The biggest disappointment of her life

• Thread starter Thread starter MC Doktorn
  • Start date Start date
Köper inte den där historian alls, som sagt en hund ligger begraven.

OM Bernie Ecclestone hatar kvinnor så mycket, varför blockerade han inte dem i F1 då, som han äger?

Uttalandet av Bernie Ecclestone är naturligtvis ett skämt, läs vad som står, tor du verkligen han skullle säga det där på allvar? Inte en chans.

Vad spelar det för roll om det diskuteras här eller där? Vill man inte läsa går det ju bra att låta bli.

Om man vill läsa om t ex racing så ska man inte behöva sålla!
Vill man läsa OT så finns ju det forumet att tillgå för sånt.
Ställer jag t ex. en teknisk fråga vill jag inte ha svar som handlar om Måna Salubrin.

Vad spelar det för roll om det diskuteras här eller där? Vill man inte läsa går det ju bra att låta bli.

Så du menar att vi inte ska hålla oss till topic? En tråd som handlar om en tjej inom racing ska tillåtas bli en tråd som avhandlar diverse politikers förehavanden? Har du öht funderat över varför det finns olika avdelningar inom SH? I raceforumet diskuterar vi racing. Gillar du inte det så kan du läsa i OT istället. Synpunkter på indelningen diskuteras i forumet som heter frågor och förslag.

uttalandet handlar om danica patrick irl, och vad ja vet så har inte äckelsten varit inblandad i dornas affärer dvs motogp, har surfat runt nu i en timme om detta o har inte hittat några såna uppgifter,,,,men ja kan ha fel

Mitä kuuluu Taru Rinne ?

Köper inte den där historian alls, som sagt en hund ligger begraven.

OM Bernie Ecclestone hatar kvinnor så mycket, varför blockerade han inte dem i F1 då, som han äger?

Uttalandet av Bernie Ecclestone är naturligtvis ett skämt, läs vad som står, tor du verkligen han skullle säga det där på allvar? Inte en chans.

Varför skulle det vara ett skämt, han har kontroversiella åsikter om mycket och tvekar inte att säga vad han tänker och tycker.

De visar väl i högsta grad hans syn på kvinnor inom racing vilket i kombination med intervjun med henne 2001 verkar finnas en viss sanning om att det hela inte gick riktigt rätt till.

Finns en intervju av henne på det totalt obegripliga språket finska men här står det vad hon ansåg 2001 om varför hennes karriär tog slut i förtid.
Enligt översättning på denna fråga- I crashed my bike at Paul Ricard and broke both my ankles. I could have continued my career but a letter from Bernie Ecclestone put an end to my racing at that level.- At the time, Ecclestone was in charge of determining who was allowed to compete on WC level and who was not. A letter signed by him informed me that I didn't qualify for the starting grid the next season (1992). It's annoying that a man that doesn't even know me can put an end to my WC career. I doubt he even knew I was a woman. But I wouldn't want to keep looking back on that time. That letter was the biggest disappointment of my life.
Sedan kan det vara en rad andra faktorer men hon uttrycker att That letter was the biggest disappointment of my life. vilket säger en hel del.

Det finns konstiga människor där ute...

Vår egen Kenny Bräck har ju gjort klart att han inte tycker att tjejer ska tävla med bilar. Men så tror han säkert på tomten också :rolleyes:
Om man vill läsa om t ex racing så ska man inte behöva sålla! Vill man läsa OT så finns ju det forumet att tillgå för sånt.
Ställer jag t ex. en teknisk fråga vill jag inte ha svar som handlar om Måna Salubrin.
Jag tycker att lite av charmen med just racingforumet är att det mesta diskuteras. Att en tråd som handlar om en sak glider över till något annat kommer jag aldrig att se som något negativt. Sen att det finns gott om folk som förväntar sig att få enbart racingnyheter serverade är trist och inget som gagnar någon, förutom den slöe.

Kvinnan verkar ha varit riktigt talangfull. Synd hon inte fick chansen att bevisa det kommande säsong. Om det är svårt att slå sig in i racing toppen inom motorsport för män. Föreställ er hur svårt det måste vara för en kvinna i en sport dominerad av män.

Jag kan förstå att hon var förkrossad. Det kanske var hennes stora dröm som blev om intet på grund av en okänd person hon aldrig träffat som dessutom knappast visste vem hon var.

Har ett mycket svagt minne av att jag hört talas om denna kvinna förr när jag var mindre. Förekom det skriverier i Sverige på den tiden det var aktuellt?

Kommer att tänka på Michele Mouton som körde Grupp B Audi Quattro i bl a Pikes Peak. Vem säger att en kvinna inte kan bli framgångsrik i motorsport?
Till skillnad från sporter där kroppens fysik sätter gränserna existerar de inte i motorsport på samma sätt. Jag tror en kvinna kan bli precis lika duktig som en man i racing.

Last edited:
Det finns konstiga människor där ute...

Att en tråd som handlar om en sak glider över till något annat kommer jag aldrig att se som något negativt. Sen att det finns gott om folk som förväntar sig att få enbart racingnyheter serverade är trist och inget som gagnar någon, förutom den slöe.

Tror ingen har något mot att det flyter lite eller att det pratas ovidkommande saker, men när det övergår tillsynes som huvudämne med exempelvis vad man har för syn på en president, vilket inte har någon anknytning till tråden så tycker jag inte heller det gagnar någon. Det är lätt att starta en ny tråd om det som då även andra intressenter ser och kan deltaga i. Allt funkar i lagom mängd :)

Tycker det skulle vara kul med fler kvinnor i racingen. En av de sporter som de olika fysiska förutsättningarna inte spelar någon större roll. Borde ligga i tiden där män är grisar och kvinnor vill vara som män.

Last edited:
Kommer att tänka på Michele Mouton som körde Grupp B Audi Quattro i bl a Pikes Peak. Vem säger att en kvinna inte kan bli framgångsrik i motorsport?
Till skillnad från sporter där kroppens fysik sätter gränserna existerar de inte i motorsport på samma sätt. Jag tror en kvinna kan bli precis lika duktig som en man i racing.
I dragracing är det ganska vanligt med kvinnliga förare i toppskiktet, ..iaf i USA, men även någon i Sverige har jag för mig.

Det som ligger kvinnan till last, är hormoner & andra kemikalier som cirkulerar i hjärnan vilka varierar generellt mellan könen. Dessa styr t.ex. handlingskraft, riskbenägenhet, empati, ...vilka är väsentligt påverkande faktorer för att bli RR-hjälte.
Men det är ju fritt fram för undantag, ..för att inte säga välkommet.

OT: Missminner jag mig inte är det en kvinna sitter på ett/några världsrekord i fridykning, vilket är synnerligen fysiskt.

Kvinnan verkar ha varit riktigt talangfull. Synd hon inte fick chansen att bevisa det kommande säsong. Om det är svårt att slå sig in i racing toppen inom motorsport för män. Föreställ er hur svårt det måste vara för en kvinna i en sport dominerad av män.

Jag kan förstå att hon var förkrossad. Det kanske var hennes stora dröm som blev om intet på grund av en okänd person hon aldrig träffat som dessutom knappast visste vem hon var.

Har ett mycket svagt minne av att jag hört talas om denna kvinna förr när jag var mindre. Förekom det skriverier i Sverige på den tiden det var aktuellt?

Taru var en riktigt stor talang!

Michelle Mouton var nära att vinna rally VM i grupp B ett år.

Ytterligare något som du tror eller har du faktiskt en källa till det uttalandet?
Duger det här?

Vad säger du om Karma en dag vill bli racerförare?
- Det är inget jag skulle uppmuntra, tjejer kan inte bli lika bra som killar. Sedan stenåldern finns det en genetisk skillnad och det är inte bara tillfälligheter att tjejer är mindre motorintresserade än killar.

Källan: http://www2.vf.se/vf/docs/showArtikel.asp?nyhetsID=8c9b8b5684a2827d86e4c247b9f10f94

Övriga stora tidningar skrev också om det men eftersom det är du som frågar antar jag att det är bäst att ange den faktiska källan.

Lite intressant att den religiöse Bräck hänvisar till stenåldern som pågick fram till för ca 70.000 år sedan. Jorden skapades ju för bara 6.000 - 10.000 år sedan enligt kristendomen :rolleyes:

Last edited:
Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...