Test Ducati 848

Tycker den påminner lite om 80-talsduccar i formen. Nåväl, jag skulle inte säga nej till den i rött som julklapp.

Blir nog till att besöka Biscaya i sommar, bara för att klämma och få köra lite. (Jag vet att Stockholm är närmare, bara mycke! bättre vägar runt Alingsås)

Otroligt snygg! Hade varit kul att åka BoTT på en sån :)

Riktigt snygg hoj.
Synd bara man skickar en fjant dit att köra som lyckas häva ur sig sådana här fadäser
"Chassiet är snarlikt det på 1098. Det är styvt och det känns nästan som styrlagren är korroderade, men som alla inbitna hojåkare vet, är det inte primärt genom att vrida styret som vi svänger, jag vill därför fortsätta kalla 848 kvickstyrd även om det känns lite fel…"

Ibland blir man riktigt rädd för motorjournalister...

Riktigt snygg hoj.
Synd bara man skickar en fjant dit att köra som lyckas häva ur sig sådana här fadäser
"Chassiet är snarlikt det på 1098. Det är styvt och det känns nästan som styrlagren är korroderade, men som alla inbitna hojåkare vet, är det inte primärt genom att vrida styret som vi svänger, jag vill därför fortsätta kalla 848 kvickstyrd även om det känns lite fel…"

Ibland blir man riktigt rädd för motorjournalister...

hojen svänger pga lutningen. styret använder du bara när du skall starta lutandet.

En mer linjeskön motorcykel får man leta efter. Lite märkligt att kubiken ökar hela jäkla tiden:va

Någon som har koll på försäkringsklassen för denna hoj? Specialförsäkring? Tänkte om Bilsport och MC tar en sådan :-)

Inga specialförsäkringar och Bilsport och MC tar inte den. Du får nog ringa till de vanliga lurendrejarna! :)

Mycket fin hoj! Inte så farligt pris heller om det nu kommer att stämma...kommer nog bli efterfrågan på den skulle jag tro. 1098:an blev väl inte direkt nåt fiasko?

Vill ha!!!

Mycket fin hoj! Inte så farligt pris heller om det nu kommer att stämma...kommer nog bli efterfrågan på den skulle jag tro. 1098:an blev väl inte direkt nåt fiasko?

Vill ha!!!

1098S är ju porr på hösta nivå, dock lite dyr. Då känns 140.000 kr som rena rean mot ca 220.000 kr :D

Var iväg till AVA idag men ingen av de som har 848:an hemma har något regnr ännu så någon premie går inte att räkna ut ännu. Känns ju som att man inte kan köra halv eller trafik på en sådan här cykel. Iof har jag en princip att alla hojar över 90.000 kr är det lika bra att köra full på, alltså försäkring :) Med tanke på de ockerbolag som finns ute idag förstår jag iof när vissa endast kör trafik, men inte kul om det skulle hända något..

1098S är ju porr på hösta nivå, dock lite dyr. Då känns 140.000 kr som rena rean mot ca 220.000 kr :D

Var iväg till AVA idag men ingen av de som har 848:an hemma har något regnr ännu så någon premie går inte att räkna ut ännu.

Porr, det var ordet jag sökte! :tuttar

Så den finns att beskåda hos handlare redan??

hojen svänger pga lutningen. styret använder du bara när du skall starta lutandet.

...därför att när man kör "rakt" så går hojen på en räls och påverkas inte av naturlagarna till skillnad från när man svänger 0,002 grader eller mer åt respektive håll....:rolleyes:

Oj, Jag orkar inte ge mig in i ennu en tråd om motstyrning:mad:

Svijdi! Fixa en sticker om ämnet så spar du på severplats och kanske räddar ett liv eller två.

Last edited:
Var iväg till AVA idag men ingen av de som har 848:an hemma har något regnr ännu så någon premie går inte att räkna ut ännu. Känns ju som att man inte kan köra halv eller trafik på en sådan här cykel. Iof har jag en princip att alla hojar över 90.000 kr är det lika bra att köra full på, alltså försäkring :) Med tanke på de ockerbolag som finns ute idag förstår jag iof när vissa endast kör trafik, men inte kul om det skulle hända något..

Mmm.. vore intressant att kunna räkna lite på den. Nån som hittar ett regnummer får gärna posta det i tråden.

Back