thailand

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
jag ska åka till thailand om några veckor, vad ska/kan jag köpa för hoj-relaterade prylar när jag är där? är ju inte så ofta man är där så man ska ju handla en del grejjer...

några tipps?

Finns nog inte så mycket där du.
Köp tändstift :kocko

Varför ska alla alltid hålla på att köpa "billiga" grejer när dom är utomlands? Allt är inte billigare, och framför allt inte bättre.

kille_hojdille skrev:
jag ska åka till thailand om några veckor, vad ska/kan jag köpa för hoj-relaterade prylar när jag är där? är ju inte så ofta man är där så man ska ju handla en del grejjer...

några tipps?
då får säkert billiga kläder :rolleyes: köp FOX eller NOFEAR osv... dom är rätt dyra :tummenupp

Paradoxy skrev:

Varför ska alla alltid hålla på att köpa "billiga" grejer när dom är utomlands? Allt är inte billigare, och framför allt inte bättre.

hört dom special syr skinnställ för bilig peng

eller en skräddar sydd kostym för 1000kr

Paradoxy skrev:

Snacka inte skit nu!

Frågan är, varför inte passa på att köpa prylar för en bättre peng när man kan.. Varför skulle en del saker vara sämre.... Tror knappast att skinnställ och hjälmar är sämre kvalitet för att det är ett billigt land ...

:tummenupp

Koskela skrev:
Snacka inte skit nu!

Frågan är, varför inte passa på att köpa prylar för en bättre peng när man kan.. Varför skulle en del saker vara sämre.... Tror knappast att skinnställ och hjälmar är sämre kvalitet för att det är ett billigt land ...

:tummenupp
fast det tror jag! :lol

Sluggaboy skrev:
fast det tror jag! :lol

Då vet du inte mycket, fast du är ju från Torup :rolleyes: . Jag har många saker från Thailand som är likabra som orginal. Tex kläder, skinnställ är inga bekymmer att hitta där nere. Kopior på Dainese kryllar det av. Den bästa är att köpa ett sånt ställ, gå till en skräddare och få dubbla sömmar på det.

Hjälmar däremot hade jag köpt hemma i Sverige, det är värt och lägga dom tusenlapparna det kostar. Jag värderar i alla fall mitt huvud högt, vissa gör det inte och kör billiga hjälmar.

Va i thailand i 3,5 veckor o kom hem nu i nyår, härligt väder o snorbilliga kläder... Tröjor för 30-40 kr som verkar va av bra kvalle, trycken håller osv... Finns ju massa märkeskopior... Kopior på diesel är klart vanligast...

Elektronikgrejer är typ samma priser som hemma... Sy upp kläder är ju rätt billigt om man nu vill det...
Finns väldigt lite hojar där nere, mest små 125or osv... en hel del NSRer osv ser man dock...

kille_hojdille skrev:

några tipps?

köpte hjälm-200
ljuddämpare-120 luftfilter 8kr tror jag och lite olja billigt

Ten-0 skrev:
Då vet du inte mycket, fast du är ju från Torup :rolleyes: . Jag har många saker från Thailand som är likabra som orginal. Tex kläder, skinnställ är inga bekymmer att hitta där nere. Kopior på Dainese kryllar det av. Den bästa är att köpa ett sånt ställ, gå till en skräddare och få dubbla sömmar på det.

Hjälmar däremot hade jag köpt hemma i Sverige, det är värt och lägga dom tusenlapparna det kostar. Jag värderar i alla fall mitt huvud högt, vissa gör det inte och kör billiga hjälmar.

jag har hört att det är billigt men hur billigt är det igentligen?

tex ett skinnställ?

Jag har hittat skinnställ för 1500. Dainese kopior. Du lär märka hur billigt det är där, och glöm inte att pruta. Annars är du ohövlig enligt deras tradition. :tummenupp

Bygger hus där nere i vinter, tänkt försörja mig på diverse hojgrejer man kan skicka hem till Sverige. Får väl se hur det går. :)

Ten-0 skrev:
Jag har hittat skinnställ för 1500. Dainese kopior. Du lär märka hur billigt det är där, och glöm inte att pruta. Annars är du ohövlig enligt deras tradition. :tummenupp

Bygger hus där nere i vinter, tänkt försörja mig på diverse hojgrejer man kan skicka hem till Sverige. Får väl se hur det går. :)

ok... det är ju billigt... ja.. jag ska köpa en del kläder o några klockor...

ok, det låter varmt o skönt, ska du ha hoj där eller?

Ten-0 skrev:
skinnställ är inga bekymmer att hitta där nere. Kopior på Dainese kryllar det av. Den bästa är att köpa ett sånt ställ, gå till en skräddare och få dubbla sömmar på det.

hur vet man att det inte är dubbla sömmar då?

det är inget fodet i ett skinnställ va?
bara skinn på innsidan mot kroppen?

Nyheter
Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...