Teoriprov imorgon, tips??

Veckan innan jag skrev så kontaktade jag en körskola som jag köpte ett par STR-tester från (internetlogin), vilka jag tycker gav mest. Hade bara tuggat iKörkort-testerna innan. STRs liknade det riktiga provet bäst tycker jag.

STR tester är väl detsamma som distanstesterna som trafikskolorna säljer? Eller är dom ifrån en annan källa?:confused:

Mitt tips är att plugga inför provet.
Gärna i god tid så att det inte blir ytinlärning :fakta

Min approach var att göra distanstester (genom att hitta svaren i böckerna) tills jag kunde alla frågor, tog ca 22 tester. Gick bra sedan.

Jag köpte en bunt STR-tester. Han med att göra kanske 7 tester natten innan provet och det gick bra. Skulle pluggat mer men sambon ville att vi skulle iväg på semester veckan innan jag skulle skriva. Men det gick bra i alla fall. Har för mig att de första testerna inte gick bra men de typ 3-4 sista testerna klarade jag och så även provet sedan. Minuterna efter provet bokade jag uppkörning och fick vänta 5 långa veckor. I för sig hade jag då tid att träna på krypkörning och bromsa vilket kanske var bra.

Lycka till nästa gång och gör STR-tester tills du känner dig säker. Till skillnad från andra råder jag dig att göra dem precis innan provet och gör dem tills du sätter bara godkända, då kommer du lyckas på skrivningen.

Återigen, sjukt kul med sån fin respons! :D Tackar allihopa!
Jag återkommer igen den 12 Juli då jag har skrivit igen. Hoppas bara att det blir en positiv bump! ;)

Kuggade också min första gång, fick 51... men klarade andra gången efter att ha pluggat lite i boken vilket jag tycket gav mest. Fick 52 andra gången lol.

Men vet hur det känns att kugga, jag kuggade kartläsningen för taxilegitimation förra veckan och hur surt det är att kugga... Men klarade det denna veckan med prick 11 rätt vilket var godkänt. Har lovat mig själv att aldrig mer skriva ett teoriprov i hela mitt liv.

Gjorde provet idag 08:30 med 58 rätt som följd!
Nu är det uppkörning kvar, sen blir det braap braap!

Tips nästa till gång.

Läs frågorna mer än en gång

Jag klarade mitt igår. 58 rätt, kände på mig att några var fel men gick aldrig tillbaka och ändrade då jag kände mig rätt säker på att jag hade klarat det ändå. Pluggade nästan uteslutande med appen iKörkortMC. :banana

Jag klarade mitt igår. 58 rätt, kände på mig att några var fel men gick aldrig tillbaka och ändrade då jag kände mig rätt säker på att jag hade klarat det ändå. Pluggade nästan uteslutande med appen iKörkortMC. :banana

Klarade mitt igår! Använde mig endast utav appen iKörkort MC. 55 rätt.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman