teoriprov på onsdag (hjälp)

jimmö

tokigare än tokigast
Gick med
11 Jan 2006
Hoj
en som rullar
hallå alla bikers därute skriver teoriprovet A kort nu på onsdag och undrar om det är nått jag ska tänka på.

tog B körkort (igen) för bara 2 månader sen så lite teori finns ju kvar.

nån som kan rekommendera nått jag ska läsa på eller nått bra mc program å plugga in teorin med.

mvh
///Jimmö

jimmö skrev:
hallå alla bikers därute skriver teoriprovet A kort nu på onsdag och undrar om det är nått jag ska tänka på.

nån som kan rekommendera nått jag ska läsa på eller nått bra mc program å plugga in teorin med.

mvh
///Jimmö

går de inte o skriva för både A och B samtidigt?

med tanke på att jag bor i boden så tror jag inte det. vet inte hur ni har det där nere i södern.

jimmö skrev:

mvh
///Jimmö

Om du gjorde B-delen för så kort tid sedan så rekomenderar jag dig att plugga mera av mc-delen (givetvis bör du läsa båda delarna)!
Läs på trafikskyltar och vad som kan hända om olika MC-delar är intakta.

Ta det lugnt och läs frågorna noggrant. Det kommer säkert att gå jättebra!

Lycka till

p.s Tar du A och B kort samtidigt? d.s

//LayDeeOmega (inloggad på Hellraisers användare)

nej nej nej inte samtidigt tog B kort första gången för 2 år sen men åkte av med det för en fortkörning.

så har tagit om B kortet men tänkte jag skulle ta A kortet nu.

okej ska läsa litegrann om det tack för tipset.

Jag tog A-kortet ett halvår efter B så mycket av teorin fanns kvar (och finns fortfarande hoppas jag) vid nästa tillfälle, läste på lite på "vanliga" teorin och la mest krut på mc-delen.

Mitt tips är att läsa mer på mc men glöm inte att blädra i körkortsboken också.

okej tack för alla tipsen sitter å läser i den där andra tråden som vart postad å hittar diverse grejjor. MEN tyckte det var mycke snack om körlektioner där.

Prov..

DÖ-trist med prov. Okej, Jag jorde tabben att bara plugga på Boniers PC-program för B-kort (två kvällar innan)..
När jag kom till provsalen var det knapt en enda fråga jag kände igen.. Lyckligtvis klarade jag mig med 52rätta svar... Men hadde nog garanterat haft fler om jag läst MC-delen..
Good lak!

jimmö skrev:

mvh
///Jimmö

Bonniers Trafikskola är det bästa jag kan rekommendra. Tog själv kortet i förra sommarn och kuggade första teorin pga att jag inte läste trafikdelen ordentligt. Kommer inte så många frågor på själv mc-delen. De flesta frågorna handlar ju om trafiken och miljön etc. Så det är likt det du har läst om bilen. Skaffa Bonniers Trafikskola så har du inget att oroa dig för.

Lycka till :tummenupp

Härligt med en till inom fyrkanten som skaffar hoj

Provet är ju typ likadant som B provet, är inte mycket som skiljer. Så om du kan b provet så kan du säkert a provet

Lycka till :yoparty

du skulle gjort som jag, jag har kört lättmc i två år så när jag bytt upp mig till mellan hoj så är det ju bara att köra upp, slipper teorin. det är jag glad över nu för tycker inte om teorin;) men nu väntar en uppkörning i början av sommaren. ska bli så kul att börja åka lite störe hoj nu.

jimmö skrev:

mvh
///Jimmö

Av 65 frågor kanske max 10 st handlar om mc, resten är samma som bil.
Sen kan man ha ganska många fel och ändå bli godkänd.

haha jo det e ju inte så att jag skrivit teoriprovet för B körkort 2 gånger i mitt liv utan några mer pga att jag varit lat å pluggat för lite.

vi får hoppas jag klarar det på onsdag om inte annat så blir det å boka igen och plugga ännu mer.

är inte rädd för uppkörningen det minsta lilla även fast jag kört lite hojj i mina dagar.

övningskörning blir det med farsgubben får bara se till att sparka upp han på en av hans hojjar.

Skriv gärna om hur det gick, och vilka frågor ni bommade på / vilka som va svåra, jag tar mitt kort på intensivkurs i halmstad om en månad

Lycka till boys

jimmö skrev:
haha jo det e ju inte så att jag skrivit teoriprovet för B körkort 2 gånger i mitt liv utan några mer pga att jag varit lat å pluggat för lite.

vi får hoppas jag klarar det på onsdag om inte annat så blir det å boka igen och plugga ännu mer.

är inte rädd för uppkörningen det minsta lilla även fast jag kört lite hojj i mina dagar.

övningskörning blir det med farsgubben får bara se till att sparka upp han på en av hans hojjar.

Jävlar med pengar du lägger på teoriprov ? Jag ska göra mitt första imorgon och jag ska fanimej inte göra fler . :D :yoparty

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT