Terapisugtrimmning Aprilia RSV R -02

Hem måste jag inte byta typ allt då. Insug, luftburk osv?

Vad fan heter topplock på engelska?

Head.

Det passar fram/tillbaka med 51 och 57mm spjällhus, tror tom. att insugsgummin är samma mellan årsmodellerna. Dock vill man ju ha så stort som möjligt med nya topparna. Luftburken använder jag min gamla, dock har jag fått dremla en del så att plastttrattarna från en 2004 passar i. Sen har jag byggt om så att jag har tanken som lock för att få upp volymen närmre hur 2004:an har det. Det är helt klart ett jävla jobb, och tveksamt om det är värt det om du inte gör det av samma skäl som jag - rent intresse. Här är hur jag lekte ihop min från scratch (med ett gammalt K&N-filter) http://wintermute.csbnet.se/~zilog/hojen/intake_box_2010/ Finns dock att köpa nytt för 2 lapp eller så om man inte njuter av att skruva.

Tusen tack för alla svar. Heter spelet mellan ventil och kolvtpp något? Och vad heter det i så fall på engelska? Tänkt googla/maila några firmor som säljer grejer. Om det bara är 4 mm original finns det knappt något att ta av och då får man kanske tänka om. Jag kommer nämligen inte lita på mina egna mätningar av något.

Glöm inte att lägga leran så att du även kollar sk eyebrow clearance. Dvs ventilens avstånd till kanten på ventilurtagen i kolven. Viktigt inte bara när man byter till större ventiler, utan även viktigt när man planat toppen. Ventilerna hamna nämligen närmare kanten på ventilficka då.

Finns bilder på flera ställen i min byggtråd där jag mätt upp detta med lera, plus squish med tenn etc.

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026