The Edge TR1

jk-racing

Ny medlem
Gick med
20 Dec 2008
Ort
Kristianstad
Hoj
1981 Yamaha TR1
Hej alla sport killar, är ny här på forumet.Tänkte visa vad jag håller på med
om det kan vara något.
Det började med en TR1 från -81 men det mesta är ju fel på en sån hoj utom möjligen priset 5000kr.Först strippades hela hojen sen fick jag tag på ett GSX 1100 Chassi här på sporthoj. Så nu sitter Framgaffel plus fram och bakhjul på plats. Som några kanske vet så saknar TR1 en vanlig ram framför motorn så jag fick göra en med hjälp av Drängen mest för suns skull.
När väl chassit är klart så skall motorn överladdas, men det tar väl ett tag.
MVH JK-Racing
 

Bifogat

  • PICT0582.JPG
    PICT0582.JPG
    105.3 KB · Visningar: 114
  • PICT0085.JPG
    PICT0085.JPG
    97.3 KB · Visningar: 85
  • PICT0091.JPG
    PICT0091.JPG
    105 KB · Visningar: 145
Grundproblemet med Tr1, förutom att de var fula, (framför allt 81A) är att de har mopedram. En plåtkonstruktion som inte hade skämts för sig på en Puch-moped! Till och med Rex Rapid hade kraftigare ram än TR1 1981.

Så det det värmer en gammal ägare av tr1:as hjärta att se att någon äntligen kapar sönder dem och gör något vettigt av dem!
 
I helgen blev det lite gjort.Avgassystemet nästan klart bara slutrören kvar.
Och sen började jag på bakskärmen, när den är klar blir det tankens tur sen är
det bara att göra en sadel.
JK-Racing
 

Bifogat

  • PICT0102.JPG
    PICT0102.JPG
    107.4 KB · Visningar: 154
Jösses vad det poppar upp byggen baserade på TR1:or. Trevligt att folk gör något vettigt med dessa annars så fula hojar:tummenupp
 
Nu sitter äntligen bakskärmen där och stagen har fått sin slutliga form
Skärmen kommer från en Kawa vn 1500

Sedan har jag börjat på tanken. Det blir en korsning av TR1 och Meanstreak

MVH JK-Racing

PS: Är det någon som har ett turboaggr för sug: DS
 

Bifogat

  • PICT0109.JPG
    PICT0109.JPG
    110.1 KB · Visningar: 85
  • PICT01111.JPG
    PICT01111.JPG
    106.5 KB · Visningar: 96
  • PICT0111.JPG
    PICT0111.JPG
    107.2 KB · Visningar: 68
Nu är det över ett år sedan jag uppdaterade min tråd så nu är det verkligen dags. Jag har faktiskt hållit på med hojen lite till och från, har lite andra projekt också. Så här kommer lite bilder på vad som hänt.

Om någon undra över namnet The Edge så får ni här en förklaring. Alla fäste och småprylar avslutas med en spets. Det 2 sista bilderna är hur jag avslutat styret resp ramen.

Mvh Jk-Racing
 

Bifogat

  • PICT0606.JPG
    PICT0606.JPG
    97.1 KB · Visningar: 53
  • PICT05811 (18).JPG
    PICT05811 (18).JPG
    103.4 KB · Visningar: 49
  • PICT05811 (20).JPG
    PICT05811 (20).JPG
    93.7 KB · Visningar: 63
  • PICT0603.JPG
    PICT0603.JPG
    102.3 KB · Visningar: 60
  • PICT0607.JPG
    PICT0607.JPG
    111.2 KB · Visningar: 65
  • PICT05811 (4).JPG
    PICT05811 (4).JPG
    112.1 KB · Visningar: 77
  • PICT05811.JPG
    PICT05811.JPG
    110.9 KB · Visningar: 56
  • PICT0609.JPG
    PICT0609.JPG
    103.2 KB · Visningar: 54
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top