aLcATRAZ
Hårdrock, vad annars?
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Ort
- Skarpnäck
- Hoj
- Kawasaki Ninja ZX-6R '98, Akrapovic Carbon Oval Bolt-on, PiperCross filter, Dynojet, Planad & portad av Grottis (R.I.P.), 13:1 komp.
Tjena!
Farsans hojj har startsvårigheter. Vi får oftast ingen eller ibland svag gnista. Först så trodde vi det var tändspolarna men dessa visade sig efter lite testning vara korrekta. (Resistanserna på in och utgången stämmer med Haynes).
Nu misstänker vi att det är något knas med tändboxen eller någon givare till tändboxen. I haynes står det att man ska lämna in den till kawasaki-dealer för kontroll men vi är nyfikna på att försöka testa själva. Vet någon hur vi kan göra en kontroll på tändboxen?
Är det normalt att bara ena tändspolen har 10 volt konstant på ingången när tändningen är på? Den andra spolen är alltid noll, och detta oavsett vinkel på veven (snurrar runt motorn). Vi har endast mätt då motorn stått still.
När den startmotorn går så varierar späninngen såklart. Vi har ännu inte analyserat de mätvärdena.
Hoppas ni har något tips!
Mvh
/a
Farsans hojj har startsvårigheter. Vi får oftast ingen eller ibland svag gnista. Först så trodde vi det var tändspolarna men dessa visade sig efter lite testning vara korrekta. (Resistanserna på in och utgången stämmer med Haynes).
Nu misstänker vi att det är något knas med tändboxen eller någon givare till tändboxen. I haynes står det att man ska lämna in den till kawasaki-dealer för kontroll men vi är nyfikna på att försöka testa själva. Vet någon hur vi kan göra en kontroll på tändboxen?
Är det normalt att bara ena tändspolen har 10 volt konstant på ingången när tändningen är på? Den andra spolen är alltid noll, och detta oavsett vinkel på veven (snurrar runt motorn). Vi har endast mätt då motorn stått still.
När den startmotorn går så varierar späninngen såklart. Vi har ännu inte analyserat de mätvärdena.
Hoppas ni har något tips!
Mvh
/a
. Plockade av tändboxen o vände på den..Hittade ett stort bränn hål i den..