The Haddock Look

Kuritas

Mansplaining MC
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Kawasaki VN1600 2003
Nu när jag är över 30 och kan bära skägg med värdighet vill jag ha möjligheten att klä mig som Kapten Haddock. Var får man tag på en blå polotröja med ett ankare på bröstet? Sticka själv? Kaptensmössa blir nästa kapitel.

Jag är seriös!

Jörgen Karlsson, är det inte vanligt med sjömansattiraljer i dina umgängeskretsar? Du har ingen kaptenskeps liggande hemma efter ett O.N.S.?

Närmsta båtaffär bör ha en vegamössa.

Glöm inte pipa :mattias

Pipa är heftigt! Det nästan viktigaste med pipan är att man ska hålla i själva klumpen och peka med röret eller vad det kan tänkas heta. Alltså när man pratar med någon. Så gör alla riktiga kaptener fakctiskt!

Hustrun skall sticka en sådan till min jycke.
p9050787_1173602849.jpg

Ja, han heter Haddock.
Kanske går att få henne att sticka två?
Hur många ben har du?

Jag köpte en bunt garnnystan och överlämnade till en stickande dambekant. Efter nån vecka fick jag tillbaks den här.
Viktigt att tänka på är att det ska vara nystan från samma "batch", annars kan dom tydligen tappa färgen olika fort.

Bifogat

• DSC00389.JPG
    DSC00389.JPG
    71.4 KB · Visningar: 1,945
Jag köpte en bunt garnnystan och överlämnade till en stickande dambekant. Efter nån vecka fick jag tillbaks den här.
Viktigt att tänka på är att det ska vara nystan från samma "batch", annars kan dom tydligen tappa färgen olika fort.

Kungligt! Din ladyfriend rockar! Misa wanna! :yoparty

Pipa är heftigt! Det nästan viktigaste med pipan är att man ska hålla i själva klumpen och peka med röret eller vad det kan tänkas heta. Alltså när man pratar med någon. Så gör alla riktiga kaptener fakctiskt!

Dessutom är det gott som fan att röka pipa, om man har en bra pipa som är väl inrökt och givetvis en god tobak.
Jag rökte pipa i några år i ungdomen.

Det är nästan så att man ångrar att man slutade röka.... NÄSTAN.

Dessutom är det gott som fan att röka pipa, om man har en bra pipa som är väl inrökt och givetvis en god tobak.
Jag rökte pipa i några år i ungdomen.

Det är nästan så att man ångrar att man slutade röka.... NÄSTAN.

Nästan så Jag funtar på att börja röka pipa. Faen vilken ful grej. Det är ingen ordning på kidzen these days som bara tjuvröker marlbro lights.

Sedan måste man kunna svära och dricka fulwhisky också för att "komma in i karaktären". :tummenupp

Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back