Thailandtråden...

Malmö-motard

Radical Riders
Gick med
16 May 2005
Hoj
ja
Köpte en flygbiljett till Bangkok igår. Sticker nästa tisdag.

Göött med värme och skit. Men vad skall jag hitta på när jag kommer till Bangkok? Har en månad att fylla ut med kul saker att göra. Åker ner själv men planen är att träffa lite goa folk jag känner som är där nere/kommer ner.

Fan jag känner mig nästan lite lost :D Har aldrig rest på detta vis innan. En och annan charter har jag hunnit med med detta är ju lite annat.

Det jag tänkt göra hitintills medans man e på turistställena:

Åka jetski (Kan man wheela med en sån?? :hihi )
Tattoera mig (hälsorisk?? :va )
Ta dykcert
Hyra hoj av nåt slag om det finns?
Prova kite surfing
Åka vattenskidor och wakeboard
Testa paragliding

Fyll gärna på med grejer ni gjort, länkar till olika ställen, tips på roliga saker att göra, shopping osv!

Tack!

Last edited:
Malmö-motard skrev:
Åka jetski (Kan man wheela med en sån?? :hihi )
Tattoera mig (hälsorisk?? :va )
Ta dykcert
Hyra hoj av nåt slag om det finns?
Prova kite surfing
Åka vattenskidor och wakeboard
Testa paragliding
Tack!

jetski kan du inte wheela med :D, den rör sig som en båt, reser sig i början och planar ut sen, skitkul

tattuera, skulle jag ha undvikit, du får oftast öppna ett eget paket med en ny nål,
men jag hade nog inte vågat ändå.

Hoj ska du inte hoppas förmycket på, finns mest 125cc fyrtaktare (såna fula:P)
och scootrar

Jag va nere 5 v sist.... Började med bangkok i två dar.... Där finns den bästa shoppingen mycke billigare än turistorterna och du slipper pruta.
Åk ner utan packning o shoppa där i stället.... Tipps i bangkok är väl nattmarknaden.... Vet inte vart den ligger... Finns säkert fler.... Sen så vet jag att det finns en skyskrapa som har bar och resturang på taket....
Men va hård mot taxi och tuk-tuk chaffisarna då dom gärna lurar med dig till skräddare och juvelerare.... Sen har du massa tempel o buddha-statyer, som inte jag är så mycket för.
Ett tipps är att ta båt på floden om du ska nånstanns för bilköer är inge skoj i den värmen...

Jag hyrde en offroad 650 på koh samui, men tänk på att det är vänstertrafik.
Det går att hyra hoj överallt där. Kolla igenom hojen ordentligt, så att du inte blir ersättningsskylldig för en gammal skada...

Åker själv ner om 6 veckor :banana

Last edited:
Blanco skrev:
Men va hård mot taxi och tuk-tuk chaffisarna då dom gärna lurar med dig till skräddare och juvelerare....
Hehe, på Bali var det knark och horor, hos en fick man t o m byta hora om man inte var nöjd.

snällt va :tungan

Blanco skrev:
Jag va nere 5 v sist.... Började med bangkok i två dar.... Där finns den bästa shoppingen mycke billigare än turistorterna och du slipper pruta.

Varför skulle man slippa pruta i Bangkok? Utgångspriserna är lägre, men man kan pruta precis lika hårt för det, oavsett om det är i ett gatustånd eller ett stort shoppingcenter.

Vad fick du ge för biljetten och vart köpte du?

Tatuera sig är lugnt om du gör det hos en seriös shop, finns groteskt mycket oseriöst där nere verkar det som. Men du har världens bästa tatuerare där nere men det kanske är lite overkill och jag kommer dessutom inte ihåg vad han heter.
Och gör det sista dagarna, annars blir det jobbigt :död

Tjejen lurade med mig på elefantridning men det var faktiskt rätt skoj, värt att pröva iaf.

Hyr en offroad och sen tar du reda på en bra karta med vattenfall utmärkta (finns inga i bangkok iofs, men väl utanför kan jag tro) och sen går du offroad!
Vi gjorde detta med en hyrjeep, det var riktigt skoj.

