Teoriprov för Motorcykel test på nätet?

henrik414

Henkiboy
Gick med
7 Nov 2006
Hoj
Yamaha Dt125x
Hallå!
Ska göra mc provet för 125cc (A1) nästa vecka men var inne på en sida för ett tag sen där man kunde testa sig för mc provet men tyvärr spara jag inte adressen ju så undrade om någon vet nån sida där man kan testa sig inför mc teorin?

//Henke

det finns inga ww prov ute på nätet som jag sett men läs boken så klöarar du det galant det finns inga genvägar.. lycka te

In på någon torrent sida o sök på typ "trafikskola" så får du fram massa bra träningsprogram. :banana

det bästa är ändå att läsa i boken vissa av programen är inte så nya och då skilljer det mycket

behöver akut hjälp med en grej så jag lånar tråden.

jag har uppkörning snart å har glömt bort vad de var man gjorde på säkerhetskontroll (typ vilka saker man ska kålla) och hur banerna ser ut.

hittar inte MC boken. såg ett as långt inlägg på Fjollhoj förra året skulle vara skitbra om nån hittade det.

jag har uppkörning snart å har glömt bort vad de var man gjorde på säkerhetskontroll (typ vilka saker man ska kålla) och hur banerna ser ut.

hittar inte MC boken. såg ett as långt inlägg på Fjollhoj förra året skulle vara skitbra om nån hittade det.

Fordonskännedom

3.5[6] Körprovet skall inledas med säkerhetskontroll. I denna skall helt eller delvis ingå kontroll av

- bromsar

- hjul och däck

- kraftöverföring

- belysning/reflexer

- styrning

- körriktningsvisare

- signal

- parkeringsstöd

- backspeglar

- lagerglapp (styrlager, baksving och hjullager)

- fjädring/stötdämpare

- motoroljenivå

- nödstoppreglage (om tillämpligt).

Hjälpmedel (checklista) får inte användas.

Ur VV hemsida men hur man gör allt detta vet jag ej borde stå i boken printa ut detta över och läs lite i mc boken och sen ut och pröva på hojen osv

http://www20.vv.se/vvfs/pdf/2004nr109.pdf

jag tror det där är banorna
(i slutet av PDFen)

2943800 Är det den där reflexen man får när man kör över 50 km/h så man blir så sket rädd och bromsar för kung och fosterland så man kör på ett hjul?
Nej, det är en såkallad cbr125-reflex som griper in när din cbr har nåt maxfart.

Nyheter
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

Back