Terminator 2: Judgement Day

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Just nu på TV4.
Förmodligen den bästa Hollywood-pangpang-action som låtis sig göras.

:yoparty

Jag är beredd att instämma där.
Men den går utan reklam och nyheter i datorn(på projektorn). :tummenupp

Du är alltså inte helt missanpassad Markus? :va :hihi

En fråga angående storyn...allt baseras på utvecklingen av smarta datorer, med det chippet man får ur terminatorn som sattes i pressen i ettan, right?

Ahem...hönan/ägget-moment22 på G här gott folk. :hihi Men en bra rulle är det. :fakta

Det är Arnold när han är som bäst. Världens bästa actionhjälte genom tiderna.
Dom här nya Terminator som dom håller på med, dom utan Arnold, borde förbjudas. Salvation var dålig och nästa lär väl också bli ganska dålig.

Det är Arnold när han är som bäst. Världens bästa actionhjälte genom tiderna.
Dom här nya Terminator som dom håller på med, dom utan Arnold, borde förbjudas. Salvation var dålig och nästa lär väl också bli ganska dålig.

Håller de på med en femma? :3freak

Salvation såg jag med en polare, vilket varken är optimalt eller vant för en annan som inte kommer in i filmer på samma sätt med sällskap. Kanske borde jag se den en gång till ensam, men jag fick intrycket av att den var så dålig att man skulle få ångest av att slösa tiden.

Tung film, kom precis hem. Får börja se den efter reklam och nyheterna. Kommer nog snabbt in i handlingen. Man har ju sett den ett par gånger genom åren.

Soundtracket är halva grejen. Bättre än så blir det inte.

Man borde aldrig gjort T3. Den var inte alls en värdig fortsättning på T1 och T2. Egentligen tyckte jag att slutet på T2 borde varit slutet på serien. Med det sagt tyckte jag att Salvation var helt OK.

Håller de på med en femma? :3freak
Jepp. http://www.imdb.com/title/tt1340138/

Salvation såg jag med en polare, vilket varken är optimalt eller vant för en annan som inte kommer in i filmer på samma sätt med sällskap. Kanske borde jag se den en gång till ensam, men jag fick intrycket av att den var så dålig att man skulle få ångest av att slösa tiden.

Ja, den var dålig. Kan bero mycket på besvikelsen den gav mig iom att det var filmen som fick min man crush på Christian Bale att försvinna. Hans karaktär var jätte-dålig. Det enda som var bra med filmen, förutom lite fräsiga effekter, var den där Marcus. Det var en bra karaktär. I övrigt blev jag besviken.

Hans karaktär var jätte-dålig

Hans karaktär var lika nyanserad som en kopplingston. Dels var det hans karaktär, eller snarare brist på karaktär, som gjorde filmen dålig, och dels var det den fantastiskt platta, förutsägbara och krystade dialogen genom filmen. Lägg sedan på robotarnas dumhet och plötsliga fallenhet för att inte tåla ett hugg ens från en glasspinne. Då har du receptet på Salvation.

Edit: Och något jag undrat över är var nyckelkaraktärerna lyckas få tag i den specifika modell av överrock de har i filmerna. De hittar rockarna liggandes blasé, men de facto är det ju inte en kotte som bär en sådan i verkliga livet. Egentligen skulle de hittat Canada Goose-jackor och inte tuffa rockar. Det är såklart inte filmernas fel, utan verklighetens.

Du har rätt, jag köpte skivan för kanske 12-15 år sedan men den är tyvärr värdelös isolerad från filmen.

Lite som fantasy-folket som jag såg tältandes på Medborgarplatsen inför biljettsläppet av Sagan om de två tornen. De satt inne i sina slasktäckta tält och dånade sountracket till första filmen i sina bergsprängare, och på ett tält hade någon skrivit "Mata inte orcherna".
Du sitter förstås hemma i mörkret med persiennerna fördragna, med ett pumphagel berett i hand lyssnades på T2-soundtracket medan du fäller en tår för mänsklighetens oundvikliga självdestruktion?

Last edited:
Du är alltså inte helt missanpassad Markus? :va :hihi

En fråga angående storyn...allt baseras på utvecklingen av smarta datorer, med det chippet man får ur terminatorn som sattes i pressen i ettan, right?

Ahem...hönan/ägget-moment22 på G här gott folk. :hihi Men en bra rulle är det. :fakta

Det här med storyn är ju lite lustigt... Alla är så jävla smarta i framtiden så de kan skapa worm-holes och gå tillbaka i tiden och allt det där. Men de tänkte inte så långt som att göra roboten som ska RÄDDA henne i en annan skepnad, än den som skulle DÖDA henne tidigare? :3freak

Big glitch?!

Det här med storyn är ju lite lustigt... Alla är så jävla smarta i framtiden så de kan skapa worm-holes och gå tillbaka i tiden och allt det där. Men de tänkte inte så långt som att göra roboten som ska RÄDDA henne i en annan skepnad, än den som skulle DÖDA henne tidigare? :3freak

Big glitch?!

Man tager vad man haver i krigstider. Men nog hade de allt hunnit noppa ögonbrynen på den åtminstone, det håller jag med om.

Lite som fantasy-folket som jag såg tältandes på Medborgarplatsen inför biljettsläppet av Sagan om de två tornen. De satt inne i sina slasktäckta tält och dånade sountracket till första filmen i sina bergsprängare, och på ett tält hade någon skrivit "Mata inte orcherna".
Du sitter förstås hemma i mörkret med persiennerna fördragna, med ett pumphagel berett i hand lyssnades på T2-soundtracket medan du fäller en tår för mänsklighetens oundvikliga självdestruktion?

Jag är imponerad att du har minnen från Sagan om Ringen-släppet, du var väl inte mer än 7-8 år då? :confused:

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park