Thailandtråden...

M.G.F skrev:
åk ner med tandborsten, passet och pengarna. Så löser sig resten!

Japp, det lär bli nåt sånt. Nice att slippa packa en massa.

FreddaAbborre skrev:
Koh Lanta kan jag verkligen rekomendera.
Nice, Koh Lanta är inplanerat.

FreddaAbborre skrev:
Phuket är kul att se nån dag. Överreklamerat. Ska du däremot parta så är det där du gör det. Phuket town är lite ballt oxå.

Lär ju bli en del festande i Phuket :fyllisar

FreddaAbborre skrev:
Paragliding är rätt häftigt oxå, men fick reda på efter jag gjort det att det tydligen va rätt farligt...

Verkar riktigt najs... Farligt? Äsch... :3freak :lol

southwick skrev:
Ak ut till Koh Phangan!

Finns alla offroadare du kan tanka dej, superkuliga djungelvagar/stigar att kora pa, underbara strander dar jag lovar dej att dom kommer att klia sig i ogonen om ni kommer pa hoj (hur fan klarade dom vagen hit???) och thailands goaste weed. Prut vet jag inget om, bara var forsiktig, annars kanske du far bo nagra manader pa Bangkok Hilton, haha! Inte sa fint, det har jag sett pa film :hihi

Såna här tips har jag väntat på ;)

MattE. skrev:
Min bästa prutning var på Bali:

Var på stranden då en säljare kom och ville sälja en ihopfällbar pilbåge i trä.

han började på motsvarande 300kr men vi ville inte ha skiten, men killen vägrade gå
han prutade själv hela tiden men vi sa bara att vi vill inte ha den, sälj till någon annan.
när han SJÄLVMANT hade prutat till motsvarande 3kr så var han så sur att han tillslut sa att vi kunde ta den.
men vafan skulle vi med den till så vi sa åt honom att sälja den till någon annan.

nästa dag gick han förbi oss med en sur min :näsblod :D

HAHAHA :rofl

stordrulen skrev:
Glöm inte att fylla på Dvd samlingen med senaste filmerna.
Betalade ca:20:-/st i Puket,vilket säkert går att pruta mera på.

Var i thailand nu i juli. Jag betalade 16:-/st i pataya, med det e ju bara screeners på dvdskiva jag hittade. Sen beträffande klädshopping så får man vad man betalar för i Thailand. Kvaliten på kläderna är inte den bästa, ska man ha skaplig kvalite ska mab handla i seriösa shoppingcenter, där e det bättre! Lite negativ, men det e kanon där. Provade på Kaitsurfing och det rekomenderar jag starkt.

Vill ni ha dykning i absolut världsklass ska ni ut till Similan öarna. Jag åker dit igen i december för lite dykning. Efter vågen har man vissa dyk haft uppåt 50 meter sikt. Generellt sätt är sikten bättre på de flesta ställen som drabbades av tsunamin.

MVH Martin

glenoyne skrev:
Vill ni ha dykning i absolut världsklass ska ni ut till Similan öarna. Jag åker dit igen i december för lite dykning. Efter vågen har man vissa dyk haft uppåt 50 meter sikt. Generellt sätt är sikten bättre på de flesta ställen som drabbades av tsunamin.

MVH Martin

Men tackar för tipset! Fler tips mottages tacksamt! Noterar allt och så får man se hur mycket man hinner med...

Fortsätt gärna skriva om coola grejer ni upplevt... :fyllisar

Det här var ju en riktigt bra tråd! Är i exakt samma läge som trådstartaren, bara det att jag inte bokat avresedatum..

Så det är väl bara att tacka för alla tips! :banana
Om man nu ens kommer hitta ut från flygplatsen på egen hand.. :hihi

Malmö-motard skrev:
Men tackar för tipset! Fler tips mottages tacksamt! Noterar allt och så får man se hur mycket man hinner med...

Fortsätt gärna skriva om coola grejer ni upplevt... :fyllisar

Åker den 8/12. Kommer att vara i/på: Khao Lak, Similan 4 nätter tillsammans. Railay Beach 3 nätter, Kho Lanta 3 nätter, Phiphi 3 nätter och avslutar med 1 natt i Phuket town.

Kommer att lägga upp mängder med bilder när jag kommer hem och ge tips på lite "guldkorn".

MVH Martin

Ett litet tips, sätt inte A/C:n i rummet på under 20 grader, det känns värre än frysen det blir riktigt kallt
och det är inte roligt med en förkylning där nere.

Här kommer en bild från Similan Islands ö nr 8. Observera att det är ca 10 meter djupt där den första båten ligger.

MVH Martin

Bifogat

• Similan.JPG
    Similan.JPG
    51.8 KB · Visningar: 89
Får väl lägga upp lite bilder från Bali då.

Bild:
1: Kuta Beach
2: MattE efter att ha kört vattenskoter
3: Risodling
4: Annan strand, kommer inte ihåg namnet
5: Lillebror nedgrävd till 1-1,5 meters djup :hihi

Bifogat

• Bali 049.jpg
    Bali 049.jpg
    66.2 KB · Visningar: 50
  • Bali 115.jpg
    Bali 115.jpg
    96.8 KB · Visningar: 49
  • Bali 157.jpg
    Bali 157.jpg
    114.6 KB · Visningar: 50
  • Bali 184.jpg
    Bali 184.jpg
    56.2 KB · Visningar: 45
  • Bali 239.jpg
    Bali 239.jpg
    92.1 KB · Visningar: 62
MattE. skrev:
Får väl lägga upp lite bilder från Bali då.

Bild:
1: Kuta Beach
2: MattE efter att ha kört vattenskoter
3: Risodling
4: Annan strand, kommer inte ihåg namnet
5: Lillebror nedgrävd till 1-1,5 meters djup :hihi
Bali är nice, var där 5 veckor för 2 år sedan, åkte runt en del, dels över hela Bali och runt på öarna runtomkring.

Kuta Cowboys är grymma, köttmarknad men för kärringar! massor med saftiga 40-50+ damer från Sverige, Norge, Tyskland, England med en liten Balines hos sig,
Alla kobojsarna såg lite samma ut, vältränade och med surfingbräda och hästsvans!

/F

Tjena!
Var i patong beach i mars i år det var kanon!!Dykningen var ok om man jämför med egypten.Festandet var det inget fel på,ett tips om någon ska dit är u2 bar på bangla road.
Jag ska till thailand 26/1.

Kan rekommendera Koh Samet, en fin liten ön (3 km lång) med fina stränder och inte så jättemycket turister.

Vi åker till Bangkok förhoppningsvis den 30 januari och 3 veckor framåt.

glenoyne skrev:

MVH Martin

Nu e jag hemkommen från Thailandsresan.

Jag drog till Similanöarna för att dyka ett par dagar efter att ha läst ditt tips om att dykningen skulle vara så bra. Tyvärr var dykbåtarna fullbokade sånär som på 2 dyk, men det var något av det sjukaste jag sett. Vatten kristallklart som Ramlösa!

Tack för tipset, dit kommer jag åka igen! :tummenupp

Ähh... Håll dig ifrån Phuket...

Var där första gången 2000... då var det Ok... v

Var där igen 2003... Fy faan säger jag bara... Snacka om att de lyckats ta sönder det stället.... som ett mallorca nu juh... :kocko

Nää... ta dig till östsidan istället... Bäst fester (full-moon)... :banana o inte lika överexploaterat som phi-phi, phuket m.m....

sist tog jag med en ica-påse med ett par rena kallingar och ett par "thai-brallor".... sen bara pass o cash...

sen köper man väska i Bankok o fyller under resans gång... ex. T-Shirt.. 10 spänn.....

Ha det gött... själv ska jag inte ner förren nästa Jul....

Malmö-motard skrev:
Nu e jag hemkommen från Thailandsresan.

Jag drog till Similanöarna för att dyka ett par dagar efter att ha läst ditt tips om att dykningen skulle vara så bra. Tyvärr var dykbåtarna fullbokade sånär som på 2 dyk, men det var något av det sjukaste jag sett. Vatten kristallklart som Ramlösa!

Tack för tipset, dit kommer jag åka igen! :tummenupp

... döööhh...

Sorry... kollade inte datumet.... trodde du skulle ner nu...

:gnissla

Kan man göra dyk med riktig dykutrustning om man inte har cert??
Alltså med instruktör närvarande???

Ca pris??
:va

Nyheter
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...