Blanco skrev:
Åk ner utan packning o shoppa där i stället.... Tipps i bangkok är väl nattmarknaden.... Vet inte vart den ligger... Finns säkert fler.... Sen så vet jag att det finns en skyskrapa som har bar och resturang på taket....
Men va hård mot taxi och tuk-tuk chaffisarna då dom gärna lurar med dig till skräddare och juvelerare.... Sen har du massa tempel o buddha-statyer, som inte jag är så mycket för.
Ett tipps är att ta båt på floden om du ska nånstanns för bilköer är inge skoj i den värmen...

Jag hyrde en offroad 650 på koh samui, men tänk på att det är vänstertrafik.
Det går att hyra hoj överallt där. Kolla igenom hojen ordentligt, så att du inte blir ersättningsskylldig för en gammal skada...

Åker själv ner om 6 veckor :banana

Jag var uppe på det där hotellet å käka när vi var där för ett år sen, var skitskraj i början men sen vart det bättre. Var bara lite trött, kom ner på morgonen och sen direkt ut å shoppa men hade inte sovit nåtpå hela resan ner. Verkligen värt att gå dit, det konstigaste var att man inte fick ta kort däruppe. :confused:
Sen när vi åt såg vi två homosar vid bordet intill med bena i varandras skrev. :4skrika
Baren var skitläskig, den hängde på väggen rakt ut i luften, glasräcke, halvmeter skyddsnät, å bra långt ner :död

Sen beroende på vad du har för anläggning så kan du ju ha kul med nån av alla transorna som finns där nere. :hihi

Att åka longtail boat är coolt, dom viftar runt sina v-6or med 4 meter propelleraxel.

Dom har väl ett nytt sånt där skytrain i bangkok tror jag, hann aldrig åka sj tyvärr :(

Shoppa,shoppa och shoppa

Åka till phuket, kata beach är väldigt fin, bodde på mom tris boathouse typ 10 meter från stranden. Vet ej hur bra det klarade sig från vågen men jag tror inte det var så farligt eftersom det ligger i en vik med en ö utanför som skyddar.

Åka till James bond Isalnd där dom spelade in Man with the golden gun.
Samma veva kan du åka till muslim village, en by uppbyggd på pålar ute i vatnnet. Den syns på filmen Bridget Jones 2.

Dyka, gjorde det första gången när jag var ner. Vilken upplevelse Det va.

Sist men inte minst ska du njuta också. :)

MattE. skrev:
Hehe, på Bali var det knark och horor, hos en fick man t o m byta hora om man inte var nöjd.

snällt va :tungan

Ja men hoho!! :kocko Har du hört talas om något som kallas "öppet köp" och garantiåtagande? :hihi

Som många sagt, åk ner med tandborsten, passet och pengarna. Så löser sig resten!

Koh Lanta kan jag verkligen rekomendera. Tog dykcert där -04. Riktigt schysst ställe som klarat sig bra från vågen. Lite turister. Ska du ta dykcert se till att göra det hos Padi.

Phuket är kul att se nån dag. Överreklamerat. Ska du däremot parta så är det där du gör det. Phuket town är lite ballt oxå.

Paragliding är rätt häftigt oxå, men fick reda på efter jag gjort det att det tydligen va rätt farligt...

Bangkok hade vart riktigt häftigt o besöka, inte haft tillfälle till det än.

Jag & tjejen åker dit på Lördag, åker till Phuket.
SKa vara kvar 2v och åka runt en del.

Blir Phuket - Phi phi - Krabi - Bangkok - Phuket.

Dyking på Phi Phi och shoping i Bangkok.

Ska bli så skönt att komma iväg ett tag.

Men jag har en fråga.
-Hur mycket ska man pruta?

När vi var i Egypten förra året var man ju tvungen att pruta ner utgångspriset till minst 1/4 av priset! =)

//Niklas

campar skrev:
Jag & tjejen åker dit på Lördag, åker till Phuket.
SKa vara kvar 2v och åka runt en del.

Blir Phuket - Phi phi - Krabi - Bangkok - Phuket.

Dyking på Phi Phi och shoping i Bangkok.

Ska bli så skönt att komma iväg ett tag.

Men jag har en fråga.

När vi var i Egypten förra året var man ju tvungen att pruta ner utgångspriset till minst 1/4 av priset! =)

//Niklas

Ca hälften av utgångsbudet...
Men måste även se vad du tycker varan är värd.
Va i Kina i sommras... Där va det prutning som gällde. 1/5 va riktlinjen. Fick ned det till 1/7 nån gång.. Då känner man sig duktig även om man antagligen blir blåst...

campar skrev:
Men jag har en fråga.

//Niklas

Jag körde mitt vanliga knep: Ge ett fruktansvärt lågt skambud, ibland 1/5 av priset. Blir de sura så början man gå och om de inte ropar tillbaka dig så var det för lågt. Bara gå till nästa ställe som säljer samma sak och pröva igen men höja litegrann. Det var bara en enda gång som det blev obehagligt mellan mig och en säljare :död Men istället för att fortsätta tjaffsa med dem så ska man bara gå vidare, där gjorde jag fel...

Ak ut till Koh Phangan!

Finns alla offroadare du kan tanka dej, superkuliga djungelvagar/stigar att kora pa, underbara strander dar jag lovar dej att dom kommer att klia sig i ogonen om ni kommer pa hoj (hur fan klarade dom vagen hit???) och thailands goaste weed. Prut vet jag inget om, bara var forsiktig, annars kanske du far bo nagra manader pa Bangkok Hilton, haha! Inte sa fint, det har jag sett pa film :hihi

Dee_cati skrev:
Jag körde mitt vanliga knep: Ge ett fruktansvärt lågt skambud, ibland 1/5 av priset. Blir de sura så början man gå och om de inte ropar tillbaka dig så var det för lågt. Bara gå till nästa ställe som säljer samma sak och pröva igen men höja litegrann. Det var bara en enda gång som det blev obehagligt mellan mig och en säljare :död Men istället för att fortsätta tjaffsa med dem så ska man bara gå vidare, där gjorde jag fel...

Min bästa prutning i Egypten var på en 2x1m stor Papyrus tavla.
Utångspris 2000 pengar slutpris: 275 pengar! :)

campar skrev:
Min bästa prutning i Egypten var på en 2x1m stor Papyrus tavla.
Utångspris 2000 pengar slutpris: 275 pengar! :)
Min bästa prutning var på Bali:

Var på stranden då en säljare kom och ville sälja en ihopfällbar pilbåge i trä.

han började på motsvarande 300kr men vi ville inte ha skiten, men killen vägrade gå
han prutade själv hela tiden men vi sa bara att vi vill inte ha den, sälj till någon annan.
när han SJÄLVMANT hade prutat till motsvarande 3kr så var han så sur att han tillslut sa att vi kunde ta den.
men vafan skulle vi med den till så vi sa åt honom att sälja den till någon annan.

nästa dag gick han förbi oss med en sur min :näsblod :D

MattE. skrev:
Min bästa prutning var på Bali:

Var på stranden då en säljare kom och ville sälja en ihopfällbar pilbåge i trä.

han började på motsvarande 300kr men vi ville inte ha skiten, men killen vägrade gå
han prutade själv hela tiden men vi sa bara att vi vill inte ha den, sälj till någon annan.
när han SJÄLVMANT hade prutat till motsvarande 3kr så var han så sur att han tillslut sa att vi kunde ta den.
men vafan skulle vi med den till så vi sa åt honom att sälja den till någon annan.

nästa dag gick han förbi oss med en sur min :näsblod :D

HAHAHAHAHAHAHAH! :rofl

Glöm inte att fylla på Dvd samlingen med senaste filmerna.
Betalade ca:20:-/st i Puket,vilket säkert går att pruta mera på.

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!