The Eagle Has Landed!!

Madhonda skrev:
Hmm... men det kanske är bättre att starta med lite hångel än med ett jättekn*ll.. :rolleyes: Trevligare att lixom smaka sig fram. :va eller nåt..!!
Vad menar du med jätteknall :va
 
Mike, seriöst lycka till! Förstår hur väl du vill börja köra roadracing.

Du får gärna berätta lite om din bakgrund o varför du tror dig ha en chans. Vore väldigt intressant att veta.
 
Mike, ett seriöst tips, ladda inte in en massa dyra kitprylar i motorerna, såvida det inte följde med från början..
Pengar du bränner i onödan. Går det bra och fort vartefter säsongen lider, så kommer du ändå köpa på dig bättre och nyare cyklar.
Och du får inte många pesetas för ett par gamla kittade kawor..
 
oFFkeFF skrev:
Mike, ett seriöst tips, ladda inte in en massa dyra kitprylar i motorerna, såvida det inte följde med från början..
Pengar du bränner i onödan. Går det bra och fort vartefter säsongen lider, så kommer du ändå köpa på dig bättre och nyare cyklar.
Och du får inte många pesetas för ett par gamla kittade kawor..

Fråga kolon. Missade du första inlägget, där han skrev att (s)kitet redan är inköpt :7peta
 
Madhonda skrev:
Hmm... men det kanske är bättre att starta med lite hångel än med ett jättekn*ll.. :rolleyes: Trevligare att lixom smaka sig fram. :va eller nåt..!!

*smilez charmingly* ;) True...
 

Bifogat

  • Testar webcam.jpg
    Testar webcam.jpg
    16.5 KB · Visningar: 63
  • Sporthoj.jpg
    Sporthoj.jpg
    125.6 KB · Visningar: 124
oFFkeFF skrev:
Det finns ångervecka på allt(nästan) ;)

Skall man döma av alla varningar om kitprylar i motorn, tvivlar jag på att ångerveckan gäller dessa. :D
Även att rådet om att satsta på fjädringen i första hand säkert är bäst, är det ändå kul att Mike the Bike kör hela rejset från början.
 
Allvarligt Mike. Snackar vi verkligen 125+ bhk så har jag en relativt god uppfattning om vad det är för motorer du har fått tag på och då finns det ett råd att ge som kan spara mycket pengar.

Kör början av säsongen på en standardmotor när du ändå har en sån tillgänglig. Har du inte kört bana förr så finns det MYCKET att göra innan effekten ska åtgärdas.
 
Ok, här kommer sanningen!

Angående om jag fulmörkar eller inte!!

Jag har inte ens körkort!!!! :va :dummer :va !

Det är sant, jag har bara kort för 125a.

Vad jag har gjort är att jag har kört Cross yz 125a & 500a.

Men de senaste 5 åren har jag inte gjort mer än en och annan provkörning.

Så jag är helt grön.

Men jag har en vilja som inte går av för hackor.

Mitt senaste projekt var Golf.

(Sann historia följer)
Jag hade aldrig tidigare spelat golf men tyckte det såg kul ut.

Alla sa att jag kunde följa med och låna klubbor.

Men inte jag för jag har ett speciellt sätt att göra saker på och det är all or nothing eller do or die som är min livsfilosofi.

Jag åkte till Golf Usa och köpte ett helset med klubbor skor hanskar you name it i bought it!!

Jag hade aldrig hållt i en klubba :confused:

Samma dag åkte jag till en golfbana där jag visste att det fanns en bra tränare (pro) som hade haft hand om landslaget.

Jag frågade honom hur lågt handikap man kunde få om man spelade mycket första året, han sa runt 35 om man satsar bra och har någorlunda talang.

Jag frågade då honom vad det skulle kosta att få 10-15 inom ca 6 månader för det var en tävling jag ville vara med i.

Hans första reaktion var att jag inte var riktigt frisk men sade sedan att jag var i så fall tvungen att träna 8-10 timmar / dag 6-7 dagar i veckan med tränare.

Sagt och gjort, jag tog ledigt på jobbet i 6 månader och betalade honom i förskott för hela perioden så att han blev min personliga instruktör i ett halv år.

Sen berättade jag vad jag höll på med för gud och alla människor, vilket gjorde att skammen skulle bli enorm om jag inte lyckades.

Det är på detta sätt jag levt hela mitt liv och därigenom också ofta lyckats.

Skillnaden är att jag är beredd att satsa vad som helst, hur som helst, när som helst för att komma dit jag vill.

Och nu är det RoadRacing som gäller.

Missförstå mig nu inte (jag kan köra hoj).

Men har faktiskt aldrig kört på bana förut.

Mer info kommer.

Nu skall jag om knappt 2 timmar bege mig ner till södra tyskland för att hjälpa min plastfarsa å köpa hoj (Suzuki Marauder 800) "usch och fy :huvet


/M





















GSXR1100R skrev:
Då gissar jag att den ena hojen preppas för regnkörning och den andra för torrkörning, se då till att Apsnusens hoj är den som ska gå i torrföre, den har ju aldrig rullat i blötan nån gång, Apis är nog allerigsk mot fukt.

Beträffande ditt påstående att du aldrig har kört på bana så tror jag att du fulmörkar.

/Good Luck you need it :tummenupp
 
Du verkar ha gott om flis i fickan iallafall... imponerad.. :tummenupp
 
Jo, det är roligt, men RR kan man liksom inte träna varje dag som med golfen!
Och har man aldrig ens kört på bana, så bör man nog tänka efter lite. Har du varit och tittat på RR? Det går inte direkt i smygfarter, fis bromsar eller dåliga kurvtagningar. Det går ruggigt fort. Jag trodde helt klart när jag började med RR att jag skulle ligga topp 10, men ack va´det sket sig. Det var nu man fattade varför man var snabb på gatan - alla jeffla snabba förare körde bana.

Men friskt vågat hälften vunnit :)

Mvh//ZS

Mike the bike skrev:
Angående om jag fulmörkar eller inte!!

Jag har inte ens körkort!!!! :va :dummer :va !

Det är sant, jag har bara kort för 125a.

Vad jag har gjort är att jag har kört Cross yz 125a & 500a.

Men de senaste 5 åren har jag inte gjort mer än en och annan provkörning.

Så jag är helt grön.

Men jag har en vilja som inte går av för hackor.

Mitt senaste projekt var Golf.

(Sann historia följer)
Jag hade aldrig tidigare spelat golf men tyckte det såg kul ut.

Alla sa att jag kunde följa med och låna klubbor.

Men inte jag för jag har ett speciellt sätt att göra saker på och det är all or nothing eller do or die som är min livsfilosofi.

Jag åkte till Golf Usa och köpte ett helset med klubbor skor hanskar you name it i bought it!!

Jag hade aldrig hållt i en klubba :confused:

Samma dag åkte jag till en golfbana där jag visste att det fanns en bra tränare (pro) som hade haft hand om landslaget.

Jag frågade honom hur lågt handikap man kunde få om man spelade mycket första året, han sa runt 35 om man satsar bra och har någorlunda talang.

Jag frågade då honom vad det skulle kosta att få 10-15 inom ca 6 månader för det var en tävling jag ville vara med i.

Hans första reaktion var att jag inte var riktigt frisk men sade sedan att jag var i så fall tvungen att träna 8-10 timmar / dag 6-7 dagar i veckan med tränare.

Sagt och gjort, jag tog ledigt på jobbet i 6 månader och betalade honom i förskott för hela perioden så att han blev min personliga instruktör i ett halv år.

Sen berättade jag vad jag höll på med för gud och alla människor, vilket gjorde att skammen skulle bli enorm om jag inte lyckades.

Det är på detta sätt jag levt hela mitt liv och därigenom också ofta lyckats.

Skillnaden är att jag är beredd att satsa vad som helst, hur som helst, när som helst för att komma dit jag vill.

Och nu är det RoadRacing som gäller.

Missförstå mig nu inte (jag kan köra hoj).

Men har faktiskt aldrig kört på bana förut.

Mer info kommer.

Nu skall jag om knappt 2 timmar bege mig ner till södra tyskland för att hjälpa min plastfarsa å köpa hoj (Suzuki Marauder 800) "usch och fy :huvet


/M
 
Som sagt, mycket intressant. Med rätt motivation och obegränsade resurser kan man nå långt, mycket långt. Lägger man till en portion talang på det har man ett säkert recept på framgång. Din supersatsning ska bil kul att följa. Jag lyckönskar dig och hopas att du når ditt/dina mål.
 
