Teoriprov A

Grattis!
Nu har du bara det roliga kvar, körningen!
Perfekt tajmat till säsongens början oxå :)

grattis

ÅÅhhh den känslan år ju obetalbar :D ....men nu kommer det roliga som sagt :tummenupp :tummenupp

Tackar... någon som vet vad den körskolan som brukar hålla till vid bromma flygplats heter?

Grattis :tummenupp :tummenupp :tummenupp

Klarade teorin själv den 5 mars så jag vet vilken kännsla det är!!!!!!!!!!!!

Ska köra upp den 27 maj ( HÅLL TUMMARNA)

körde 1:a lektionen idag. Faan vad roligt det var, bra gick det också..... Hade ingen aning om att man inte fick köra upp tidigare än 25 april (VV), det var en besvikelse.

Men det skulle boka uppkörning på en gång i alla fall. Hoppas man får köra upp i April... vore skojj. :tummenupp

Trots att man inte kört på 10 år så satt lite av balansen kvar. Jag har kört Cross så jag var lite het på bakbromsen ibland också :)

Garagevändningen gick bra. Klarade konbanan. Inbromsning från 50 var dock lite skakig, släpper upp frambromsen lite mycket när jag låser framdäcket, måste jag öva mer på.

Betyg:
skitkul + bra lärare.

:tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp (5/5)

Mr J skrev:

Garagevändningen gick bra. Klarade konbanan. Inbromsning från 50 var dock lite skakig, släpper upp frambromsen lite mycket när jag låser framdäcket, måste jag öva mer på.

Ska man låsa framhjulet? Då blir det väl stoppie? Jag har inte så stor koll än, kan inte ta körlektioner än (katrineholm)..

ivarzon skrev:
Fan, vi börjar inte köra förän i påsk har dom räknat med.. :mad:

Ska du köra i Centrala trafikskolan? Jag ska börja köra där snart.. Va du där i tisdags på mötet? Var alla platser upptagna till uppkörningen 5 maj? Juförsej lär väl du ta tungt eftersom du fyller i juni .. jag fyller inte förrens september! helvetes..

JohanE skrev:
Ska man låsa framhjulet? Då blir det väl stoppie? Jag har inte så stor koll än, kan inte ta körlektioner än (katrineholm)..

Nä... meningen är inte att du skall låsa framhjulet.. det blir lätt så när du skall "Maxbromsa". Sitter du upprätt på en körskolehoj så tror jag det är få som lyckas göra en stoppie när du skall bromsa hårt...

Det är Jarla som tidigare talare skrev. Passa dig, jag var dit förrförra sommaren och tjatade lite. Förra mars skulle jag ta min första lektion - åsså var hela jävla byggnaden borta!!! Kvar fanns bara grunden. Lektionen började kl 07 och det här var 06:40. Ingen svarade på telefon och kompisarna hittade inget på Internet.

Efter en kvart fick jag reda på att de flyttat huset 300 m mot Solvalla till. Jag trodde att Dolda Kameran skulle komma farande. :)

Mr J skrev:
Tackar... någon som vet vad den körskolan som brukar hålla till vid bromma flygplats heter?

Tog mitt kort på jarla förra sommaren, tyckte de var bra, många lärare, men då såg de olika saker ja gjorde fel på och så...

det är ju mycke smidigare att skriva teori när man redan har körkort... kommer inte i håg hur många minuter det tog men jag minns i allafall att det tog kortare tid från det att jag lämnade skolan ett par kilometer ifrån vägvärket tills jag var tillbaks när jag skrev mc än bara skrivningen när jag skrev bil...

men som sagt bara det jobbiga kvar... det som tar tid... eller?

Grattis.

Håller själv på med skiten. Skrämmande vad man glömt bort sedan man tog körkort. Det var trots allt 3 år sedan bara..men lätt är det ändå :D

Såja..........

Då var man ett steg på vägen. Teorin avklarad.
Nu är det båge som gäller. Sen körkortet ;)

Skrev också den 7:e April, med godkänt resultat (62/65).

Drar till Malung med polaren sista veckan denna månad för intensivkurs, ska inte bli LITE kul!!!

16 minuter var bra..

Jag tog 22 min, efter några timmars pluggande.
Anmälde mig dagen innan till teorin, hade inte pluggat innan.

Men det var ju inget svårt.

Grattis killen! :tummenupp Går ch väntar på uppkörningen även jag..12 juni närmare bestämt... Håller du en tumme för mig, så tummar jag för dig! :D Lycka till! :tummenupp

*/ ?>
Nyheter
KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Back