The Stig avslöjad..

Såg precis avsnittet, sjukt skoj.

Tror nog att de hade Schumi som The Stig enbart för att kunna få in en FXX... det är hans personliga.

Annars stämmer det att det funnits ett par olika The Stig... Vit, Svart, Grå om jag inte missminner mig.

Har funnits, vit svart + specialarna.. Typ hans amerikanska kusin och snöskoter grejjen mm Men vita stig runt banan har bara varit en person..

Idén är ju att samma förare kör bilarna på samma bana.. Finns säkert massa snabba förare, men alla kör ju olika så tiderna går ju inte att jämföra på samma sätt..

...

Ska man vara sån så kan ju olika dagar, olika förhållande, och olika typer av bilar i så fall också förstöra jämförelserna?

Programmet är nog mer riktat till vanliga människor än racerförare :)

Om det va flera olika förare, skulle ju tiderna va värdelösa..

Jag menade inte att det är olika jämt utan att det tidigare har blivit avslöjat vem The Stig var och att de då bytte förare, möjligen då till Schumacher. Så minst två olika iallafall, men jag tror fortfarande att de är fler än två.

Såg dock när Hamilton körde och jesus vad den mannen kan, skulle va underbart att få se honom göra om det på en torr bana. :Bugar

Ska man vara sån så kan ju olika dagar, olika förhållande, och olika typer av bilar i så fall också förstöra jämförelserna?

Programmet är nog mer riktat till vanliga människor än racerförare :)

I början vattnade dem ju alltid banan för att det skulle va "lika" så visst borde dem ha det tänket..

[YOUTUBE-ID]fQtSlnatbH0[/YOUTUBE-ID]

Idén är ju att samma förare kör bilarna på samma bana.. Finns säkert massa snabba förare, men alla kör ju olika så tiderna går ju inte att jämföra på samma sätt..

Finns säkert massa snabba förare på g-årsen men inte två som kör exakt lika på exakt samma tider..

Sant:)

Det är inte så många tester han gör, de flesta kan spelas in på kort tid, men.. ..ja, min tanke har iaf alltid varit att The Stig är flera olika personer.

Det är tydligen bekräftat att det har handlat om flera VITA Stiggar genom åren.. Alla med F1 bakrund hävdar Jezza....
Men han e rätt full of crap fö.....

Last edited:
Jag har svårt att tro att någon nu aktiv elit-förare skulle ha tid att avsätta för att leka med bilar åt TopGear, jag tror inte heller att stallen skulle släppa iväg sina guldkalvar att riskera något under pågående kontrakt.

Dessutom tjänar dom tillräckligt på att tävla ändå.

Det är möjligen någon halvkänd rallyåkare eller föredetting som är "the Stig", att han kör jämnt med kända F1 förare i svenssonbilar kan man ju förklara med att han förmodligen har kört banan tusentals varv och att dom kända F1 förarna får köra tre...
Dessutom lär dom kända förarna inte riskera att köra på gränsen...

Jag har svårt att tro att någon nu aktiv elit-förare skulle ha tid att avsätta för att leka med bilar åt TopGear, jag tror inte heller att stallen skulle släppa iväg sina guldkalvar att riskera något under pågående kontrakt.

Dessutom tjänar dom tillräckligt på att tävla ändå.

Det är möjligen någon halvkänd rallyåkare eller föredetting som är "the Stig", att han kör jämnt med kända F1 förare i svenssonbilar kan man ju förklara med att han förmodligen har kört banan tusentals varv och att dom kända F1 förarna får köra tre...

Instämmer! Micke ställer bara upp med fejset....
Finns ingen möjlighet rent tidsmässigt för en elitförare att utföra allt som händer med the stig..

Enligt rykten så ska det vara flera olika personer som har varit The Stig.

Kan tänka mig att vissa tillverkare inte låna ut sina bilar till vem som helst utan plockar med sina egna testförare som får "vara" The Stig.

Hur tror ni dom fick dit Ferrari FXX annars.

Last edited:
Tror inte det är några problem för dem att få dit FXXen hur som helst.
Blotta publiciteten för bilen med den tid den gjorde är värt en skrotad bil.
Där tror jag att du har fel. Bilar av den särart och exklusivitet som FXX, är köpta innan de ens sätts i produktion. Publicitet an masse för en sådan modell ses snarare som en nackdel av modellens ägare. Ferrari som varumärke är inte heller i behov av den sortens publicitet, jag tror inte att ett sådant tilltag kan motiveras i termer av vinst/förlust.

Jag tror att man primärt ville ha med FXX och då också såg möjligheten att skapa ett dubbeljippo med både bil och racingstjärna.

Angående den biten så finns ett litet intressant stycke på wikipedia.

When former F1 driver Nigel Mansell appeared on the show, Jeremy Clarkson noted that the Stig theorised that the Suzuki Liana (the show's "reasonably priced car" at the time) could achieve a 1:44 time on the track.[61] Mansell proved the Stig's theory by lapping in a time of 1:44.6; the Stig subsequently posted a lap-time of 1:44.4 in the Liana. During the review of Jenson Button's lap, Clarkson commented that he, as did most of the other F1 drivers, took very different racing lines from the Stig's. Button commented that "...obviously, the Stig isn't a Formula One Driver, then", to which Clarkson replied, "might be."

Jag tror att man primärt ville ha med FXX och då också såg möjligheten att skapa ett dubbeljippo med både bil och racingstjärna.

Ja, man ringer Michael Schumacher som äger en FXX som då visar upp den i The Stig's outfit.

Det blir som ett trippeljippo al'a kinderägg. FXX+Schumacher+The Stig-skojeri med tittarna :)

Last edited:
[YOUTUBE-ID]mA6Nk-05ku8[/YOUTUBE-ID]:yoparty

Nyheter
Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8