The 4400 ikväll

• Thread starter Thread starter SSB
  • Start date Start date

SSB

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
...
Hittade inte den gamla tråden, så det får bli en ny...

Förra veckan var det inget 4400 pga ett förlängt Top Model :näsblod

Jag tog förgivet att det betydde att 4400 var slut för säsongen tills jag nu ser att det visst är avsnitt 11 av 13 idag som vanligt. Så att ingen medmänniska därute råkar ut för vad jag nästan gjorde så kommer här en liten påminnelse:

Det är 4400 ikväll :hihi

Vänligen notera hallåan som introducerar the fourtyfour hundred som "the four four hundred". :7peta

/SSB

SSB skrev:

Jag tog förgivet att det betydde att 4400 var slut för säsongen tills jag nu ser att det visst är avsnitt 11 av 13 idag som vanligt. Så att ingen medmänniska därute råkar ut för vad jag nästan gjorde så kommer här en liten påminnelse:

Vänligen notera hallåan som introducerar the fourtyfour hundred som "the four four hundred". :7peta

/SSB

Vad handlar den där serien om?
Har hört att den ska vara riktigt bra, men ingen säger ju vad den handlar om.

Hmm...vad skall man säga.

Kortfattat är det 4400 människor som under 1900-talet anmälts som "försvunna" som plötsligt dyker upp på jorden igen i en ljusblixt.

Serien följer ett par av dessa "returnees" och en del närstående karaktärer.

På ena sidan har du NTAC en agency som är ansvarig för kontrollen av "the 4400" och på andra sidan har du ett center som skapats för att värna om dessa 4400. Dessa två enheter står inte alltid i ett direkt motsatsförhållande tillvarandra.

NTAC är alltså en statlig enhet medans centret är skapat av privata intressen, eftersom många 4400's kände sig utsatta i samhället. Dom som varit borta sedan 1950 kommer alltså tillbaka 2004(?) i samma skick som de lämnade jorden för 54 år sedan utan att minnas någonting däremellan.

Poängen med dom här hemvändarna är att dom besitter lite olika förmågor, men inte alla hemvändare har någon förmåga. Åtminstone inte vad de vet om.

Så in i serien kommer då ofta en av dessa 4400 som grund för ett avsnitt.

Där har du det fundamentala i serien.

Last edited:
SSB skrev:

/SSB

Nu lurade du mig allt...trodde det hade börjat sända i usa.. :7peta :(

Ååååh, jag längtar verkligen tills dom börjar sända säsong 3 i USA. Sci-fi serie i toppklass detta tycker jag!

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg