Testa inte detta hemma....

• Thread starter Thread starter Mingves
  • Start date Start date
Undra om han har alla fem kvar på den näven?
Kanske tom lyckades få till lite tinitus på köpet.
Fy fan vad de kan gå illa när kidzen ska busa med sånt.
:(
//Tobbe

Vad var blandningen? Alkohol + Klorin? Låter inte speciellt reaktivt men alkohol gillar ju brinna så....

///M

Mingves skrev:
Vad var blandningen? Alkohol + Klorin? Låter inte speciellt reaktivt men alkohol gillar ju brinna så....

///M

Tydligen tillräcktligt reaktivt. Verkar ju inte som att spriten antändes, men vad jag kommer ihåg av kemin så är klorin jävligt frätande och med tanke på hur det sprängdes så bör han ha jäkla mycket frätskador på hela kroppen. Detta utöver de saknade fingrar med mera.

Säger som doktor alban skulle ha sagt"det är o...stabilt" :D

Förmodligen så reagerade alkoholen med klorinet och bildade någon gas som sedan sprängde flaskan. Man kan se hur vita pulverliknande rester flyger ut dessutom. Alla som har sprängt en pet-flaska med tryckluft vet att det smäller som FAN (glöm raketer). Jag tror inte att han fick några bestående men. Det blir en helt annan slags explosion än med sprängmedel.

Finns klorin i pulverform?
Verkade ju vara det de använde...
Fan gå nu inte och gör er illa, och skall ni absolut testa använd för guds skull skyddsglasögon!!!!
//M

Kom och tänka på gamla SIV ="Syra i vatten" alltå när man späder syra. Men Klorin är väl basiskt?

///M

Gjorde liknande bomber i helgen,, torris och vatten i en petflaska... tar ett tag innan dem smäller men det pangar ordentlig!!! men jag skulle ju aldrig hålla den i handen,, fyfan va ont d måste göra,,, :kocko

Sundance Kid skrev:
Gjorde liknande bomber i helgen,, torris och vatten i en petflaska... tar ett tag innan dem smäller men det pangar ordentlig!!! men jag skulle ju aldrig hålla den i handen,, fyfan va ont d måste göra,,, :kocko
torris? va e det?

Nyheter
Custom Bike Show den 6e juni.

När Twin Club MC i Norrtälj...

Tidigare SMC-profil tar över som ordförande i Svemo

Mötets ordförande Anna Iwar...

The Distinguished Gentlemans’s Ride 

Den 17 maj är det åter dags...

Stor invigning på Sulas MC

Efter att Sulas MC bestämde...

Nyheter från Wunderlich

Wunderlich är ett företag i...