Testosteronaction sökes

Nu har jag förvisso inget bättre klipp att komma med, men att kalla det modernt är väl lite gränsfall ;)

Nåja, så himla gammal (jämfört med den andra) är den då rakt inte:D

Banlieue 13 (District 13) har en 2:a med, orginellt nog kallad Banlieue 13 Ultimatum ... mer av samma vara.

Yamakasi
Planet Terror
El Mariachi
Desperado
Once upon a time in Mexico
Death Proof

Banlieue 13 (District 13) har en 2:a med, orginellt nog kallad Banlieue 13 Ultimatum ... mer av samma vara.

Dags att uppa den här tråden för att få nya tips. Banlieue 13 visas just nu. Såg halva filmen på crosstrainern igår och lär se andra halvan vid nästa pass.

Kan ju därför sammanfatta de tips på filmer som enligt mig gör sig bra för ändamålet så det kan fyllas på med denna lista som referens på bra "crosstrainerfilmer".

Alien vs Predator
Crank - High Voltage
Daybreakers
Death Proof
Death Race
Desperado
Doomsday
El Mariachi
From Paris w/ Love
Gamer
Green Lantern
Legion
Machete
Once upon a time in Mexico
Planet Terror
Predators
Priest
Surrogates
The Crazies
The Expandables
The Losers
Punisher : War Zone
Transporter 1, 2, 3
Yamakasi
Banlieue 13
Banlieue 13 Ultimatum

Seså, fyll på!
Filmerna skall vara späckade med mer blod, krutrök och explosioner än hjärna och story.
Filmerna skall funka att dela upp på två eller flera träningspass utan att nån djävla story skall gå förlorad.
På samma sätt som man kan hävda att singer & songwriter-musik är sju gånger mer kvalitativt än trance & eurodisco vet jag vad jag vill ha när jag pressar vikter på gymmet.
Samma sak gäller här, jag söker filmer som passar när man crosstrain:ar..

Jag tror du menar "The expendables". Kul typo däremot. :D

Wanted? fast den är ju ganska seg förutom i slutet. Bourne filmerna är väll samma sak, men dom är bra långa så det blir ett ordentligt pass.

Wanted? fast den är ju ganska seg förutom i slutet. Bourne filmerna är väll samma sak, men dom är bra långa så det blir ett ordentligt pass.

Det är lite för mycket hjärna i dem. Det finns alltså någon from av underliggande "plot"...
Förenklat kan man säga att denna filmlista troligen hade dominerats av Van Dam, Bruce Willis, Seagal, Stallone, Jackie Chan, Kurt Russel, Dolph Lundgren m.fl. om vi försökt komponera denna lista för 15-20 år sedan.

En genomsnittsmening bör vara ca 5 ord lång och då skall motherfucker ingå två gånger och betonas med en explosion.

kan dessa passa kanske?
G.I:Joe
Hell Ride
Taken
XXX (vin diesel varianten)
Zombie Land
Bad Boys I & II
boondock saints

kan dessa passa kanske?

Alla de du listade passar som handen i handsken. Det enda med dem är att jag hunnit se dem så jag försöker hitta motsvarande filmer som producerats senaste åren. För att göra det lättare behöver de inte ha samma storslagna produktionsbudgetar som ovan nämnda filmer då alla de skulle kunna klassas som "storfilmer" då de lanserades.

"Direkt till DVD" duger det med.. :fakta

Går lite off topic här, men vill ändå säga att din strategi är bra. Vi har en crosstrainer och jag skaffar hem serier som jag plöjer. Tycker nämligen att 40 minuter är perfekt träningstid. Tittar just nu på Hawaii Five-0 (den nya) som är en polisactionserie där det spelar INGEN roll om man missar 5 minuter handling mitt i. Lagom hjärndöd. Ingen röd tråd.

En fruktansvärd bra rulle är sydkoreanska "I Saw The Devil". Massa härlig action och ondska. Mycket bra film helt enkelt!

Dessutom måste du ju kunna se alla "The Fast and The Furious". Tuffa bilar, hjärndöd handling och massa bilscener. Vad mer kan man begära? :D

Trailer för den förstnämnda;

Dessutom måste du ju kunna se alla "The Fast and The Furious". Tuffa bilar, hjärndöd handling och massa bilscener. Vad mer kan man begära? :D

Får ta hem dem som backup... Rena kampsportsfilmer och/eller bilfilmer som 2fast2furios är inte riktigt min bag men de passar däremot in på beskrivningen så de förtjänar sin plats i tråden.

Hobo With A Shotgun måste väl funka? Nån som sett?

Ni har inte fått med:

Leon
Snatch
the Limey
Mr & Mrs Smith

lite blandad kompott... :):yoparty

Ni har inte fått med:

lite blandad kompott... :):yoparty

...Bra tips men det mesta "gammalt" har man sett ett par gånger. Det svåra är att hitta det nya..

the Limey har jag nog inte sett vid närmare eftertanke.. Är den tillräckligt actionspäckat? När man står å flåsar på crosstrainern vill man inte trötta ut sig ytterligare med dialoger och intriger...

Skall även ta och se klart Battlefield Los Angeles som jag somnade ifrån häromkvällen....(i soffan, inte på crosstrainern)

Last edited:
the Limey har jag nog inte sett vid närmare eftertanke.. Är den tillräckligt actionspäckat? När man står å flåsar på crosstrainern vill man inte trötta ut sig ytterligare med dialoger och intriger...

Engelsk, väldigt oamerikansk. Inget onödigt snack. Det bara smäller till... Inga långa slagsmålsscener. Folk dör lika fort som i verkligheten. :hihi Ingen särskilt komplicerad intrig
www.youtube.com/watch?v=gJojTdaCWu8

Alien vs Predator
Crank - High Voltage
Daybreakers
Death Proof
Death Race
Desperado
Doomsday
El Mariachi
From Paris w/ Love
Gamer
Green Lantern