Test: Surfa sporthoj med 3G

PMR

Med Sport R1:a igen.
Gick med
5 May 2003
Hoj
Påklädd R1:a
Testade att surfa sportoj.com med mobilen. Det var ingen större höjdare! Man måste ha stort tålamod :3freak och ett mindre kärnkraftverk :brinnerup anslutet till telefonen. Det gick tyvärr inte att posta denna tråden via mobilen. Man får lätta brännskador av telefonen eftersom den blir så jävla varm. Men nu har man i alla fall testat!

PMR skrev:
Testade att surfa sportoj.com med mobilen. Det var ingen större höjdare! Man måste ha stort tålamod :3freak och ett mindre kärnkraftverk :brinnerup anslutet till telefonen. Det gick tyvärr inte att posta denna tråden via mobilen. Man får lätta brännskador av telefonen eftersom den blir så jävla varm. Men nu har man i alla fall testat!

Hur fan går det till?

Wiee... För att inte tala om vad det kostar?! Det kan ju måhända vara så att jag är lite sniken, men jag var ute några minuter på DI - länkat genom 3, och det kostade fan hundra spänn... Var ändå inte många nyheter jag kollade då!!

Vill inte ens tänka på vad det skulle kosta att gå in på en vanlig internetsida...

Dessutom är de ju lite svåra att se på den lilla skärmen... ;)

Mavve skrev:
Hur går man ut på nätet med sin 3G-lur?

Man skriver i adressen åså vips är man där om man har en läsare som klarar html.

Kostar väl 18 kronor/Mb, så det spelar allan hur länge man surfar, det är mängden data som kostar. :fakta

3 har även datapaket att köpa så att Mbpriset sänks.

//jaG

Zeb_Macahan skrev:
Man skriver i adressen åså vips är man där om man har en läsare som klarar html.

Kostar väl 18 kronor/Mb, så det spelar allan hur länge man surfar, det är mängden data som kostar. :fakta

3 har även datapaket att köpa så att Mbpriset sänks.

//jaG

Det funkar ju inte.

Vilken adress funkar?

Sitter o cepar mig med den nu

Vet ej hur det funkar med tre:s lurar. Jag har en Samsung Z105 som jag testar för Vodafons räkning. På min lur är det bara att gå in i menyn och knappa in URL. Kan inte påstå att sidan är direkt lättnavigerad på den lilla skärmen....

Jag har svart på många (3-4st) genom min A920.... Passar perfekt när man är i väg från datorn! Och sååååå dyr är inte surfen med 3. Klart att 18:-/Mb svider lite men det finns ju som någon skrev 10 och 50 Mb paket...

Mavve: Funkar ej med motorola a835 då den ej har en riktigt webbläsare.
Måste vara en mobil som t.ex: A920

Madmax skrev:
Mavve: Funkar ej med motorola a835 då den ej har en riktigt webbläsare.
Måste vara en mobil som t.ex: A920

Måste vatt nåt sånt :hihi

Fint - då väntar man på en lur med webfunktionerna som är lika snygg som A835an nu då....
Sist tog det 2 år innan det kom en snygg lur efter T68i, hoppas det inte tar 2 år till.

:) Jaha... Nu blev ju jag lite lycklig... Hade ärligt talat inte en aning om att det gick att surfa på "vanliga" nätet i telefon... Trodde det bara gick att använda den som modem till bärbar eller stationär... Jaha, då har man lärt sig nå nytt idag... Tack! :Bugar

Jaha, då var man klar med utverderingen av 3G för denna gången. Kan säga att än så länge så suger det ganska fett, instabilt och fördröjning på videosamtal (vad man nu ska ha de till?). Men det blir nog bättre innan de släpper nätet för lurarna!

Har jag fattat fel om wap är äldre och man betalar /Mb man laddar hem och med GPRS så är det samtalstaxa eller nån minutavgift?

// Brukar ringa hem med min telefon

Nisse Järnet skrev:
Ja läste SH med wap och GPRS förut innan 3G kom :) Det funkade ju men, ingen hit :p

Satt på bärbar med inbyggt gprs-kort av något slag. Rätt nice men för slött :|

Fick en Z1010 sonyERICSSON i fredags. Kan säga att jag hittils är mycket nöjd med den luren. Lite stor, men den är så ren i designen att den upplevs som mindre när man har den i fickan. Skriver kanske en rad om det uppstår några problem, om någon nu undrar något om den......

PMR skrev:
Fick en Z1010 sonyERICSSON i fredags. Kan säga att jag hittils är mycket nöjd med den luren. Lite stor, men den är så ren i designen att den upplevs som mindre när man har den i fickan. Skriver kanske en rad om det uppstår några problem, om någon nu undrar något om den......

Har den sedan en vecka tillbaka, funkar ok, men batteritiden är som resten av 3G lurarna när dom används = rätt Ulla. Begränsad surf pga webläsaren, lite seg på att uppdatera sidor, ta nya kommandon osv. Täckningen (T2) är över förväntan. Har även en Nokia 7600:a, men den är så läskig, så den har fått bo i sin kartong än så länge. Skall dock prova den när tid finnes. Men det är aldrig fel att kunna nöjessurfa lite titt som tätt. :fyllisar

Nyheter
Bike-Dagarna har öppnat!

Vinn en airbagväst från Dai...

H-D Pan America 1250 Limited provkörd

I nummer 5 av Allt om MC ko...

Custom Bike Show den 6e juni.

När Twin Club MC i Norrtälj...

Tidigare SMC-profil tar över som ordförande i Svemo

Mötets ordförande Anna Iwar...

The Distinguished Gentlemans’s Ride 

Den 17 maj är det åter dags...

Stor invigning på Sulas MC