TFF och jag som varit utan tjej för länge?

Jag hoppas det på nått vis... så galet :tungan
Nä du har nog varit singel för länge... då går man igång på märkliga saker, själv blir jag lite påtänd av en ny ISO standard... nästan värr än dig, jag vet *skäms*, f'låt

Har hon inte en för stor hjälm? Ser ut som den sitter löst på huvudet.

Och nej, man kan inte vara utan tjej för länge.

Hej! Bara jag som blir småkåt av en rasande tjej i MC-utrustning?

http://www.youtube.com/watch?v=y9Sjfc2Umb0&feature=player_embedded

Hon har ju en tio nummer för stor hjälm så det är mog ingen "riktig" mc brud.

Förstår dock hennes reaktion, fick pröjsa 2000sek för att jag ställde av hojen vid mitt senaste MC köp (i december!). "Hämnades" dock genom att köra opåställt i ett par veckor i våras för att få tillbaka pengarna, man är ju inte gjord av pengar! Udda med 2000 SEK i böter på att sätta ett kryss i fel ruta... Eller böterna är egntligen inte för det utan för att nån centralbyrokrat är för inkompetent för att göra rutiner som fungerar.

Hon har ju en tio nummer för stor hjälm så det är mog ingen "riktig" mc brud.

Förstår dock hennes reaktion, fick pröjsa 2000sek för att jag ställde av hojen vid mitt senaste MC köp (i december!). "Hämnades" dock genom att köra opåställt i ett par veckor i våras för att få tillbaka pengarna, man är ju inte gjord av pengar! Udda med 2000 SEK i böter på att sätta ett kryss i fel ruta... Eller böterna är egntligen inte för det utan för att nån centralbyrokrat är för inkompetent för att göra rutiner som fungerar.

Jag fick en räkning på 10k pang på bordet när jag stod på motorcykel och pappa på försäkring. Grejen va sådan att jag fick inte stå på försäkring när jag inte var myndig och trafikförsäkrings myndigheten tog det som att hojen va oförsäkrad.... Tur att försäkringsbolaget tog räkningen och sa att de skulle ha informerat om reglerna innan de talade om att pappa ska vara försäkringstagare!

Ja, en riktig grismyndighet som jag har svårt att få stånd av, oavsett reklaminnehåll... Köpte en hoj en vinter för några år sen... Fraktade hem den och ställde i garaget, för att invänta den trevliga våren... Men redan ett par veckor efter så damp det ner några tusenlappar i straffavgift... Helt omöjliga att diskutera med... När Jag förklarade att jag inte brukat min nya sporthoj för att det är halka och 10 minus ute, så svara hon att det är samma för snöskotrar på sommarn...

Nu har jag lärt mig att om det uppstår så ska man försöka ändra datum vid ägarbytet med den tidigare ägaren...

Jo, men i mitt fall va försäkringsbolaget på tårna och gick att prata med som tur va! Inte alla som har samma tur!

Nu har jag lärt mig att om det uppstår så ska man försöka ändra datum vid ägarbytet med den tidigare ägaren...
Säljer jag en hoj så brukar jag fråga köparen om den har försäkring fixad, eller om vi ska sätta ägarbytesdatum ett par dagar framåt i tiden. :tomten

Tänk på att vid rutan för avställning på ägarbytesdelen av regbeviset står det "Avställningen gäller från och med den dag en fullständig anmälan kommer till Transportstyrelsen, inte från angiven ägarbytesdag". Så det kan alltså ta ett par dagar om man köper en hoj och väljer att få den avställd samtidigt tills det att avställningen börjar att gälla. Och måste sedan ägarbytet kompletteras för att man har glömt att fylla i något på blanketten så kan det ta ytterligare lite tid.

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN