Testa om det stämmer med vad du verkligen tycker!

Malmö-motard skrev:
2183370 Jag vill ha ett ljusblått Moderaterna som är lite shyssta mot gamla och sjuka, håller lägre skatter och arbetsgivaravgifter för företagen för att hålla företagandet uppe (sveriges motor), ett parti som gärna hjälper till ute i världen men som ändå håller sveriges flagga högt och bedriver en seriös men hård invandringspolitik. Kan inte någon ordna ett sånt parti så jag kan rösta med gott samvete i år? :hihi
:banana

Freddy82 skrev:
2184040 Det spelar nog ingen roll vem som vinner, så länge inte v vinner så kommer Sverige se likadant ut ändå. Eller tror du verkligen att det kommer ske nån stor förändring här i landet framöver, isåfall vad?
Ja, jag tror det blir förändringar om det borgerliga blocket vinner. Tror dock inte att det kommer hända över en natt men i ett lite längre tidsperspektiv tror jag det kommer främja företagandet i Sverige. Det kommer skapas fler arbetstillfällen och det kommer löna sig att arbeta. Jag hoppas att bidragssverige kommer bli ett minne och att folk istället kommer kunna klara sig på sin lön.

Självklart tror och hoppas jag att vi kommer ha ett socialt skyddsnät även i framtiden men att det kommer finnas till för de som behöver det och inte för de som utnyttjar det av ren lathet, dvs. latmaskarna som lever på bidrag för att det är mkt bekvämare än att gå till ett arbete och göra sig förtjänt av brödfödan.

newstead skrev:
2184785 Ja, jag tror det blir förändringar om det borgerliga blocket vinner. Tror dock inte att det kommer hända över en natt men i ett lite längre tidsperspektiv tror jag det kommer främja företagandet i Sverige. Det kommer skapas fler arbetstillfällen och det kommer löna sig att arbeta. Jag hoppas att bidragssverige kommer bli ett minne och att folk istället kommer kunna klara sig på sin lön.

Självklart tror och hoppas jag att vi kommer ha ett socialt skyddsnät även i framtiden men att det kommer finnas till för de som behöver det och inte för de som utnyttjar det av ren lathet, dvs. latmaskarna som lever på bidrag för att det är mkt bekvämare än att gå till ett arbete och göra sig förtjänt av brödfödan.
:banana :klappar

newstead skrev:
2184785 Ja, jag tror...blabla

Var nära på att börja diskutera politik här, men så kom jag på att jag har ett drivpaket hemma som ska på och att det har kommit upp några nya blocket annonser att inspektera :)

Är nog den enda som fått S på topp här ialf.

Bifogat

• s.JPG
    s.JPG
    22.9 KB · Visningar: 40
M 80%
Kd 61%
Fp 61%
C 58%
S 33%
Mp 28%
V 19%

Ser la helt ok ut... det blir blått iår.. igen... :tungan

M 83% Kd 68% Fp 62% C 50% S 28% Mp 26% V 20%

26% mp? No way..

Märks det att man bor i villa i en hyffsat välbärgad egenföretagar familj i vaxholm eller? :tomten

bonny skrev:
2184532 V 100%
S 0%
Fp 0%
C 0%
M 0%
Kd 0%
Mp 0%
:banana

Konstigt...det borde bli v 50% mp 50%, eftersom de är i stort sett skit samma, förutom att mp är flummigare och försöker dölja att de egentligen är kommunister.

Bevisar just vad jag trodde

S 60%
Kd 60%
Mp 56%
V 55%
M 54%
Fp 52%
C 48%

3 Saker kan dras ur testet:

1: Tester som detta är roliga att göra, men bevisar inget.

2: I min egna uppfattning: Att politiken är för "mainstream".
Alla rör sig mot mitten (inte C) = politisk korrekthet.
När alla partier har (visar upp) samma åsikter, hur ser vi då polariseringen?
Partierna är som ett gäng bananer i samma klase. :banana
Blankröst för min del, men hjärtat sitter till vänster...

3: VALIDITETEN i testet bör ifrågasättas. Hur är det uppbyggt? Av vem?
För vem? Ideologisk föankring i frågorna, finns det?
Hur är frågor och svarsalternativen fördelade mellan partierna?

Mer intressant hade varit ett liknande test sett utifrån en motorcyklists perspektiv.

Ride On, Uffe

Malmö-motard skrev:
2183370 Jag vill ha ett ljusblått Moderaterna som är lite shyssta mot gamla och sjuka, håller lägre skatter och arbetsgivaravgifter för företagen för att hålla företagandet uppe (sveriges motor), ett parti som gärna hjälper till ute i världen men som ändå håller sveriges flagga högt och bedriver en seriös men hård invandringspolitik. Kan inte någon ordna ett sånt parti så jag kan rösta med gott samvete i år? :hihi

Folkpartiet?!

Rösta i höst blir viktigt....

M

72%
Fp

68%
Kd

61%
C

53%

Vänster packet ska ut....

S

28%
V
19%

Miljöpartiklarna för sverige bara bakåt i utvecklingen....fan å leva i ett land som börjar likna 30 talets polen....FY ´FAN....
Mp
19%

Willy_wheel skrev:
2185461 V 100% du måste skoja såna som dej trodde jag var utdöda :rolleyes:
Eller kunde du börja fundera på om detta är allvar eller inte! Generellt visar väl resultaten här att de flesta på SH är politiskt naiva som, oftast, skryter hur bra moderaterna är och dåliga V är. Många av resultaten här visar ju att världen kanske inte är så svart vit som många här vill göra den till.
Du kan ju gå in på testen och se om du kan få ihop ett resultat som "mitt"...

gjorde ett nytt test.....med ett perspektiv från att vara motvals till ett normalt funtat samhälle......FY Fan vilket idiot resultat...

Mp

87%
V

86%
S

81%
C

43%
Kd

37%
Fp

30%
M

21%

tror fan att vårat samhälle inte fungerar längre, kolla skolor, sjukvård, mm

bonny skrev:
2186502 Eller kunde du börja fundera på om detta är allvar eller inte! Generellt visar väl resultaten här att de flesta på SH är politiskt naiva som, oftast, skryter hur bra moderaterna är och dåliga V är. Många av resultaten här visar ju att världen kanske inte är så svart vit som många här vill göra den till.

Naiv.. var länge sen nån kallade mej det :)
Har dock sett med egna ögon i andra länder där V får styra och hur det ser ut på dom platserna,.

Ett litet exempel ifrån Sverige,. Kirunasvenskarna. så kan det gå.

bonny skrev:
2186502 Eller kunde du börja fundera på om detta är allvar eller inte! Generellt visar väl resultaten här att de flesta på SH är politiskt naiva som, oftast, skryter hur bra moderaterna är och dåliga V är. Många av resultaten här visar ju att världen kanske inte är så svart vit som många här vill göra den till.

Då kanske du kan upplysa oss naiva vad som är så bra med V?

*/ ?>
Nyheter
Sista dagarna för ”Early Bird”, Gotland Ring Bike Week!

Boka senast lördag 31/1 för...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Back