Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Dee_cati skrev:2501244Jag körde en TP-test på min uppkoppling som från och med idag ska vara 24Mbit/s (Felia).
Hur ser detta ut, vad ska man kalla denna uppkoppling?
Dee_cati skrev:2501389Jag vet inte vilken jag körde mot men nu när jag körde igång en tankning av en torrent så ligger det på sedvanliga 800kb/s så det är fortfarande min gamla usla 8Mbits-lina som är igång![]()
Kalle_rs skrev:2501670Det ser helt tokskevt åt h*lvete ut!![]()
Jag har snabbare med min comhem 8/1 lina.
Testa stänga av din(a) brandväggar och kör den ett par gågner per dag(olika tidpunkter) mot olika servrar så du får ett medelvärde.
Jag tror att du blandar ihop Kbit/s (Kbps), Mbit/s (Mbps) med KB/s och MB/s, alltså Kilobit/Megabit vs Kilobyte/Megabyte.Dee_cati skrev:2512895testade igen och fick detta resultat men jag hänger inte riktigt med.
Det här med Sändhastighet och mottagnings-hastighet, är det min verkliga hastighet? För jag har ju inte kunnat tanka ned i nästan 7mbit/s tidigare iaf, som bäst har jag tankat i 1.1Mbit/s men i normala fall runt 900kbit/s.
sgtpepper skrev:2512909Jag tror att du blandar ihop Kbit/s (Kbps), Mbit/s (Mbps) med KB/s och MB/s, alltså Kilobit/Megabit vs Kilobyte/Megabyte.
1 KBit (1 Kilobit) är i datakommunikationssammanhang 1000 databitar. 1 KB (1 Kilobyte) är 1000 bytes och varje byte består av 8 bitar.
Jag gissar att du tankar ned i 900 KB/s och inte 900 Kbit/s, korrekt? För i annat fall så har du världens långsammaste bredbandsuppkoppling, långsammare än mitt kabelmodem jag fick installerat 1997.
I dataminnesvärlden är prefixen inte baserade på 1000-tal (10^3) utan på 1024-tal (2^10)edit... tog bort dryg kommentar, för du har ju rätt, självklart är 1 kB 1024 bitar, 1 kbit är däremot 1000 bitar som jag skrev.Skalman skrev:2512931Nja...1kB = 1024 bytes, inte 1000I dataminnesvärlden är prefixen inte baserade på 1000-tal (10^3) utan på 1024-tal (2^10)
Dee_cati skrev:2501244Jag körde en TP-test på min uppkoppling som från och med idag ska vara 24Mbit/s (Felia).
Hur ser detta ut, vad ska man kalla denna uppkoppling?
sgtpepper skrev:2513245edit... tog bort dryg kommentar, för du har ju rätt, självklart är 1 kB 1024 bitar, 1 kbit är däremot 1000 bitar som jag skrev.

Hehe, det var du inte heller så det var ingen faraSkalman skrev:2514187Sorry, menade inte att själv vara dryg eller för att briljera. Piece out bro![]()

Mr EmCom skrev:2519136jag har oxo problem, jag har 24.mebgit bredband från Telia men dom sa innan vi beställde att det skulle ligga runt 18 pga att stationen ligger 1,3km bort.. men ibland är Internet helt sjukt segt, och att tanka nått i 900 kb/s kan jag ju bara drömma om.. jag får nöja mig med 95/120kb som mest.. har väll hänt någon gång att det har legat på 1 meg...
nån som vet vad som kan vara fel?
är är ett tp test.. just nu äre normalt men så fort ja ska tanka nått så gåre segt som den..
|
|
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”
På MC-mässan i vintras anor... |
|
|
Nisse Hedlund bortgången
Den legendariske motorkonst... |
|
|
En dag på dragstrippen
Efter att ha varit aktiv so... |