The Moose is loose

Goodstuff skrev:
Det är säkert kul att köra en sådan men personligen tycker jag inte det är snyggt, undantaget vissa som är designade så från början som tex Touno.
Lycka till:et kommer jag behöva för det går inte fort just nu. :D

Hoppas du vurpar så du får börja åka streetfighter ;) :D

Jag har resonerat som M:et när jag byggde om min helt ovurpade hoj.
Istället för att ligga 250 på motorvägen lugnar man sig till 150 istället. Tror man lever längre med en fighter.

Hastigheten sänks betydligt och fartkänslan ökar (precis som att nuppa utan gummi) :hihi
 
Goodstuff skrev:
Bara att plasta ihop kåporna och köra vidare, eventuellt byta till ett annat set om det är riktigt illa.

Håller helt med. Min maskin är ju en ofrivillig streetfighter = i väntan på kåplagning....(blir rätt kassa efter tre marksýningar).

Visst fartkänslan ökar och man kanske saktar farten (jag vet inte för jag kör sakta ändå). Men med kåpor fryser man mindre på vår och höst och sen blir man inte pisseblöt när det regnar.....Och att inte förglömma, hojen SER bättre ut med kåpor !

//B
 
fighter är lockande .. blir nog det träsket i vår. som sagt har man redan synat marken. men SF blir ej med katten utan en annan hoj i vår sedan.. :)

synd på vurpan moose .. men aset blev läcker som SF! ;)
hoppas ditt lår ser riktigt blått o fint ut. :p
/z
 
zeal skrev:
synd på vurpan moose .. men aset blev läcker som SF! ;)
hoppas ditt lår ser riktigt blått o fint ut. :p
/z


den ser inte så dålig ut på bild... men tittar man på den live så ser man att det bara tog några timmar å plocka ihop.... (med ett ben som inte gick å böjja)

mitt lår ser inte så farligt ut... det blödde mest under huden... hadde en skaplig samling vätska över knät...
har haft lite problem å gå bara...
men nu har jag lyckats stretcha(stavning?) ut lårmuskeln tillräckligt så att jag kan ha foten på fotpinnen utan att det gör ont i alla fall.. :banana
 
Har provkört Thunderrace streetfightern några mil igår och tänkte komma med lite synpunkter för er som funderar på ett eget bygge.

Körde samma hoj i originalutförande dagen för dikessyningen en timme innan det hände och den kändes verkligen hur stor å klumpig som helst. Helt okej att åka långfärder med och skjussa men knappast nån rolig lekmaskin.

Nu med crosstyre, utan kåpor och nerdrevad så kändes cykeln så lätthanterlig att man kunde tro att han bantat bort 100 kilo. Otroligt lekbenägen på alla sätt.

Precis som skrivits går farten automatiskt ner, var inte roligt att åka över 150 med den men det gick utmärkt att wheela ståendes med vänster fot på bakre pinnen på trean och fyran i kring 100-140 km/h hur långt som helst. Sittandes fick jag aldrig riktigt till det, svårare att hålla konstant fart då eftersom man aldrig kommer upp i den fart som behövs för att kunna "vila på vinden" som man gör med R1an. Sittandes gick det heller inte att svänga med hojen, den skulle bara rakt fram hur man än gjorde. Helt hopplöst när man satt ner. När man ställde sig upp gick det att tvinga hojen att svänga på bakhjulet men det var fortfarande inte alls lika lätt som med R1an.

Nån längre utflykt än de dryga 30 mil vi körde tror jag heller inte är så kul. Kändes i längsta laget trots att vi byttes av att köra fightern. Cykeln är verkligen en ren lekhoj nu, inget annat.

Undrar hur R1an blir i streetfighterutförande.... kommer att bli extremt lättlekt. :D
 
så....
nu har jag fått igång MIN dator... (som det går att lägga in bilder från min kamera på)

1: en redan påbörjad nerplockning av hojen.
2: jooo.. en till.
3: ett avgasrör som inte tycker om hårda fastjutna rör.
4: tror inte att det var så här en 25Kw strypning skulle se ut.... men den funkade som en i alla fall..
5: en sak till som inte gillar hårda fasjutna rör.
 

Bifogat

  • 001.JPG
    001.JPG
    141 KB · Visningar: 39
  • 006.JPG
    006.JPG
    119.6 KB · Visningar: 39
  • 002.JPG
    002.JPG
    134.4 KB · Visningar: 37
  • 004.JPG
    004.JPG
    138.6 KB · Visningar: 39
  • 008.JPG
    008.JPG
    110.6 KB · Visningar: 37
Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Back
Top