Testkörning KTM -07

WebGringo

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 May 2006
Hoj
En skitig rackare och en motorcyklarnas version av volvo 740
Var nere på KTM roadshow i helgen och testkörde sortimentet.

Intryck ?

Superduke har riktigt skönt chassie, men kommer inte överrens med tanken och mitt paket. Finns risk för allvarliga skador där.

690 imponerade inte särskilt mycket, skramlade en del, moderat effekt men kul frambroms.

Stora supermotarden, nu börjar vi snacka !!!! Tyvär var superenduron krockad, men fått för mig att det är vad jag vill ha. Massor av effekt, massor med bromsar, lättkört och maffigt. Extra allt helt enkelt.

Adventure, ja tack !!! Av de jag testkörde så känns den bäst. Trodde först att den skulle vara stor o klumpig, men efter en repa på grusväg ändrade jag mig. Den bjässen går verklien att köra brett med, och känns helt naturligt. Sitter skönt över lagstadgad hastighet med. Enda minus är vid vurpa, var mycket plast o kan bli dyrt.

Någon annan som testkört och vill kommentera ?

Var nere på KTM roadshow i helgen och testkörde sortimentet.

Intryck ?

Superduke har riktigt skönt chassie, men kommer inte överrens med tanken och mitt paket. Finns risk för allvarliga skador där.

690 imponerade inte särskilt mycket, skramlade en del, moderat effekt men kul frambroms.

Stora supermotarden, nu börjar vi snacka !!!! Tyvär var superenduron krockad, men fått för mig att det är vad jag vill ha. Massor av effekt, massor med bromsar, lättkört och maffigt. Extra allt helt enkelt.

Adventure, ja tack !!! Av de jag testkörde så känns den bäst. Trodde först att den skulle vara stor o klumpig, men efter en repa på grusväg ändrade jag mig. Den bjässen går verklien att köra brett med, och känns helt naturligt. Sitter skönt över lagstadgad hastighet med. Enda minus är vid vurpa, var mycket plast o kan bli dyrt.

jag fastnade för 950 SM gick ju riktigt bra och snön att köra. superduke var ju grymt skön i motorn(satt och smila hela tiden) men körställning var sisådär, jag är för lång för att sitta skönt på duken.

.
.
.
Har inte testat årets modeller men min slutsats förra året blev att Adventure är ju bara för stor och klumpig och det extra man får med den är endast ett bättre vindskydd (ok, och större tank). Men vem behöver egentligen det? Nackdelarna i form av klumpigare format och större klotningskonto gör att superenduron är det man ska ha, såklart då en 'R'. Den borde dessutom bli apcool med 17" på :tummenupp

Jag är själv riktigt svag för funtionalitet, och det var vad adventuren har i överflöd. Har inte testat bmw s gs 1200 men tror att vi kan komma bra överrens. Klotkontot, jo det gör mig lite nervös, minst sagt, men att Super enduron blev totalskrotad med en liten avkörning gör mig också nervös.

950 sm var kul i motorn, helt klart, men jag vill kunna dra ut min cykel där ingen bilförare med självbevarelsedrift ens skulle fundera på att köra. Av de jag testade så kändes adventuren bäst lämpad. Såg lite tung ut, men då väl motorn var igång and kicking försvan den känslan. Kanske inte lika bakhjulsbenägen som de andra med stora motorn, men skulle inte ha några problem att dra den ett par varv i skogen.

"...Super enduron blev totalskrotad med en liten avkörning..."

Berätta gärna mer om detta, en SE borde väl hålla lika bra som en LC4-E vid marksyning?

"...Super enduron blev totalskrotad med en liten avkörning..."

Berätta gärna mer om detta, en SE borde väl hålla lika bra som en LC4-E vid marksyning?

Tydligen avkörning på grusväg, genom ett stängsel och rakt in i ett par stenar. Var säkert värre än det låter, för polaren har klippt sin xr650r genom stängsel i en bra bit över hundra, krockat med stenar och dyl utan större skador. Var kanske ren otur, jag vet inte, men lät inte bra åtminstoned.

Nyheter
Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda