Testrapport av Freppas Hayabusa

Hightuned skrev:
Kunde du hålla dig från att dra mätarn ut på motorvägen så har du verkligen karraktär?. :D

Jag skulle aaaaaaldrig bottna mätaren på motorvägen :rolleyes: Jag körde ju på min hemliga ovalbana i Spanien :fakta Där bottnades mätaren tills jag kände behovet av att andas igen. Busan är en underbar cykel och jag köper en när jag kan försäkra den för en vettig peng, 2400/månad är INTE en vettig peng. Så mycket bättre än min holk var den inte. Men accet efter 250 var rätt fint, bättre än min hoj som saknar aerodynamik :D När vi nu pratar om bromsarna så kan det ju vara så att det sitter skit-belägg monterade, eftersom initial-känslan både fram och bak var dålig. Jag använde fyra fingrar på frambromsen för det kändes nödvändigt, ska man behöva det ni som åker Busa? Jag är väldigt glad för att jag inte drabbades av ha-begär direkt, för då hade jag blivit fattig!!! Men som sagt, Busan är den enda hoj jag vill ha förutom den jag har.
 
har den busan turbo? jag var i Haninge för några dagar sedan ch då var det en busa med turbo som stod och varvade rätt friskt innan han åkte iväg..lät skönt med dumpen..
 
Jag håller inte med Per. Frambromsen är riktigt skön tycker jag, och då är det två fingrar som används. TRE om det verkligen skulle behöva knipas åt och låsa framhjulet :). Men som sagt - bakbromsen är konstig.

/Freppa
 
Dags för rapport nummer två kring Operation Hayabusa - The return of the raktframräjsing.

Kort kan man sammanfatta det hela såhär efter 1 1/2 månads ägande och körande:

Positivt:
  • Motorn är guld värd. Fantastisk karaktär samt stark som en björn
  • Frambromsen har efter byte av belägg fått ett jäkla nyp i sig. Stålomspunnet skulle dock höja effekten en aningens.
  • Bra och tydlig instrumentpanel (visserligen dold under kåpglaset, men men....:D)
  • Bra att skjutsa på. Man märker knappt av passageraren.
  • Funkar bra på bana. Jag som är långsam som få hade inga problem att leka med den på Kinnekulle.
  • Välbalanserad. Hela hojen berättar vad som händer i varje ögonblick.
  • Trevlig gasrespons. Efter initiala omställningsproblem från Knasare till insprut så går det riktigt bra.

Negativt
  • Äter däck och bensin.
  • Kåpglaset. Är man 1.50 lång så går det väl an. Jag är 1.88 och det går INTE
  • Lite FÖR effektiva ljuddämpare ;)
  • Kass helljusbild. En besvikelse.


Sammanfattning: Jag skulle lätt köpa en igen, men bakbromsen känns som om den måste uppdateras. Nästa hoj blir nog en Gixxer1000 eller 750. Men tills dess är det nog LÅNG tid kvar.
 
Freppa skrev:
Dags för rapport nummer två kring Operation Hayabusa - The return of the raktframräjsing.

Kort kan man sammanfatta det hela såhär efter 1 1/2 månads ägande och körande:

Positivt:
  • Motorn är guld värd. Fantastisk karaktär samt stark som en björn
  • Frambromsen har efter byte av belägg fått ett jäkla nyp i sig. Stålomspunnet skulle dock höja effekten en aningens.
  • Bra och tydlig instrumentpanel (visserligen dold under kåpglaset, men men....:D)
  • Bra att skjutsa på. Man märker knappt av passageraren.
  • Funkar bra på bana. Jag som är långsam som få hade inga problem att leka med den på Kinnekulle.
  • Välbalanserad. Hela hojen berättar vad som händer i varje ögonblick.
  • Trevlig gasrespons. Efter initiala omställningsproblem från Knasare till insprut så går det riktigt bra.

Negativt
  • Äter däck och bensin.
  • Kåpglaset. Är man 1.50 lång så går det väl an. Jag är 1.88 och det går INTE
  • Lite FÖR effektiva ljuddämpare ;)
  • Kass helljusbild. En besvikelse.


Sammanfattning: Jag skulle lätt köpa en igen, men bakbromsen känns som om den måste uppdateras. Nästa hoj blir nog en Gixxer1000 eller 750. Men tills dess är det nog LÅNG tid kvar.

Det finns ju andra modeller av kåpglas och ljuddämpare ;)
 
Jag satte på en tailraiser på min.Det höjde bak cirka tre centimeter,har gjort den mer lätt-svängd.Monterade också ett 180-däck så nu jävlar går det att svänga med den...
Ett dubble-bubble och stålomspunnet köptes efter två dar,bak bromsen används aldrig,låter väldigt manligt med ett annat system! :rock
Grym hoj helt enkelt.Blir en del bana iår.Ska ner till ringen först...
 
Nyheter
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

Back
Top