The Amityville Horror. Se den !

• Thread starter Thread starter Jonathan
  • Start date Start date
Skräck!

Kolla in Faces of death serien, ganska ball. iförsig ingen inga vanlig skräckrullar men ganska otäcka ibland!

fredric skrev:
Kolla in Faces of death serien, ganska ball. iförsig ingen inga vanlig skräckrullar men ganska otäcka ibland!
Ja, det är faktist rätt skoj att se när människor dör.

Paradoxy skrev:
Hur fan kan man bli rädd för denna? Kärring.

Samma med Decent, va fan var läskigt med den?

Vem fan var de som skrev att The Decent skulle vara bra..... :argpådato :huvet

Jag vidhåller att Spöket på Canterville fortfarande får mig att må dåligt....lyssnade på den på kassettband när jag var 7 år....ensam på en vind...fy fan.
:gnissla

Bifogat

• enskacantervilleghost.jpg
    enskacantervilleghost.jpg
    30.5 KB · Visningar: 81
kaZmur skrev:
Ja, det är faktist rätt skoj att se när människor dör.
Det är ju inte på riktigt ju. Sen om ni vill se nånting vidrigt så kan ni ju se "men behind the sun" som handlar om japanernas övergrepp på kineserna under andra världskriget. iofs när jag såg den så hade jag inte sett mycket liknande förutom helt vanliga splatterfilmer men våldet i men behind the sun har ingenting med underhållningsvåld att göra. Riktiga dr mengele grejer i den typ, plus att en jävla massa råttor äter upp en riktig katt som jag förstått det och en operationsscen med ett riktigt lik. Verklighetsbaserad också som jag förstått det.

Jaja, så hårda alla är här :rolleyes:

The Ring suger hästpung f.ö. Den blir man ju inte ens lite nervig av.

Kan vi komma överens om den ultimata skräckfilmen då ?

Ahlstrom skrev:
Möjligtvis jag!

:D

The Descent ÄR bra! :brynad

Den har jag inte heller sett. Så tyst. :)

exiteme skrev:
Gillar du Descend, ska du se The cave... Hoppade högt många gånger!

The Cave ?
Nää, visst var den ganska spännande, men jag vill nog inte katoglogisera den som skräck ens en gång. Thriller snarare!

Kom igen nu, den bästa skräckfilmen någonsin ?

(Känns som A.H kommer att nämnas en del nu :hihi )

exiteme skrev:
Gillar du Descend, ska du se The cave... Hoppade högt många gånger!

Redan sett tror jag. Den utspelar sig i Transylvanien väl?
Nej, den var inte så bra.

Svårt att hitta en bra skräckfilm, speciellt om ngn rekommenderar en film så blir förväntningarna för stora.

Såg precis amityville horror och den var rätt hygglig faktiskt, den hemskaste genom tiderna måste dock vara Showgirls, får fortfarande rysningar...

Jonathan skrev:
Kom igen nu, den bästa skräckfilmen någonsin ?
Hur ska vi räkna det då? Den man blir räddast av eller skådespelarinsatser, manus och allt sånt? Jurtjyrkogården kan ju vara en av de äckligaste filmerna någonsin fast jag skulle ju inte klassa det som en skitbra film i övrigt som the shining är. Fast the shining är ju inte så att man blir skiträdd av den, inte jag iaf. Sen är det ju frågan om det ska vara skitobehagligt hela filmen eller om det ska vara så man hoppar till. svårt att säga

honkiie skrev:
Hur ska vi räkna det då? Den man blir räddast av eller skådespelarinsatser, manus och allt sånt? Jurtjyrkogården kan ju vara en av de äckligaste filmerna någonsin fast jag skulle ju inte klassa det som en skitbra film i övrigt som the shining är. Fast the shining är ju inte så att man blir skiträdd av den, inte jag iaf. Sen är det ju frågan om det ska vara skitobehagligt hela filmen eller om det ska vara så man hoppar till. svårt att säga

Jo där har du en poäng. Men nån skräckfilm lär ju ha det mesta av det bästa så att säga ?

Jurkyrkogården var väl inte sådär jätteläbbig förresten..

Jonathan skrev:
Jo där har du en poäng. Men nån skräckfilm lär ju ha det mesta av det bästa så att säga ?

Jurkyrkogården var väl inte sådär jätteläbbig förresten..
Zelda är fan det äckligaste aset i någon film någonsin typ.

Jonathan skrev:

ja, ett gammalt nintendo spel väl? :va :)

Jag såg föresten början på SAW 2 igår, tilläggas kan att jag inte sett ettan, det verkar funka bra å se tvåan utan å sett ettan först, man får lite resuméer av vad som hänt i ettan under tvåan. :tummenupp

Nåja, den delen jag såg, vilket för er som sett den va ungefär fram tills dess att Obi kryper in i ugnen. (sedan blev det mest :tuttar får väl se filmen nån annan gång istället) var helt okej, äcklig inledning på filmen. :död

jo, just, det var värt å pyssla med :tuttar istället för å se filmen. :tungan¨

Edit: tankevurpa

Fluxir skrev:
ja, ett gammalt nintendo spel väl? :va :)

Jag såg föresten början på SAW 2 igår, tilläggas kan att jag inte sett ettan, det verkar funka bra å se tvåan utan å sett ettan först, man får lite resuméer av vad som hänt i ettan under tvåan. :tummenupp

Nåja, den delen jag såg, vilket för er som sett den va ungefär fram tills dess att Obi kryper in i ugnen. (sedan blev det mest :tuttar får väl se filmen nån annan gång istället) var helt okej, äcklig inledning på filmen. :död

jo, just, det var värt å pyssla med :tuttar istället för å se filmen. :tungan¨

Edit: tankevurpa

Det hade nog iofs vart värt och se 1:an först, det märker du när du ser slutet på filmen :O)

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT