man om man vill vara cool någon gång.
4. En 999:a är tortyr att slököra, och mellangas ger man alltid vid nedväxling. Iallafall om man önskar få i växlarna.
5. Mitt högerben har sett bättre dagar. Skiten domnar bort och lever rövare, verkar vara obefintlig cirkulation. Tårna är borta på fem minuter.
6. 999:an har extrem körställning. En YZF R1 är en tourer i jämförelse. Lite svårt att nå växel- och bromspedal också, fast det beror nog på att hojen justerats för en annan invalido (ägaren).
7. Det är häftigt med twin, när man väl vant sig.
8. Det är tur att man inte håller på med detta längre. Teamchefsjobbet är betydligt mindre farligt.