Teoriprovet?

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Hej. Ska om ett tag göra teorin för A1. Nu undrar jag: Jag klarar www.korkort.nu´s prov med lätthet. Klarar "terorifrågorna 2.0" med lätthet. Räcker det ? Om jag sedan läser lite i mcboken. Finns det progs för mc på nätet? Någon som har fler sidor man kan göra gratisprov på ? ;) /Anton

Jag har både bil å mc kort å har klartat både proven med 62 rätt av 65 med lätthet utan att ha pluggat så jättemkt, fast åp andra sidan har jag bra textminne... bättre än de flesta.

Men när jag todg bilkortet förra året så gjorde jag ett test på internet å tyckte att det var svårare än det riktiga så du kommer nog klade det galant! :tummenupp

När jag gjorde MC provet så var det kanske en 5-6 frågor på mc sen var resten som för bil. Men om du bara tat lungt å tänker efter före så kommer det gå bra!

(Tips! Vid frågor av typen:

Vad ska du göra när du ser att barn leker vid vägen?

Alt 1: köra så snabbt som möjligt för att hinna förbi barnen så snabbt som möjligt för att inte skada dem.

Alt 2: Stanna Mc:n å leda den förbi barnen på körbanan så att ingen skadas

Alt 3: släppa lite på gasen, inte bromsberedskap höja uppmärksamheten å köra förbi.

Liiite överdrivet kanske men somliga frågor är faktiskt så här!!)

LYCKA TILL MED PROVET!

De nya körkortsproven är alldeles för lätta om du frågar mig. Bara ett alternativ som är rätt (lite skillnad från förut då det fanns ett 50-tal möjliga kryssningskombinationer) och man får ha hela 13 fel (neråt 4 fel förut). Så det är rätt lugnt ändå tror jag :tummenupp

Fan, klarar man inte det nya teoriprovet ska man inte ha något kort!!! :skrämd

åh,denna sida ska jag gå in på när jag gjort färdigt bil teori provet å nöta å så med hoj teorin under vintern.. :D
förresten,den mc teori bok man kan köpa på körskolorna-duger den nåt till eller äre bättre å läsa sej till allt på nätet? :rolleyes:

Lilla_damen skrev:
åh,denna sida ska jag gå in på när jag gjort färdigt bil teori provet å nöta å så med hoj teorin under vintern.. :D
förresten,den mc teori bok man kan köpa på körskolorna-duger den nåt till eller äre bättre å läsa sej till allt på nätet? :rolleyes:

Varför skriva två gånger? Du kan skriva både bil och mc samtidigt. (Har jag för mig... kollar upp det.)

alkoholkko skrev:
Jag har både bil å mc kort å har klartat både proven med 62 rätt av 65 med lätthet utan att ha pluggat så jättemkt, fast åp andra sidan har jag bra textminne... bättre än de flesta.

Men när jag todg bilkortet förra året så gjorde jag ett test på internet å tyckte att det var svårare än det riktiga så du kommer nog klade det galant! :tummenupp

När jag gjorde MC provet så var det kanske en 5-6 frågor på mc sen var resten som för bil. Men om du bara tat lungt å tänker efter före så kommer det gå bra!

(Tips! Vid frågor av typen:

Vad ska du göra när du ser att barn leker vid vägen?

Alt 1: köra så snabbt som möjligt för att hinna förbi barnen så snabbt som möjligt för att inte skada dem.

Alt 2: Stanna Mc:n å leda den förbi barnen på körbanan så att ingen skadas

Alt 3: släppa lite på gasen, inte bromsberedskap höja uppmärksamheten å köra förbi.

Liiite överdrivet kanske men somliga frågor är faktiskt så här!!)

LYCKA TILL MED PROVET!

Jo jag har också förstått, enligt datorprogrammen att dom flesta frågorna klarar man utan att plugga nåt :) Tack så mkt för tipsen ;)

Problemet kanske är frågor som hur lång sadel du får ha på din båge, hur brett styre, vad släpvagnen till mc får väga, exakt var och när du får stanna/parkera vid järnvägsövergångar, datumparkering, när du måste göra en registreringsbesiktning, exakt hur stor andel av alla olyckor som sker under natten, hur stor andel av alla olycker som är svängningsolyckor...

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon