Teori prov!

det som är jobbigast med teoriprovet är att avsluta provet:D :D :D
att trycka på enterknappen och sen se om man är godkänd eller ej:mad:
antingen blir det ett glädjevrål eller en knytnäve i burken:D
lycka till:tummenupp

Jag gjorde mitt juli 2007 och belv faktiskt förvånad över att det var så många "vanliga bilfrågor" med också.
Har du bilkörkort och kan reglerna hyfsat så har du redan klarat halva provet.
Öva gärna på olika dataprogram med frågor så du vänjer dig vid att svara på detta vis och så ser du dels vilka frågor de lägger mest vikt vid.

Datumzoner för parkering kan du gå igenom, lite mekfrågor och miljöfrågor kan man lätt missa när man sitter och pluggar in all fakta så ta en extra titt igenom dessa med.
Det kan bli sjukt långtråkigt att plugga teoriboken sida upp och sida ner,
så köp ett program med färdiga frågor, det brukar finnas att köpa hos de flesta trafikskolor.

BTW:
Tänk dessutom på att du kommer fotas i samband med teoriprovet
(precis innan) något jag nästan missade.
Jag var så nervös att jag säkert läste igenom och dubbelkollade min tid hos vv
4-5 ggr så jag inte skulle missa den och komma försent.
När jag väl lugnat mina nerver 1 timme innan det var upp till bevis läste jag för säkerhets skull igenom pappret en gång till och såg att det stod att man skulle fotas i samband med provet..!
WTF!!!!!!!!!!!! :confused: :skrämd
Ska man behöva vara snygg också?! :gnissla

Var verkligen inte alls i något estetiskt skick och satt där hemma i värsta
laundry day-outfittten och kände mig sådär lagom sunkig och fick nu hybris och kasta in mej i duschen i ren hjärtklappning över hur fan jag skulle hinna fixa mej foto-snygg och hinna cykla dit och vara där på plats i god.
Panik!!!!!:4skrika
Blev fan mer nervös för fotot än för provet.
Kuggar man teoriprovet kan man ju alltid göra om det, skit samma liksom.
Men fotot är för evigt!!!! (ja, iaf 10 år framåt) och det kan inte tas om
utan man använder det fotot som tas vid första provtillfället!!
Ännu mera press och panik!!

Jag ringde faktiskt i samma veva till vägverket :rodnar och frågade om man var tvungen att ta fotot då, och det fanns inget alternativ, man var tvungen.

Så när jag kom cyklandes som en galning till vägverket helt nypiffad och uppfnaskad var min nervositet som bortblåst inför teoriprovet och tänka sig både fotot och provet gick finemang! :tummenupp :banana
Tänk va löjlig man är ibland. :D

Last edited:
Frågor som är lätta att missa på är sådana som man normalt inte tänker på. Vad är största tillåtna maxbredd på en tung motorcykel?

Fast bara att tragla böckerna ett par gånger och köra lite på datorn så går det galant :tummenupp

Hemskt att sitta inne i detta fina väder och plugga :P Men det är det värt :P. Är det någon som har använt sig utav Körkortsteoriprogrammet A - Behörighet förresten? Vad tycker ni om det :):)?

Last edited:
gjorde mitt för lite mer än 3 veckor sen och jag nötte endast på datorn. Använde mig av Trafikskolan TEO MC 2009

Mitt tips är att köra på datorn tills du får runt 60 rätt varje gång du kör testprovet, så lär du klara provet galant :)

Jag vet inte varför men jag fick mkt frågor om datum zoner som jag inte har pluggat ett skit på för vi har inget sånt i kalmar men klarade provet. Och sitta läsa bok körde ett teori program på datorn och körde det hela tiden tills jag fick alla rätt hela tiden tycker det står så mkt onödigt i boken som inte ens har med körkortet att göra

Va fan står här ovan egentligen?

Jag anser mig besitta höga svenskakunskaper men jag redan inte ut vad det står i texten ovan.

Står det en massa onödigt i körkortsboken? :3freak
Okej, du är lätt retarderad va?

Åh sitter hemma och nöter mc-teori :p. man blir inte lite sugen nu när det är så fint väder och en massa motorcyklar kommer ut ur garagen, nej inte alls :P.
Bara hoppas att man fixar teorin och får en uppkörningstid innan i höst iaf :D.

Back