The Stig i Top Gear

El Torpedo

Ny medlem
Gick med
17 Nov 2003
Hoj
VTR Firestorm
Vem är det som gömmer sig bakom visiret egentligen? Jag har hört att det skulle vara Damon Hill, men är det någon som vet säkert?

Oddjob skrev:
2090459 Var det du som var ute idag på en röd firestorm?

Nej, jag är hemma hos mina föräldrar i Småland några dagar nu. Men nu i veckan blir det nog nån tur, vi kanske ses på vägarna då?!

I de första två säsongerna ska det tydligen ha varit Perry McCarthy. Namn som nämnts som nuvarande Stig är bla Damon Hill, Ben Collins, Julian Bailey samt en del andra för enstaka körningar.
McCarthy sa nyligen att det inte är en förare utan flera olika testförare som "är" The Stig i nuläget.

Nu har jag ingen koll på vad folk i F1 cirkusen heter så han kanske har blivit nämnd här ovan. Men jag såg ett avsnitt där det var en kille som körde BMW-williams f1 bil som var där och körde, han fick en t-shirt där det stod "I am the stig" på som pris. Inte vet jag om det är han men... det verkar ju så.
Troligt är väl att det är som det sagt, att det är olika som är "stig" beroende på vem som är ledig.

I programet Landet runt för ett tag sen så visade dom ett reportage om en snöskoter kille som hoppade i Lillehammers skidhoppbacke. Han hade "the stgs" racingoverall på sig när dom intervjuade honom och en bandit hjälm när han körde.

Blue skrev:
2090542 I programet Landet runt för ett tag sen så visade dom ett reportage om en snöskoter kille som hoppade i Lillehammers skidhoppbacke. Han hade "the stgs" racingoverall på sig när dom intervjuade honom och en bandit hjälm när han körde.

Detta var under deras vinter-os special, alltså Top Gears, ganska roligt program ;)

Blue skrev:
2090542 I programet Landet runt för ett tag sen så visade dom ett reportage om en snöskoter kille som hoppade i Lillehammers skidhoppbacke. Han hade "the stgs" racingoverall på sig när dom intervjuade honom och en bandit hjälm när han körde.

Just den körningen va det en svensk kille som gjorde...

Cervantes skrev:
2091310 Just den körningen va det en svensk kille som gjorde...

Jag vet man jag ser nu att det inte framgår av min tidigare post.

Vad jag vill komma till är att det nog är olika gubbar i "the stig" overallen beroende på vad som ska köras.

The Stig.....
givetvis STIG BLOMQVIST fattar ni la.....hahahahahahhaha

DAMON HILL i dom flesta fall har ja hört...

Blue skrev:

Han som körde heter Dan Lang och det var ett reportage i senaste Snowmobile (Nr2 -06) om honom och hoppet.
134 km/h i uthoppet och 58 meter långt i 90 metersbacken!

Kan väl vara så att om "the stig" ska köra F1 bil så tar dom in nån F1 förare..

Ska "the stig" köra gocart så kanske de tar in den bästa på gocart de kan få tag i.. osv?

The stig i deras Rs-bana verkar vara samma då han beter sig lika.
d.v.s. typ jazz eller klassiskt på i stereon på högsta volym under körningen, visst det kan vara olika men inte fan kan det vara många som prestrerar bättre med jazz i högtalarna.

sEiKo skrev:
2093915 The stig i deras Rs-bana verkar vara samma då han beter sig lika.
d.v.s. typ jazz eller klassiskt på i stereon på högsta volym under körningen, visst det kan vara olika men inte fan kan det vara många som prestrerar bättre med jazz i högtalarna.

De kanske han inte gör heller.. Kanske bara nått som dom gör för att man ska tro att det är samma stig.. Spelas det verkligen i bilen då?

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!