"The Golden Frame" fungerar inte?

Din erfarenhet av "The Golden Frame"

• Antal röstningar
    0

psyduck

Medlem
Gick med
27 Nov 2005
Hoj
KTM 1290 SDR -20, Suzuki DR-Z 400 SM -06
Har på mindre än ett år lyckats tappa två (2) stycken registreringsskyltar. Den senaste idag! Den gemensamma nämnaren var i båda fallen "The Golden Frame" d.v.s. den skylthållare som de flesta MC-handlare envisas med att använda (se bifogad bild).

Är jag extremt otursdrabbad eller har ni andra liknande erfarenheter?

Bifogat

• tgf.jpg
    tgf.jpg
    73.1 KB · Visningar: 345
Har tappat skylten två gånger varav en gång hittade jag inte den.

Det positiva med den är att du kan köra utan skylt och säga till polisen -oj jag har visst tappat den :)

Man behöver inte vara reklampelare... jag slipar ner dom så texten försvinner och lackar om dom i passande färg/färger och skriver egen text antingen med lack eller dekaler... Har aldrig tappat någon regplåt på mina bilar men cykeln
kan jag nog tänka mig...
Vill du inte borra i skylten så funkar badrums silicon eller sättlim i små duttar
väldigt bra för att hålla kvar dom... Bara det är rent först...

Edit: sättlim o.dyl naturligtvis endast om du vill ha kvar ramen runt skylten!

Har inte tappat någon skylt men däremot vibrerar det nått så förbaskat från skylten när den sitter i en sån där värdelös ram. Kanske är på G, vad vet jag.

Fräd skrev:
2371822 Har inte tappat någon skylt men däremot vibrerar det nått så förbaskat från skylten när den sitter i en sån där värdelös ram. Kanske är på G, vad vet jag.

Det vet jag som kör stånka. Vibrerar som bara den om skylten som förövrigt sitter fast i skärmen där bak

Jag hade en sånn på min dt125:a och tappade skylten 3 gånger. Hittade den var gång. Sen tröttnade jag och limmade fast den med lock-tight(det första jag hittade) funkade klockrent tappade den aldrig mer sendan.:tummenupp

Har inte tappat skylten men den hade lossnat bara tur att jag såg det när jag
tvättade.Så den hamnade i sopptunnan efter tvätten.

Polaren har en sån på sin Hornet, vibrerar tydligen satan eftersom skylten inte sitter vidare hårt fast i hållaren. Men det löste han med dubbelhäftande mellan hållare å skylt.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg