Teoribok för MC?

Selim

Ny medlem
Gick med
22 May 2008
Hoj
1980 Honda CM125
Tjena, hade tänkt att köpa en teoribok för Motorcykel. Det vore bra om den även har en del om motorcykeln i trafik, dvs placering på vägen och sådant samt att det står hur man utför en säkerhetskontroll på hojen. De två jag har hittat är Libers MC-boken 2004 och STRs MC-boken som verkar vara 2007 enligt sidan. Någon som läst någon av dessa och kan säga vad de tycker?

Last edited:
STR's bok tar i princip bara upp mc-specifika delar har jag för mig, jag läste den tillsammans med delar av bilteoriboken jag hade liggandes sen tidigare för att borsta av vistas-på-vägen-teorin. Det funkade för mig iaf =)

Hm, problemet är bara att jag inte har någon bilteoribok, då jag inte ens är gammal nog att ta B-kortet. Det är bara det att det blir lite dyrt med 2 böcker, och jag kan det mesta av teorin, då jag fixat teoriprovet, men jag är fortfarande osäker på en del saker. hade ganska många fel på trafikregler, men är även lite osäker på t.ex på placering i trafiken, kunskap om mc, och manövrering där jag hade en del fel.

Ta inte libers bok från 2004, regelverket uppdateras hela tiden. 2004 körde dom väll fortfarande med garagevändning? STR är bäst men den behöver som sagt kompletteras med körkortsboken.

skit i mc bok... d står ändå inget utöver vad man kan lista ut själv med sunt förnuft. kör på bilboken ba å lär dig den för teoriprovet bil/mc är nästan det samma ändå bortsett fårn vissa fordonsspecifika frågor som är ganska självklara. En bra grej är att gå till din körskola och köp övningsprov 20 st som brukar kosta 300 kr å dom brukar innehålla de vanligaste frågorna för just mc. och så övar du på dem. Det brukar räcka =)

Du kan få mina böcker, har både mc och bilbok från 2008...eller svarade jag för snabbt nu. Kan man behöva dem i framtiden?

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla