Testa däckvärmare?

• Thread starter Thread starter sandstream
  • Start date Start date
sandstream skrev:
Finns väl bara en nackdel med däckvärmare och de är att alla tror att man ska köra som en fantom :tomten
Äsch, skit i vad andra tycker och kör som en fjantom i stället. :D

Last edited:
Neutral skrev:
Äsch, skit i vad andra tycker och kör en fjantom i stället. :D
Men man vet ju själv hur det var på de första bandagarna, man kom dit och såg de "tuffa" killarna rulla av sin kraschkåpsbekläda "räjshojar", ställde upp dem på depåstöd, pluggade i däckvärmarna, kollade däcktrycket med kompressorn osv.
Risken finns ju att någon "gatputte" kommer fram och frågar något och inser att jag är en total looser med nollkoll :lol

sandstream skrev:
Men man vet ju själv hur det var på de första bandagarna, man kom dit och såg de "tuffa" killarna rulla av sin kraschkåpsbekläda "räjshojar", ställde upp dem på depåstöd, pluggade i däckvärmarna, kollade däcktrycket med kompressorn osv.
Risken finns ju att någon "gatputte" kommer fram och frågar något och inser att jag är en total looser med nollkoll :lol
Var inte så hård mot dig själv. 1.16 på Åsen är bra. :pannkyss

Gustav O skrev:
Var inte så hård mot dig själv. 1.16 på Åsen är bra. :pannkyss
Det gäller att ta ner förväntningarna från omgivning och inte säga för mycket för risken är stor att man få äta upp det.
Med eller utan däckvärmare lär det fortare än 1.16 på Åsen i år, jag känner det på mig :rolleyes: :D

sandstream skrev:
Det gäller att ta ner förväntningarna från omgivning och inte säga för mycket för risken är stor att man få äta upp det.
Vad menar du? Att du har däckvärmare är väl inte samma sak som att skrävla om rekordtider? Är man stor i käften kan man få äta upp det men att man är seriös (med utrustningen) innebär inte att man måste leva upp till något annat än sina egna mål. :tummenupp

sandstream skrev:
Med eller utan däckvärmare lär det fortare än 1.16 på Åsen i år, jag känner det på mig :rolleyes: :D
Ja i år får man fan skämmas ordentligt om man inte kör snabbare på Åsen...

Gustav O skrev:
Ja med tanke på den kortare bansträckningen så borde det gå, hoppas att dom bygger om alla kurvor så att banan blir 75% kortare, då kan man ju komma ner på 1.09

christer skrev:
05 va det väl ingen i Rokie 1000 som ens va nere på 1.16 ?
Så det måste väl va ganska bra eller?
Då var det väl regn? För på SO:T körde de snabbaste 1.09:or. :tomten (Fezt, Guru Anders och #8 R1000 här på forumet)

Gustav O skrev:
Då var det väl regn? För på SO:T körde de snabbaste 1.09:or. :tomten (Fezt, Guru Anders och #8 R1000 här på forumet)

Sorry, det är jag som är :kocko , klarar inte av att läsa tabeller :3freak .

Last edited:
Gustav O skrev:
Frågan är om det ens är möjligt att köra saktare i år, ja det skulle va om jag bytte till Kawasaki kanske :D

Neutral skrev:
Vad menar du? Att du har däckvärmare är väl inte samma sak som att skrävla om rekordtider? Är man stor i käften kan man få äta upp det men att man är seriös (med utrustningen) innebär inte att man måste leva upp till något annat än sina egna mål. :tummenupp
Visst är det så men man kan ju dra en parallell till Stig Helmers polare Ole i Sällskapasresan 2, "86 prototype...." och sen går det inte så fort ner för backen :lol

sandstream skrev:
Frågan är om det ens är möjligt att köra saktare i år, ja det skulle va om jag bytte till Kawasaki kanske :D

Visst är det så men man kan ju dra en parallell till Stig Helmers polare Ole i Sällskapasresan 2, "86 prototype...." och sen går det inte så fort ner för backen :lol
Ett byte till Kawa skulle ju förpassa din K5:a till sophögen, du har väl läst Bike? :hihi

Ole kom jag ihåg som en glad typ som fixade brudar åt Stig Helmer. Det är alltid kul med prylar men om du vill vara Stig Helmer i stället så kan du skänka däckvärmarna till mig. Jag lovar att ta all kritik du skulle ha fått som en man. :D

christer skrev:
Ingen genväg nu Peter :fatta! , du ska ju rodda gruppköp på däckvärmare :)
Det kommer Dreetman att ta hand om. Gissar att han kommer att erbjuda sina två vanliga alternativ (MotoGP och Diamond) till ett bättre pris. :tummenupp Jag kommer att köpa Diamond, "många" har haft problem med MotoGP-värmarna.

Neutral skrev:
Ett byte till Kawa skulle ju förpassa din K5:a till sophögen, du har väl läst Bike? :hihi

Ole kom jag ihåg som en glad typ som fixade brudar åt Stig Helmer. Det är alltid kul med prylar men om du vill vara Stig Helmer i stället så kan du skänka däckvärmarna till mig. Jag lovar att ta all kritik du skulle ha fått som en man. :D
Men jag är bara snabb rakt fram och där är K5:an snabbar seru :D

Jag påminner lite om Ole när det gäller prylar men några brudar får jag aldrig :fyllisar

sandstream skrev:

Förväntningarna är höga nu ffa från dig själv antar jag när du ska skaffa krachisar och har däckvärmare steget till licens och R1000 är inte långt borta.

Ta steget ut och ta licens på LMS 8-9/4 :tummenupp

2ono skrev:
Förväntningarna är höga nu ffa från dig själv antar jag när du ska skaffa krachisar och har däckvärmare steget till licens och R1000 är inte långt borta. Ta steget ut och ta licens på LMS 8-9/4 :tummenupp
Ska ha tid och tävla också men vi får se 2007, då kanske det kan bli något :)

sandstream skrev:
Ska ha tid och tävla också men vi får se 2007, då kanske det kan bli något :)
Behöver ju inte nödvändigtvis ta det steget samma år. Med tanke på hur försäkringarna utvecklar sig så ser jag det som att jag har mycket bättre möjligheter att köra bana med racehoj än med gathoj.

Neutral skrev:
Behöver ju inte nödvändigtvis ta det steget samma år. Med tanke på hur försäkringarna utvecklar sig så ser jag det som att jag har mycket bättre möjligheter att köra bana med racehoj än med gathoj.
Men jag vill köra gata också så en ren racehoj är ingen bra lösning för mig men jag förstår vad du menar.

*/ ?>
Nyheter
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Back