Mike the bike skrev:
Och nu är det RoadRacing som gäller.

Missförstå mig nu inte (jag kan köra hoj).

Men har faktiskt aldrig kört på bana förut.

/M

Friskt vågat grabben, jag gillar iaf din inställning och hoppas att du håller dig på hjulen :tummenupp

/M
 
Man ska inte jämföra äpplen med päron som det brukar sägas. Golf är rätt fjolligt om man jämför med Roadracing :rolleyes:

Men lycka till iaf. även om vi blir konkurrenter.
 
Man sätter ju halsen i strupen eller hur var det nu... Min lilla satsning ser ju ut som små potatis men jag kör nog ifrån dig endå :fyllisar anars kan vi ju alltid tjöta lite skit i depån...Lycka till :)
 
Vart kommer alla pengar ifrån? Jag tycker jag lägger varenda kr på motorcyklen mm och då jobbar jag ändå 200 timmar i månaden. Att be sig ledig från jobbet i 6 månader låter nästan som science fiction i min värld.
Förövrigt att gå ner till 10-15 i handikap på 6 månader är inte så omänskligt svårt om man hållt på med lite bollsporter och liknande innan.
Jag gick ner till 16 i handikap på en säsong utan att ta en enda lektion förutom 2 lektioner till uppspelning för grönt kort.


Mike the bike skrev:
Angående om jag fulmörkar eller inte!!

Jag har inte ens körkort!!!! :va :dummer :va !

Det är sant, jag har bara kort för 125a.

Vad jag har gjort är att jag har kört Cross yz 125a & 500a.

Men de senaste 5 åren har jag inte gjort mer än en och annan provkörning.

Så jag är helt grön.

Men jag har en vilja som inte går av för hackor.

Mitt senaste projekt var Golf.

(Sann historia följer)
Jag hade aldrig tidigare spelat golf men tyckte det såg kul ut.

Alla sa att jag kunde följa med och låna klubbor.

Men inte jag för jag har ett speciellt sätt att göra saker på och det är all or nothing eller do or die som är min livsfilosofi.

Jag åkte till Golf Usa och köpte ett helset med klubbor skor hanskar you name it i bought it!!

Jag hade aldrig hållt i en klubba :confused:

Samma dag åkte jag till en golfbana där jag visste att det fanns en bra tränare (pro) som hade haft hand om landslaget.

Jag frågade honom hur lågt handikap man kunde få om man spelade mycket första året, han sa runt 35 om man satsar bra och har någorlunda talang.

Jag frågade då honom vad det skulle kosta att få 10-15 inom ca 6 månader för det var en tävling jag ville vara med i.

Hans första reaktion var att jag inte var riktigt frisk men sade sedan att jag var i så fall tvungen att träna 8-10 timmar / dag 6-7 dagar i veckan med tränare.

Sagt och gjort, jag tog ledigt på jobbet i 6 månader och betalade honom i förskott för hela perioden så att han blev min personliga instruktör i ett halv år.

Sen berättade jag vad jag höll på med för gud och alla människor, vilket gjorde att skammen skulle bli enorm om jag inte lyckades.

Det är på detta sätt jag levt hela mitt liv och därigenom också ofta lyckats.

Skillnaden är att jag är beredd att satsa vad som helst, hur som helst, när som helst för att komma dit jag vill.

Och nu är det RoadRacing som gäller.

Missförstå mig nu inte (jag kan köra hoj).

Men har faktiskt aldrig kört på bana förut.

Mer info kommer.

Nu skall jag om knappt 2 timmar bege mig ner till södra tyskland för att hjälpa min plastfarsa å köpa hoj (Suzuki Marauder 800) "usch och fy :huvet


/M
 
Last edited:
marcus nilsson skrev:
Vart kommer alla pengar ifrån? .....

DET är en fråga som man inte ska bry sitt huvud med. Vissa har mycket och andra har mindre, börjar du fundera för mycket på att du får plånboks-stryk så förstör du bara för dig själv.
 
Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back
Top