Testet mellan Yamaha MT-03 och Kawasaki ER-6n - Bike nr 6

Chopha

Ny medlem
Gick med
13 May 2006
Hoj
Supermotard på G
Tjenare!

Jag brukar inte köpa tidningen BIKE, men den förra tidningen, nr. 6, hade jag tänkt köpa för att bl.a. läsa testet mellan Yamahas MT-03 och Kawasakis ER-6n. Tyvärr så han jag inte innan det nyaste nummret släpptes.

Jag undrar om någon utav er som har tidningen skulle vara så snälla att scanna av tidningen och skicka till mig via mail?
Min mail är cn_13@spray.se

Tack på förhand!
/Chopha

EDIT:
Ändrade frågan...

Last edited:
Chopha skrev:
2229096 Tjenare!

Jag brukar inte köpa tidningen BIKE, men den förra tidningen, nr. 6, hade jag tänkt köpa för att bl.a. läsa testet mellan Yamahas MT-03 och Kawasakis ER-6n. Tyvärr så han jag inte innan det nyaste nummret släpptes.

Någon som vet vart man kan få tag på tidningen?
Skulle någon utav er som har tidningen, scanna av tidningen och skicka till mig?

/Chopha
Tror du kan beställa testet här:
http://www.bike.se/nyheter/extra.php?id=541

Edit:Nej! verkar inte gå att beställa från 2006.

ER-6 har väl vunnit alla "budgettester" som de olika tidningarna har gjort i år? Verkar vara en kanonhoj för det priset och den driftkostnaden!

//Eric

DR-Zätare skrev:
2229216 ER-6 har väl vunnit alla "budgettester" som de olika tidningarna har gjort i år? Verkar vara en kanonhoj för det priset och den driftkostnaden!

//Eric

hänger ju med sporthojarna upp till hundra hur bra som hälst, träffa en grabb förra veckan som hade en, han sa att den hade piskat alla andra hojar i samma klass. Verkar vara en toppen hoj som sagt. Man är ju lite sugen...

(Enligt tidningen BIKE)
Snabb resume...
ER-6 är bäst :D

Lite mer...
MT-03 tar broms test, chassi lite bättre och billigare försäkring resten tar ER-6 (Motor på kawasaki :tummenupp och tvärtom för MT-03)

Jag är dock nöjd med min MT men som BIKE skriver lite mer knuff i motor hade inte varit fel. (har nu börjat träna för att gå ner i vikt.... :D billigast så). De som skriver om ER-6 verkar supernöjda.

Citat:

"ER-6n
+ Massor av körglädje för måttliga pengar, dessutom lättkörd och fin.

- Inga direkta svagheter, speciellt inte med priset i åtanke.

MT-03
+ Tufft annorlunda stuk, smidig och lekfull, skönt ljud.

- Behöver mer motoreffekt för att bli riktigt kul.

Ossemellan:
Gerry: Yamahan har en viss charm för stadskörning, men Kawasakin har ett mycket bredare användningsområde.

Anders Jonsson: Kawasakin är klockrent rätt. Den kombinerar funktion med körglädje och detta till ett mycket bra pris.

Peter Sköld: Jag föredrar twinnens karaktär. Den har ett mycket fint effektregister, och är dessutom lika lättkörd."

Poängmässigt vann Kawaskin ganska klart, 461 mot 432 men den vinner framförallt på motorbetyget (120 mot 97) men även komforten (67 mot 61). I övrigt är det relativt jämt och poängen fördelas enligt följande där K naturligtvis står för Kawasaki och Y för Yamaha.
Transmission K54 Y53
Chassi K84 Y87
Säkerhet K87 Y89
Landsväg K49 Y45.

Tack för tipset, men jag har redan fått en kopia utav testet ifrån Motorrad. (tack ännu en gång Motorrad)
-------------------------

Var på AVAmc idag med en polare och kollade lite på ER-6n och den var snyggare i verkligheten än vad den va på bild. Blev lite intresserad faktisk med tanke på motoreffekten och de vida användningsområdena.
I samma stund som jag klev av en Suzuki GSR 600, gick en försäljare förbi och kollade om jag såg ut som en potentiell köpare. Då jag antagligen inte såg ut som en sådan, pekade han på mig och sa att jag definitivt inte fick sitta på hojjarna utan att fråga först och såg därefter surt på mig.
Bara för att man är 17 år och ännu inte fått kortet, så behandlas man som skit...tråkigt, tråkigt!

Ahh skönt att skriva av sig!
Tänkte efter den lilla klagotexten fråga en liten sak.
Hur blir motorkaraktären på en ER-6a om att jag stryper ner den till för mig, lagliga 25kW?

/Chopha

Last edited:
Ett annat tips är ju SV 650, som motorcycle-usa.com testade mot ER-6:an (visserligen f, men ändå) här länk
/F.

Chopha skrev:
2237157 I samma stund som jag klev av en Suzuki GSR 600, gick en försäljare förbi och kollade om jag såg ut som en potentiell köpare. Då jag antagligen inte såg ut som en sådan, pekade han på mig och sa att jag definitivt inte fick sitta på hojjarna utan att fråga först och såg därefter surt på mig.
Bara för att man är 17 år och ännu inte fått kortet, så behandlas man som skit...tråkigt, tråkigt!

/Chopha

Iofs helt normalt för AVA mc... Fast de flesta firmorna brukar inte vilja att man klättrar på deras hojjar utan att fråga först - Kidsen lämnar en massa repor efter sig.

Foggy skrev:
2237181 Ett annat tips är ju SV 650, som motorcycle-usa.com testade mot ER-6:an (visserligen f, men ändå) här länk
/F.

Tackar för länken. Testet ska jag läsa snarast.

UltraMarine skrev:
2237184 Iofs helt normalt för AVA mc... Fast de flesta firmorna brukar inte vilja att man klättrar på deras hojjar utan att fråga först - Kidsen lämnar en massa repor efter sig.

Jo det är klart, men då en 130 kg tung och 160cm lång gubbe klättrade upp på en hojj i närheten och samtidigt höll på att välta den bredvid, så gick det bra enligt försäljare. Men det var väl det att han var vuxen...
(Vad det nu ger för privilegier)

Men på Yamaha center i Haninge, så blev försäljaren förvånad när jag frågade om jag fick testsitta hojjen jag stod vid.
-"Självklart får du det, är det något så hojta till"

/Chopha

Chopha skrev:
2237281 /snip/
Men på Yamaha center i Haninge, så blev försäljaren förvånad när jag frågade om jag fick testsitta hojjen jag stod vid.
-"Självklart får du det, är det något så hojta till"

/Chopha

Det var för att du frågade...

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...