Test av er moraliska kompass

Hade ni gjort som dottern och tagit pengarna?

• Antal röstningar
    0
Varför skulle dottern ge mannan de 10 lakanen första månaden och sen inget?:va Hade man planerat att ta hela vinsten så skulle man väl aldrig gett bort 10 000 kr i början utan anledning? Jag vet inte, luktar skumt...

Skulle ju kunna vara så att modern köpt en trisslott åt dottern som sedan vinner storkovan, modern blir svartsjuk, dottern blir glad och ger i tacksamhet modern första månadens utbetalade vinst, modern försöker sno åt sig resten genom att hävda att lotten var hennes...

Eller så är det precis som modern säger, dottern skrev sig själv som betalningsmottagare när hon fick chansen. Oavsett vilket så är en av dem ett riktigt praktsvin...

Oavsett vilket så är en av dem ett riktigt praktsvin...

Skulle gissa att dom bägge är riktiga praktsvin.

Det brukar liksom hänga ihop... Dom beteer sig säkert som svin mot varandra i största allmänhet och då slutar det förr eller senare så här.

Morsan har fått den dotter hon uppfostrat.

Undantaget kan ju vara om det är droger av något slag inblandat får då kan det nog räcka med att den ena är ett praktsvin.

Vad jag menar är att vad han tjänar är oväsentligt anser jag, de har ett lotteri, de har ett underhållande tv-program och de ger en hel del pengar till välgörande ändamål.
Så ja, jag kommer fortsätta vara med i postkodlotteriet.

/Östermalmsmode on:/ Va?! Är du med i det där WT-lotteriet?? :mad: Han ser ju ut som en jävla pingstpastor dessutom. Fy faan. "Underhållande"????? Nu mår jag dåligt. /Östermalmsmode off./

Själv gjorde jag som paPs men hotade istället med en präktig juridisk salva om de så ens skulle överväga att skicka ytterligare adresserad skitreklam åt mitt eller min frus håll. Sen har det varit tyst. :D

Situationen spelar ingen roll för mig, jag tar alltid pengarna & springer.....

:rofl:rofl:rofl

Last edited:
Tycker allt man hör om lottovinster är att folk blir osams och tycker sig ha rätt till den andras vinst på ett eller annat sätt, inte minst när någon gett bort en lott med miljonvinst.

Skulle gissa att dom bägge är riktiga praktsvin.

Det brukar liksom hänga ihop... Dom beteer sig säkert som svin mot varandra i största allmänhet och då slutar det förr eller senare så här.

Morsan har fått den dotter hon uppfostrat.

Undantaget kan ju vara om det är droger av något slag inblandat får då kan det nog räcka med att den ena är ett praktsvin.

+1
och det framgick i tråden vem som röstat ja.

Jag tjänar så ofantligt att jag hade unnat min mor vinsten.
Hon behöver pengarna bättre än jag. Tänk att få se sina föräldrar ha det riktigt bra på sin ålders höst. Resa och sånt som de inte haft möjlighet till tidigare i livet.

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!