Ja, enl. avtalet. Däremot kan jag tycka att det inte är mer än rätt från supportens sida att informera kunden om att just 2mbit kanske hade varit mer intressant.
Har inget direkt svar på tanken, men om du tar betalt för upp till 8 säger vi, och behöver endast belasta ditt system med 3mbit. Bra pengar, liten belastning jämfört med vad tjänstens tak ligger på
Kan väl tänka mig att det blir en hel del mer jobb om man hade ett system som gick ut på att man betala för den exakta hastigheten man fick.
En sak som jag personligen inte förstår logiken i riktigt är hur Telia kan sälja "Upp till 24" om man beställer iptv på det. Dvs IPTV+24, har man detta kan man högst få 14-iptv(om den är igång) eller rena 14 om iptv inte är igång.
Iptv+24 finns lixom inte. IPTV + upp till 14 vore det rätta.
Ok, allt det här med signal styrka o bitfel. Varför kan BBB köra samma grej utan ett tak på 14? Kanske är det för att BBB kan bolla med synkprofiler direkt i supporten o inte telia. Mao, mer jobb för telia som det ser ut just nu.