Testa/vänta ?

Olof Eriksson skrev:
Vad betalar du för 125an? Du borde kunna få en 02 för under 20 000 riksdaler.

han vill ha 9' för 92an och 10' för båda 92an o 91an..men jag ska nog kunna pruta lite på de oså..alternativet som jag ser de är att spara ihopa och komma upp i prisklass 12'-14' då börjar de bli lite nyare hoj 97 och fram vad jag hittar men de pengarna har jag inte nu så frågan e ju om de ligger kvar i den prisklassen till våren eller om de kommer bli dyrare när säsongen närmar sig..

Edit: stavfel som medför missförstånd :tungan

Last edited:
Zenit skrev:
han vill ha 9' för 92an och 10' för båda 92an o 91an..men jag ska nog kunna prutta lite på de oså..alternativet som jag ser de är att spara ihopa och komma upp i prisklass 12'-14' då börjar de bli lite nyare hoj 97 och fram vad jag hittar men de pengarna har jag inte nu så frågan e ju om de ligger kvar i den prisklassen till våren eller om de kommer bli dyrare när säsongen närmar sig..
Spara ihop lite till är mitt tips.För några tusen till får du en 10 år nyare hoj.Finns ju -01:or ute för 17-18k.

Busaberg skrev:
Spara ihop lite till är mitt tips.För några tusen till får du en 10 år nyare hoj.Finns ju -01:or ute för 17-18k.

17-18k e väldigt mycke för mig som en klump summa..men kanske 12-14 då får man ju iaf sent 90tal istället för tidigt..dock så kanske priserna stiger till våren när banorna börja öppna.. :va

fetsladd skrev:
Tjena Crille här !
Klart du ska testa en säsong i Supermoto, Jag kör själv elit & sluta som SM 4a i 450cc klassen, och 2006 blir det uppdelat A & B Licens, B-Licens för Rookie ,nybörjare & Racesugna Gatåkare , här har du en ekonomiklass som inte kräver så mycket mer än att du tar dig till & från banan, anmälningsavg. ligger runt 400kr per tävling.
däck kör du tills dom är slut, behöver inte nytt för varje race. kom till oss som kör i Elit så får du halvslitna däck av oss som du lätt kör tävling på.
Alltså så behöver det inte bli så dyrt,
satsa på en hoj som inte är för trimmad, För att slippa för mycket motor-ras så undvik KTM & Husaberg , dom är bra när dom går men 2005 var det mycket skrotade motorer, Japanerna är mer tillförlitliga .....säger jag som kör Suzuki RMZ 450 , men vi har inte haft problem med våra motorer, kan bero på att vi inte trimmat så hårt. Jag har en beg. -05 om du är sugen annars rekomenderar jag även Honda 450 HM & Yamaha 450 ,

Klart vi syns på banan.
:yoparty
Crille
Här var det mycke skitsnack, vem skrotade motorn på någon Husabergare. Skall man göra inlägg så skall man hålla sig till sanningen och inte ljuga om sånt man inte vet ett jävla skit om :huvet

Last edited:
Om man kollar runt lite på blocket kan man råka få syn på annons från http://www.era-motors.nu/

de har en 150a och en 200a, 2006or nu och inte dyra heller..e de jag som e trög eller kan dessa va bra crossar?? 14hk på 79kg resp. 20hk på 86kg (låter ju klent)..under längd o sitt höjd så står de inget, tydligen vill de jämnföras med Yamaha 125TT (va e de för nån?)..de vill ha modellen till en Cross/Enduro/Trail hoj :va Detta måste väll va en hoj till knattar eller har jag fått nåt om bakfoten.. :confused:

nån som vet nåt?

Zenit skrev:
Om man kollar runt lite på blocket kan man råka få syn på annons från http://www.era-motors.nu/

de har en 150a och en 200a, 2006or nu och inte dyra heller..e de jag som e trög eller kan dessa va bra crossar?? 14hk på 79kg resp. 20hk på 86kg (låter ju klent)..under längd o sitt höjd så står de inget, tydligen vill de jämnföras med Yamaha 125TT (va e de för nån?)..de vill ha modellen till en Cross/Enduro/Trail hoj :va Detta måste väll va en hoj till knattar eller har jag fått nåt om bakfoten.. :confused:

nån som vet nåt?

Kinahojar antar jag utan att ha kollat på länken, billigt skräp som inte ska jämföras med japanska och europeiska mc.
Men de funkar väl som lekfordon.

Zenit skrev:
17-18k e väldigt mycke för mig som en klump summa..men kanske 12-14 då får man ju iaf sent 90tal istället för tidigt..dock så kanske priserna stiger till våren när banorna börja öppna.. :va

Men du hade ju 20.000 till din satsning?????????? försvann hälften till julklappar eller??

Helgon26 skrev:
Men du hade ju 20.000 till din satsning?????????? försvann hälften till julklappar eller??

nja..20k men då sprit på hela året :gnissla har runt 9-10k att lägga på inköp nu...till våren kan jag nog ha 14-15 att lägga på inköp eller ev. lite till beroende på när segelflygningen kommer igång och hur vädert blir..

Ojjj ! vilken bitter ton , jag har endast sett och pratat med dom själva som SKROTAT sina knotor, men du vet tydligen mer än dom själva ? skumt !
Crille
:pannkyss

Hulkster skrev:
Här var det mycke skitsnack, vem skrotade motorn på någon Husabergare. Skall man göra inlägg så skall man hålla sig till sanningen och inte ljuga om sånt man inte vet ett jävla skit om :huvet

fetsladd skrev:
Ojjj ! vilken bitter ton , jag har endast sett och pratat med dom själva som SKROTAT sina knotor, men du vet tydligen mer än dom själva ? skumt !
Crille
:pannkyss
Nämn någon !!
Annars tar vi det som skitsnack.

Hulkster skrev:
Nämn någon !!
Annars tar vi det som skitsnack.

KTM--> På John Stambeck's KTM rasade ramlagren åtminstone en gång. Trot om du vill.

För att trösta alla Husaägare kan jag nämna att farsan åkt på samma kolv sedan 93 på sin Husa-90. Nu är den lagom trött för honom i skogen.

Själv har jag hört en hel del om Honda och trötta ventilsäten. Eller rättare alla japs utom Yamaha. Men man hör så mycket om man bara vill. :hihi

Är lite undrande till varför många Husaägare hugger så fort någon pratar om ras? Alla hojar kan ju rasa om man är paltig med mekande eller åkande. Eller ibland är ju faktiskt motorn dåligt konstruerad.
Tycker personligen att Husa har oförtjänt dåligt rykte. OK, till slutet av 90 var det inte många rätt, men sedan har det tagit sig.

Kan ju avsluta med: CR500:a rules vad det gäller hållbarhet och power. Men vad gäller väghållning ska jag nog vara tyst. :3freak :arsele

Sitter nu hemma med nya hojen, blev tillslut en Suzuki RM 125 -94 :banana Längtar lite till våren nu kan man ju säga...

Tack så mycke till de som hängde med idag..Kan som tillägg till de säga att där e en ny MCK Vilse medlem om de nu räknas då vi ju inte körde hoj utan skulle hämnta.. :D

Bilder kommer nog under morgondagen.

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back