Tf 12/1

vilse

Lite lätt vimsig ibland...
Gick med
19 Apr 2006
Hoj
ZX6R -07 Banhoj
TisdagsFika™

Då var det dags för årets andra TF
ALLA är välkomna att hänga på.

Blir vi tillräckligt många så delar vi upp oss på flera bord 2 eller fler. Ett Über Super Atom snackigt bord & några mindre snackigt. Är du ny på hoj eller inte har fikat med oss tidigare, så bör ni tänka er för både en & två gånger när ni väljer grupp samt placeringen i gruppen, då snacket är "inspirerat".

Har ni inte kört med oss tidigare, så se till att läsa
R.O.H Gruppkörregler innan ni kommer till ett TT.
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=40724

En annan tråd som är nyttig att läsa, är AMBULANS sticky
I fall ni kommer först till en olycka.
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=876

Som vanligt blir det ca: 2-3h skitsnack med trevliga vänner, ett par stopp på dass, med chans att både tanka & att fylla på vätskereserven.
Och kom inte fulltankade till samlingen, då vi undanber oss dryga jävlar

Samling på Espressohouse Kullagatan 5 kl 18:00 för oss som inte kör TT:n denna veckan. De som kör TT:n kommer när de frusit färdigt.

Ni som kan ställa upp som underhållare, kan gärna skriva upp sig

---------------- Kopiera & fyll i namn ----------------
1.
2.
3.
4.
5.
---------------- Kopiera & fyll i namn ----------------

Detta låter som ett trevligt initiativ :tummenupp

Ska se om jag får "lov" att komma för sambon ;)

Så sant så sant :)

men det verkar som det lutar åt det positiva hållet...

Hon sa:
"Vore väl kul för dig att träffa lite folk, du känner ju inte så många här nere".....

(lät ungefär på hennes ord som att jag är en ensamvarg helt utan kompisar....:confused: ;) )

Har man nyligen flyttat 50 mil så har man..... :D

Så sant så sant :)

men det verkar som det lutar åt det positiva hållet...

Hon sa:
"Vore väl kul för dig att träffa lite folk, du känner ju inte så många här nere".....

(lät ungefär på hennes ord som att jag är en ensamvarg helt utan kompisar....:confused: ;) )

Har man nyligen flyttat 50 mil så har man..... :D

Hehe I detta läge spelar det ingen roll hur man tolkar hennes svar kan jag tänka mig. Viktigast är att du har fått grönt! :D

Mm, 50 mil är ju inte lite. Utgår ifrån att du bodde norr ut. I såna fall när ni hade vinter så hade vi redan vår här i skåne land sedan flera veckor tidigare. hehe :gnissla

Hehe I detta läge spelar det ingen roll hur man tolkar hennes svar kan jag tänka mig. Viktigast är att du har fått grönt! :D

Mm, 50 mil är ju inte lite. Utgår ifrån att du bodde norr ut. I såna fall när ni hade vinter så hade vi redan vår här i skåne land sedan flera veckor tidigare. hehe :gnissla

Jepp, norrut är korrekt :D

så mycket skiljer det faktiskt inte, körde min premiärtur i Mars förra året, körde ner hit i April, började med 10 plus vid starten runt halv tio på förmiddagen... Lagom i mörka Småland var det 3 kalla plusgrader för att vara på 9 igen väl framme i HBG :D

Ser ut att bli fika även för min del D:

Lagom i mörka Småland var det 3 kalla plusgrader för att vara på 9 igen väl framme i HBG :D

Jo, det var precis så jag menade också. Själv har man också bott i småland för ett bra tag sedan och jag kommer ihåg att när vi hade snö och blask där uppe så hade folket i skåne fått sol, + grader och dessutom grönt på träden.

Oftast var skillnaden på ca 3 veckor faktiskt. Med andra ord här nere fick de vår 3 veckor före de som bor längre upp i landet så som småland. Så redan 20-30 mil gör mycket i geografin och väderleken.

Jo, det var precis så jag menade också. Själv har man också bott i småland för ett bra tag sedan och jag kommer ihåg att när vi hade snö och blask där uppe så hade folket i skåne fått sol, + grader och dessutom grönt på träden.

Oftast var skillnaden på ca 3 veckor faktiskt. Med andra ord här nere fick de vår 3 veckor före de som bor längre upp i landet så som småland. Så redan 20-30 mil gör mycket i geografin och väderleken.

så rätt så, men Sörmland - Skåne skiljer inte så mycket... Småland däremot är ett mörkt ocivilserat hål i Sverige ;) :D

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra