Testvinnare

Gallianoman

DÖD åt alla hojtjyvar!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nada
Efter att ha diskuterat här på fikarasten kom vi att prata om "sporthojsvinnarna" de sista åren. Alltså vilka sporthojjar som har vunnit de stora testerna i typ Bike osv.

Jag hade för mig att R1:an vunnit i år men att GSX hade vunnit ett par år innan dess... Någon påstod att Kawa vann förra året, men det känner inte jag igen...

Hur ligger det till?

:confused:

Kawasaki zx10r vann master bike i år iallefall om det va de du syftade på!!!

Masterbike SUGER fett, för att inte tala om den DVD:n som medföljde senaste nr:et av Bike...

Världens sämsta DVD produktion, med världens största resurser, helt jäkla sanslöst dåligt.

Suger fett!!!

Ta inte dessa tester på större allvar m.a.o!

maxximus skrev:
Masterbike SUGER fett, för att inte tala om den DVD:n som medföljde senaste nr:et av Bike...

Världens sämsta DVD produktion, med världens största resurser, helt jäkla sanslöst dåligt.

Suger fett!!!

Du e bara avis för att du inte kör ninja :tungan

Nej jag måste faktist hålla med det va den sämsta dvdn jag sett på länge!!!

maxximus skrev:

Suger fett!!!

det är ju högst troligt att de flesta på detta forumet kör lika fort (eller sakta) på alla nya 05-06or. Skall du köpa välj den som du tycker har mest karaktär, är snyggast, bäst pris, billigast försäkring service eller ännu viktigare skönast att köra.

fezt skrev:
ok som maxximus säger.... that don't mean a shit..

Konstigt att nästan ingen åker kawwa i svenska superbike :rolleyes:

Tycker med det kvittar...var bara en ren upplysning.

Hade jag fått välja hade det inte blivit en zx10r speciellt inte en 06a efter vad de gjorde med dämparna. :huvet

fezt skrev:
ok som maxximus säger.... that don't mean a shit..

Konstigt att nästan ingen åker kawwa i svenska superbike :rolleyes:

Man undrar varför, har läst att ZX10R är instabil och svårinställd.

Masterbike

Intressant att Masterbike väcker sådana känslor!

Man kan såga tester eller läsa dom som fan läser bibeln men testet
är det enda i sitt slag där ett flertal förare får köra samtliga hojar under (hyffsat) identiska förhållanden. Det är nog det mest rättvisa sättet att utvärdera sporthojars förmåga i standardskick för bankörning. Men, det enda testet visar är att en speciell hoj ÄR snabbast runt en viss bana. That´s it. Om det sedan är den bästa hojen för dig och mig är en helt annan sak.

Jag använder mina hojar 100% på (och bredvid) allmän väg. Sitter hemskt illa på både zx10án och GSXR1000, men R1 är som gjord för mig. Troligtvis hade jag köpt en sådan om jag skulle köpa en ny hoj idag. Men av den anledningen går jag inte ut och sågar Bike´s tester bara för att deras resultat inte stämmer överens med mina värderingar av hoj.

Så till alla märkesfanatiker, spänn av, ta testet för vad det är.
En bantest av den snabbaste sporthojen runt just den banan, den dagen, med den testpersonalen. Nästa gång är det andra förutsättningar och då vinner en annan hoj.

...och om Ni lusläser testet lite nogrannare så ser Ni att det är frågan om mycket små skillnader mellan hojarna. Inte ens 1000cc hänger av 600 med några större marginaler.

TbA skrev:
Intressant att Masterbike väcker sådana känslor!

Man kan såga tester eller läsa dom som fan läser bibeln men testet
är det enda i sitt slag där ett flertal förare får köra samtliga hojar under (hyffsat) identiska förhållanden. Det är nog det mest rättvisa sättet att utvärdera sporthojars förmåga i standardskick för bankörning. Men, det enda testet visar är att en speciell hoj ÄR snabbast runt en viss bana. That´s it. Om det sedan är den bästa hojen för dig och mig är en helt annan sak.

Jag använder mina hojar 100% på (och bredvid) allmän väg. Sitter hemskt illa på både zx10án och GSXR1000, men R1 är som gjord för mig. Troligtvis hade jag köpt en sådan om jag skulle köpa en ny hoj idag. Men av den anledningen går jag inte ut och sågar Bike´s tester bara för att deras resultat inte stämmer överens med mina värderingar av hoj.

Så till alla märkesfanatiker, spänn av, ta testet för vad det är.
En bantest av den snabbaste sporthojen runt just den banan, den dagen, med den testpersonalen. Nästa gång är det andra förutsättningar och då vinner en annan hoj.

...och om Ni lusläser testet lite nogrannare så ser Ni att det är frågan om mycket små skillnader mellan hojarna. Inte ens 1000cc hänger av 600 med några större marginaler.

Fan vad gott ! Inte ofta man ser att en logiskt tänkande människa gör ett lika logiskt inlägg här på SH... Bra skrivet TbA ! :tummenupp .

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN