Testa grafikkort, vart?

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Jag vill jämföra två kort.

Radeon 96oo XT 256mb (128BIT) DDr with DVI TV med ett Radeon 9800 256MB VGA+DVI-I+VIVO.

Vet att det finns nåt ställe med sjyssta bilder där man kan se och jämföra kort med varandra.

Känns ju som att 9800 är bättre än 9600, men XT kanske står för X-traTrim?!

Eg. vill jag bara veta vilket kort som är bäst, eller heter det minst dåligt? :rolleyes:

PS: är mitt nuvarande Nvidia GeForce4 MX 4000 bättre än ovanstående kanske? :gnissla

Last edited:
Mark skrev:
2168471 Jag vill jämföra två kort.

Radeon 96oo XT 256mb (128BIT) DDr with DVI TV med ett Radeon 9800 256MB VGA+DVI-I+VIVO.

Vet att det finns nåt ställe med sjyssta bilder där man kan se och jämföra kort med varandra.

Eg. vill jag bara veta vilket kort som är bäst, eller heter det minst dåligt? :rolleyes:

PS: är mitt nuvarande Nvidia GeForce4 MX 4000 bättre än ovanstående kanske? :gnissla

Kolla på http://www.tomshardware.se
Där tror jag du kan jämföra dom

//Mheel

9800 XT är ju bättre..

XT versionerna hos ati brukar ju ha ngt högre klock på minne/gpu

Jämför här

http://www.tomshardware.se/grafikkort/20041004/

Annars så kan jag säga att 9600 i vilken beteckning som helst har inget att säga till om mot det "lägsta" 9800 kortet.

9600 kortet var ett mellan segment kort 2004, och mycket har hänt sedan dess

Är 9800 ett PRO eller inte? Kolla upp det. Antalet render pipelines osv kan skilja. Om det är ett Pro, är 9800Pro-kortet det klart bästa. Dock är det, med dagens mått mätt, sketagammalt och uråldrigt. Fast jag kör på mitt ännu...

R1 Uffe skrev:
2169463 Jämför här

http://www.tomshardware.se/grafikkort/20041004/

Annars så kan jag säga att 9600 i vilken beteckning som helst har inget att säga till om mot det "lägsta" 9800 kortet.

9600 kortet var ett mellan segment kort 2004, och mycket har hänt sedan dess

Tack som fan!

image002.gif

:banana

kör du

kör du nvidia chipset på moderkortet kanske du skulle göra det på grafikkortet också, det är ju optimala. Annars så är ju 9800 kortet bra, MEN det är gammalt. Om det är begagnat du tänker på, försök skaffa ett AIW, alltså All-In-Wonder, där får du med tv-tuner (inkl Video - in), du ska även få med en fjärrkontroll.

Annars har jag bra att sälja billigt om du vill.

En gammal P4 2.8gig med gott gott.

Mark skrev:
2168471 Jag vill jämföra två kort.

Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!