The Rörken krasch Hall Of Shame

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Märsön
Hoj
929
Jag tycker att det är på tiden vi skapar en lista över oss som fallit offer för Rörkens förbannelse. Det är bara att inse fakta, banan är rolig men lömsk. Är du en av dem som fått smaka på asfalten på Rörken, skriv in dig nedan:

1. Penguin (1 gång)
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.

Ni andra får en egen lista kallad "Vi som ska vurpa på Rörken". :D
 
Last edited:
1. Penguin (1 gång)
2. Ugluk (1 gång)
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
Den andra listan ska vi nog jobba MOT, eller hur Pingvinen?

Dessutom anser jag att denna tråd skall döpas om till "The Rörken crash Hall of Shame". :fakta

Det finns inget romantiskt med att skrota på Rörken..
 
Last edited:
Givetvis ska vi sträva efter att de som hamnar på "Vi som ska vurpa på Rörken"-listan fortsätter att vara där så länge som möjligt, och inte går över till "vår" kraschlista. Fast det känns som om båda listorna kommer att bli lika långa ungefär. :crash

Iofs så borde jag ju inte vara med på kraschlistan, för jag hade inte kraschat om inte om hade funnits. :fakta
 
1. Penguin (1 gång)
2. Ugluk (1 gång)
3. Bear (2 ggr)
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
 
1. Penguin (1 gång)
2. Ugluk (1 gång)
3. Bear (2 ggr)
4. JoS (1 gång)
5.
6.
7.
8.
9.
10.
 
Ugluk skrev:
Dessutom anser jag att denna tråd skall döpas om till "The Rörken crash Hall of Shame". :fakta

Mycket passande! Det är ordnat! Alla som har kraschat nån gång måste vid premiären nästa år åka minst ett pass med en dumstrut på hjälmen! :D
 
Penguin skrev:
Mycket passande! Det är ordnat! Alla som har kraschat nån gång måste vid premiären nästa år åka minst ett pass med en dumstrut på hjälmen! :D
Det är ju bara för att du ska få köra utan att köa.. :D :p
Jag gick ju omkull för tre år sedan, det finns inte en sportmössa att dumstruten åker på för mig.. Det är preskriberat.. :notme
 
1. Penguin (1 gång)
2. Ugluk (1 gång)
3. Bear (2 ggr)
4. JoS (1 gång)
5. Goodstuff ( 2 gånger på en säsong, fast jag släppte bara styret en gång.)
6.
7.
8.
9.
10.
 
1. Penguin (1 gång)
2. Ugluk (1 gång)
3. Bear (2 ggr)
4. JoS (1 gång)
5. Goodstuff ( 2 gånger på en säsong, fast jag släppte bara styret en gång.)
6.ta det lungt (2ggr i år)
7.
8.
9.
10.
 
1. Penguin (1 gång)
2. Ugluk (1 gång)
3. Bear (2 ggr)
4. JoS (1 gång)
5. Goodstuff ( 2 gånger på en säsong, fast jag släppte bara styret en gång.)
6.ta det lungt (2ggr i år)
7. Janne F (1 gång, -2 km/h, ut i gräset, räknas det?)
8.
9.
10.
 
1. Penguin (1 gång)
2. Ugluk (1 gång)
3. Bear (2 ggr)
4. JoS (1 gång)
5. Goodstuff ( 2 gånger på en säsong, fast jag släppte bara styret en gång.)
6. ta det lungt (2ggr i år)
7. Janne F (1 gång, -2 km/h, ut i gräset, räknas det?)
8. Kryptonit (1 gång)
9.
10.
 
Jag har ju vart av banan efter rakan men hojen va va ju aldrig omkull så jag lägger in mig på lista över dom som inte kraschat (än??)
 
1. Penguin (1 gång)
2. Ugluk (1 gång)
3. Bear (2 ggr)
4. JoS (1 gång)
5. Goodstuff ( 2 gånger på en säsong, fast jag släppte bara styret en gång.)
6. ta det lungt (2ggr i år)
7. Janne F (1 gång, -2 km/h, ut i gräset, räknas det?)
8. Kryptonit (1 gång)
9. Urninja (Eh... 3 ggr)
10.
 
Släppte aldrig styret förra året då jag jagade Jocke Engström (fjolårets RM-mästare i isbana) och sportdäcken inte ville vara med längre. Räknas därför inte som en riktig vurpa. Har annars klotat oräkneligt antal gånger på bana och i trafiken när jag kört lite för fort. Sånt som inträffar i race-tempo.

Normalt sett händer det dock inte, då man faktiskt kan köra med goda marginaler - som lite touring på Rörken t.ex. :fakta
 
Då stuvar vi om lite.. :D

1. Urninja (Eh... 3 ggr)
2. Bear (2 ggr)
3. ta det lungt (2ggr i år)
4. Goodstuff ( 2 gånger på en säsong, fast jag släppte bara styret en gång.)
5. Penguin (1 gång)
6. Ugluk (1 gång)
7. JoS (1 gång)
8. Janne F (1 gång, -2 km/h, ut i gräset, räknas det?)
9. Kryptonit (1 gång)
10.
 
Jaha!! :skrämd Jamen titta bara! Urninjan har klotat tre (3) gånger!

Jag vill ha en lista på hur många av andras motorcyklar man sabbat också! :p Jag skriver in en av de som ska stå på listan:

Urninja, 2 gånger, båda var en gång fina Daytonor :brynad

iofs samma Daytona bägge gångerna men det spelar ju ingen roll... :whip

:D :D :D
 
Hmm.. min krash på Rörken kanske bara ska räknas som en halv eftersom hojen jag körde inte ens är hälften så stor som en normal :rolleyes:
 

Bifogat

  • jag1.jpg
    jag1.jpg
    61.9 KB · Visningar: 325
Galne Dansken skrev:
Ok - kanske fair - men, hur gör vi då med Daytona´en ifall den endast har 3 cyllar!!
Saxat ur boken ATT VÄLJA RÄTT HOJ (förf Kaj-Börre Granquist, 14:e upplagan 2003, ISBN 1265123-232378235, boken finns att köpa på någon bokhandel i Sverige, pris 19.999:95):

"Eftersom hojvärlden hela tiden kämpar med cylinderantalet och velar mellan 2 och 4 cylindrar så har Triumph VÅGAT ta steget att lägga sig mitt emellan! En 3-cylindrig hoj har både den 2- och 4-cylindriga hojens alla fördelar men saknar alla nackdelar. En fantastisk hoj helt enkelt!

Fördelar: Fruktansvärt bra drag på alla varvtal, underbart ljud, utstrålning mm mm...

Nackdelar: Kräver däck av brittiskt fabrikat!
"

Det ni! :slicka
 
Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top